obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei router red nog geen 80kb/s
Lakitna
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn nieuwe router geïnstalleerd. Tijdens de installatie had ik weinig problemen en dat ging allemaal prima. Maar toen ik het internet wilde gaan gebruiken kwam ik er achter dat het ontzettend traag is. Na een speed test kwam er nog geen 80kb/s (down) en nog geen 60kb/s (up) uit. Dit zowel WiFi als LAN. (link naar speed test resultaten: http://www.speedtest.net/my-result/2942248360 )

Kunnen jullie mij helpen en welke gegevens hebben jullie nodig om dit te doen? Smile

Sander
 
Lutz
Wij moeten de intrainwaarden kennen:


Inloggen op de Huawei-> Menu:Status -> WAN -> tab xDS

Verder belangrijk: welke van de 4 voorgedefineerde verbindingen is aktief?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lakitna
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 04:01:52

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 699
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 938
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 8.5
Downstream SNR (dB) 8.6
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 15.9
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 5
Upstream FEC errors 858126
Downstream FEC errors 903437

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 15.1
Downstream demping (dB) 27.5


Dat is deel een :)
En wat bedoel je met voorgedefineerde verbindingen? De modus? (802.11b/g/n)
 
Lutz

Quote

Lakitna schreef:


Dat is deel een Smile
En wat bedoel je met voorgedefineerde verbindingen? De modus? (802.11b/g/n)


Nee, ik bedoel status > wan

Verder:

welke afstand heb je van de wijkcentrale?

http://www.bbned.nl/netwerk/postcodec...tcodecheck

Ik zie een heel grote downstream demping. Kan de afstand zijn of een slechte kabel.

Je kan je modem van de netvoeding halen en na een minut of zo weer met stroom verzorgen.

Heb je dan vergelijkbare lijndemping en downloadsnelheid?
Gewijzigd door Lutz op 04 september 2013, 20:41
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lakitna
http://d.pr/i/Yv3h

Deze pagina? Smile
 
Lutz
Ja, je hebt een ADSL2+ verbinding tot 20Mbps. Nu nog de afstand...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lakitna
De afstand tot de verbinding bedoel je dan toch? (kabel die naar het huis toe leid)

Die had ik laatst gezien en die was binnen de normen (had gegoogled) maar ik kan het even niet meer terug vinden
 
Lutz
Kijk hier:

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_45844
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lakitna
Afstand:± 1916 meter

En inderdaad vergelijkbare waarden als ik uitgezet heb... Een deel van het probleem zal dan misschien in aanvoer, maar zou daardoor de uiteindelijke snelheid ZO laag zijn?
 
Lutz
Ik zal morgen de helpdesk bellen. Ze kunnen de lijn monitoren. Misschien heb je gewoon een slechte lijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei router red nog geen 80kb/s', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie