obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Poorten en NAT loopback probleem
I R Baboon
Is goed. Zie je wel verschijnen over een maand.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Hallo Baboon ik ben er weer.
Ik heb een testopstelling gemaakt. Alles staat nu op mijn ( nieuwe) Laptop
Nu gebruik ik alleen poort 9000. Op de Huawei heb ik het ingesteld en ik heb de volgende regels via telnet ingevoerd:
iptables -t nat -I PREROUTING -d 83.117.xx.xx -p tcp --dport 9000 --jump DNAT --to-destination 192.168.1.70
iptables -t nat -I PREROUTING -d 83.117.xx.xx -p udp --dport 9000 --jump DNAT --to-destination 192.168.1.70

iptables -t nat -I POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -d 192.168.1.70 -p tcp --dport 9000 --jump SNAT --to-source 83.117.xx.xx.
iptables -t nat -I POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -d 192.168.1.70 -p udp --dport 9000 --jump SNAT --to-source 83.117.xx.xx
toen dat niet werkte heb ik 80 ip 9000 uitgeprobeerd.
Helaas werkte dat ook niet.
Weet u of die regels de oude overschrijven? Of moet ik na elke nieuwe invoer een reset geven.
Is er dan ook een mogelijkheid om alleen dat te wissen. Want als ik het hele modem naar fabrieksinstelling moet terug zetten heb ik iedere keer te maken dat de IP adressen weer veranderen.
Gewijzigd door I R Baboon op 22 oktober 2013, 14:14
 
I R Baboon
De poort (9000) geeft bij mij nu aan dat hij gesloten is.
De iptables zien er goed uit, maar klopt dat WAN ip adres nog wel?
Je logt hier in met een ander ip adres.

Met iptables -L -v -t nat kan je de veranderingen zien in een lijstje.
Daar zou het bij moeten staan als het goed gegaan is.
Dan kan je ook gelijk zien of je de oude regels kan overschrijven.
Als dat niet zo is (kan zelfs nu niets testen), heb je pech. Dan kan alleen een fabrieksreset ze wissen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
De regels worden niet overschreven. Ik had namelijk in twee stappen poort 9000 en daarna 9001 toegewezen.
Met iptables -L -v -t nat kon ik nu zien dat ze allebei in de router stonden.
Ik ben daarom eerst weer naar fabrieksinstellingen gegaan en heb daarna weer alle instellingen gedaan

Iedere keer als ik de modem herstart veranderd mijn interne IP adres weer.
Het externe IP adres is zolang ik ONLINE heb niet veranderd.

Helaas kon ik geen verbinding krijgen met mijn OSGRID programma. De instellingen zijn dus nog niet zoals de Thomson modem.
Heeft u meer suggesties?
 
I R Baboon
Poorten zijn nog steeds dicht.
Volgens mij moeten ze open zijn om de iptables te laten werken.

Je interne ip adres kan je vastzetten door te kiezen voor een statisch ip adres voor de pc.
Dan verandert hij niet meer na een herstart.
Weet je hoe dat gaat?

Op je externe ip adres heb je geen invloed op.
Dat wordt door de DHCP server van Online bepaalt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
FredF
Ik heb zojuist nog een keer alles doorlopen en de Modem terug naar fabrieksinstellingen gedaan.
De interne Ip adressen zijn nu statisch.

Na de herstart heb ik 15 minuten gewacht tot de Modem stabiel was en daarna de 4 regels ingegeven:
iptables -t nat -I PREROUTING -d 81.68.xxx.xxx -p tcp --dport 9000 --jump DNAT --to-destination 192.168.1.100
iptables -t nat -I PREROUTING -d 81.68.xxx.xxx -p udp --dport 9000 --jump DNAT --to-destination 192.168.1.100

iptables -t nat -I POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -d 192.168.1.100 -p tcp --dport 9000 --jump SNAT --to-source 81.68.xxx.xxx
iptables -t nat -I POSTROUTING -s 192.168.1.0/24 -d 192.168.1.100 -p udp --dport 9000 --jump SNAT --to-source 81.68.xxx.xxx

Na exit en daarna save heb ik de modem herstart. Maar helaas werkt het nog steeds niet.
Met PFPortChecker zie ik dat Poort 9000 voor UDP en TCP open staat.
Het interne IP adres heb ik gecontroleerd met IPCONFIG en het externe via http://whatismyipaddress.com/
Gewijzigd door I R Baboon op 25 oktober 2013, 01:00
 
I R Baboon
Staan de regels na die herstart er nog steeds in?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
RickB
Je moet de Huawei juist NIET herstarten nadat je de regels hebt ingevoerd. Deze zijn namelijk tijdelijk en worden bij elke herstart verwijderd.
 
FredF
Het is gelukt!!
Ik heb 4 poorten open gezet : 9000 t/m 9003 .
Voor tcp één regel en een ander voor udp, dat maakt 8 regels voor prerouting
en nog een keer acht regels voor postrouting.
Een voordeel is dat ik alle 16 regels in één keer kan plakken in Putty.

Ik was er vanuit gegaan dat save betekende dat het in het flash geheugen werd weggeschreven

Heel hartelijk dank voor alle inspanning!!!
 
I R Baboon
**** Zware bevalling **** Grin

Thumbs Up
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten en NAT loopback probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie