obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritz!BoxFon WLAN 7170 ipv online HUAWEI HG655d
Synsia
Hmm. Het enigste wat de laatste periode is veranderd is een alarmsysteem die op begin Mei 2013 is geplaatst.
Uitzetten gaat ook niet. Dat gaat de meldkamer me niet in dank afnemen Think

Kan me alleen niet herinneren of het ook daadwerkelijk sinds die tijd al speelt.
Heb 't niet echt bijgehouden, eerder gefrustreerd 10-30sec wachten en dan maar weer verder totdat ik er echt genoeg van had alsmede reden van dit topic.

Voor de rest kan ik niet echt iets bedenken wat een storende bron kan zijn eerlijk gezegd.

EDIT: Zal morgen het bedrijf eens bellen en vragen of ik bijvoorbeeld het systeem voor 2-3 dagen uit kan schakelen.
Mocht dat het zijn dan komen we in ieder geval verder.
Gewijzigd door Synsia op 08 september 2013, 18:51
 
I R Baboon
Normaal mag zo een alarminstallatie geen problemen veroorzaken.
Maar de storing kan ook buiten het huis plaats vinden.
In principe kan het alles zijn wat gebruik maakt van 2,4 GHz band of daar in de buurt komt.

Zoals eerder gezegd, is er maar één afdoende methode om zeker te weten.
Sluit één pc/laptop aan via netwerkkabel en laat de rest via WIFI lopen.
Als via kabel het wel blijft werken en via WIFI niet meer, kan alleen WIFI het probleem zijn.
Anders zou weer de xDSL lijn zelf de hoofdkandidaat worden.
Maar daar heb ik geen bewijs van gezien in je plaatjes.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz

Quote

Synsia schreef:

Hmm. Het enigste wat de laatste periode is veranderd is een alarmsysteem die op begin Mei 2013 is geplaatst.
Uitzetten gaat ook niet. Dat gaat de meldkamer me niet in dank afnemen Think

Kan me alleen niet herinneren of het ook daadwerkelijk sinds die tijd al speelt.
Heb 't niet echt bijgehouden, eerder gefrustreerd 10-30sec wachten en dan maar weer verder totdat ik er echt genoeg van had alsmede reden van dit topic.

Voor de rest kan ik niet echt iets bedenken wat een storende bron kan zijn eerlijk gezegd.

EDIT: Zal morgen het bedrijf eens bellen en vragen of ik bijvoorbeeld het systeem voor 2-3 dagen uit kan schakelen.
Mocht dat het zijn dan komen we in ieder geval verder.


Hoe communiceert het alarm systeem met de alarm centrale? Gaat dat via een aparte telefoonlijn, of loopt dat misschien over hetzelfde lijn als internet?

Uit eigen ervaring weet ik dat het laatste niet kan, tenzij je een heel duur aktief splitter plaatst.

Zo een alarm installatie geeft heel vaak aan de centrale de status van de installatie weer, bij voorbeeld niet aktief, maar raam ouderslaapkamer open, of beweging in de woonkamer. Altijd indien er communicatie plaats vindt, dan werkt je internet niet meer. Dat zie ik niet terug in je screenshots. Maar de alarm centrale kan ook via GSM naar de centrale bellen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Synsia
Na navraag bij het bedrijf communiceert het beveiligingssysteem via een simkaart (GSM).
Dan ga ik er dus vanuit dat dit het (helaas) niet kan zijn. Mocht mijn aanname onterecht zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Ik zal eens proberen of ik nog een laptop ergens vandaan kan plukken om die aan te sluiten via een netwerkkabel.
Dan maar een hele dag muziek streamen en kijken of de verbinding wel live blijft terwijl Wi-Fi het begeeft.

Zodra ik meer weet dan zal ik dit topic updaten.

Alsnog bedankt voor de hulp Lutz en I R Baboon! Smile
 
I R Baboon
In geval van een GSM verbinding kan dit inderdaad niet het probleem zijn.
Was wel een goede van Lutz, want het was anders wel goed mogelijk dat je alarminstallatie je ADSL eruit gooide elke keer dat er contact moest worden gemaakt.
Had ik nog niet aan gedacht.

Succes met testen..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Synsia
Goed, extra laptop en UTP kabeltje gehaald.
Aangesloten op Lan1 zoals gewoonlijk.

Product Information
FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A Firmware version 58.04.84
Interface Information
DSL ready
WLAN enabled, secured, 3 WLAN stations registered
LAN connected (LAN 1)
USB Devices no device connected

Nu schakel ik de draadloze netwerkadapter op de bekabelde laptop uit omdat die anders Wi-Fi pakt en er is vervolgens geen verbinding met modem (via kabeltje)
Wat mis ik?

EDIT: Negeer bovenstaande maar.
Denk dat de poort van de laptop kapot is dus heb eind van deze week een andere om het op uit te testen.


Blijf wel lekker bezig Boxing
Gewijzigd door Synsia op 09 september 2013, 17:34
 
I R Baboon
Staan de netwerkinstellingen voor de ethernetpoort?
En zit er geen firewall de boel tegen te houden?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Synsia
Ik zou niet weten welke netwerkinstellingen ik zou moeten wijzigen.
Kabeltje op lan poort, uiteinde in de laptop en klaar lijkt mij.

Op de gebruikte laptop houd de firewall niets tegen.
 
I R Baboon
Wellicht stonden de IPv4 instellingen niet goed of was de laptop voorgeconfigureerd met een vast ip adres.
Ook een mogelijk waarom het niet werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!BoxFon WLAN 7170 ipv online HUAWEI HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie