obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Welke snelheid zal ik halen max ?
Lutz
Ik zal proberen een technisch oekonomisch verhaal in simple Nederlands uit te drukken.

Er is Internet via het kpn netwerk beschikbaar. Internet providers, die op het kpn netwerk zitten, kunnen hun dslam (het modem in de centrale) plaatsen in de wijkkast, wat je veel afstand scheelt. Dus je kan via het kpn netwerk een hogere downloadsnelheid hebben.

Dan zijn er andere providers zoals Online, die moeten in de telefooncentrales gaan zitten. Dus een lekker goedkoop abonnement, maar indien je te ver af woont van de wijkcentrale, heb je pech.

Dan is er nog internet via de kabelboer of via satelliet, maar daar heb ik niet zo veel verstand van.

Meestal de hoogste downloadsnelheid krijg je bij de kabelboer, dan van kpn of subcontractors, en pas dan van online of anderen.

En toch zit ik al langer dan 2 jaar bij online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon

Quote

Lexzie schreef:
Of kan Telfort als volledige dochter van KPN geen gebruik maken van die buitenring net zoals de concurrentie (in dit geval dus Online)?

Maar zoals ik al zei kan ik niet overstappen tenzij ik in één keer een jaar abonnement afkoop lijkt me.

Het is in ieder geval wel zeker dat Online geen gebruik kan maken van die buitenring?


Telfort heeft dezelfde mogelijkheden als alle andere KPN dochters.
Er zijn zelfs niet-KPN providers die via de buitenring leveren zoals Scarlet.
Die hebben een contract afgesloten bij KPN om zo VDSL aan te bieden.
Of Online daar ook bij zal horen, is afwachten.
Wie weet wat de toekomst nog brengt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie
Het is me volledig duidelijk. De goedkope providers kunnen geen gebruik maken van de wijkkasten, dus wederom een betere concurrentiepositie voor KPN?

Hoe dan ook, het weer oprakelen bij Online heeft dus geen zin, het gaat toch nooit meer worden dan ik nu heb.

Als ik verhuis binnen de contractstermijn kan ik nog eens kijken waar daar de afstand v/d wijkcentrale is en wat de verhuiskosten zijn.
Anders gaat het aldaar kabel- of glasvezel worden.

Bedankt in ieder geval iedereen voor de heldere uitleg.
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
I R Baboon
Het is helaas zo.
Aan de andere kant heb je nu prima snelheden voor ADSL2+.
Genoeg mensen die deze waardes niet halen en voor hetzelfde geld minder krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lexzie

Quote

I R Baboon schreef:

Het is helaas zo.
Aan de andere kant heb je nu prima snelheden voor ADSL2+.
Genoeg mensen die deze waardes niet halen en voor hetzelfde geld minder krijgen.


Ik mag zeker niet klagen, maar ik hoopte meer upload snelheid te krijgen.
Eventueel dan max. 10 MB/s down had ik ook blij mee geweest.

Maar dat men betaald voor hoge snelheden en het vervolgens niet kunnen krijgen is niet iedereen duidelijk. Het is ook erg vreemd dat je dan wel hetzelfde mag betalen.
Kijk ook maar eens naar die uitzending van Kassa.
SuperSnel Internet klinkt mooi. In de praktijk kan dat dus toch niet iedereen krijgen ook al zei de postcodecheck van wel.
 
I R Baboon
Ja, raar is dat. Schijnbaar heeft de ACM https://www.acm.nl/nl/ hier helemaal niets op tegen.

Ik ben dan een beetje ouderwets. Pfft
Maar mij valt altijd op dat er een verschil zit tussen de chocoladeletters op hun
eigen homepage met positieve inhoud en de minder rooskleurige inhoud in microletters van de voorwaarden.
Het zal juridisch wel in orde zijn, maar helemaal eerlijk is het niet.
Eigenlijk zou iemand hiervan gewoon een proefproces moeten maken en doorprocederen tot de Hoge Raad.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke snelheid zal ik halen max ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie