obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Ander Modem of router voor adsl extra
Hunter001
Beste allemaal,

Ik gebruik momenteel nog steeds het Thomson TG712 modem/router, maar wil graag een eigen modem/router of router gebruiken. Is het mogelijk een eigen router op het modem/router van online aan te sluiten of kan ik een eigen modem/router gebruiken? Wat is een goed alternatief? De Huawei is voor mij geen optie omdat deze geen loopback ondersteund en ik dan geen toegang heb tot mijn servers.

Graag jullie kennis en advies.

Groet Hunter
 
Lutz
Indien je geen telefonie afneemt van Online kan je ieder ADSL2+/VDSL2 modem gebruiken. Instellingen staan in de FAQ an de linker kant.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Hunter001
Ik hen een Fritz!box 3390 thuis gehad, alles geprobeerd en vele malen contact gehad met AVM, maar geen internet.
Kan ik op het huidige Huawei modem ook alleen een andere router aansluiten. Zo ja wat moet ik dan voor instellingen wijzigen in het Huawei modem?
 
I R Baboon
Die 3390 zou wel moeten functioneren op een Online verbinding.
Had je een DSL sync op je Fritz?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Hunter001
Ja, alles zag er prima uit in het modem. Alles mooi op groen, maar kon niet internetten. Na een week proberen met hulp van AVM heb ik hem uiteindelijk maar terug gebracht.
 
I R Baboon
Bij de 3360 had je bij een specifieke firmware het probleem dat je niet kon
verbinden met sommige netwerken zoals die van Online.
Een downgrade was dan noodzakelijk.
Misschien had je daar ook last van?

In zijn algemeenheid kan je elk willekeurig modem aansluiten op een Online verbinding.
Er is geen belemmiering qua login of zoiets dergelijks.
De instellingen voor je abo staan in de FAQ linksboven in het menu van het forum.

Een advies geven is moeilijk, want we weten niet wat je eisen zijn.
Er zijn zoveel modellen en mogelijkheden op de markt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Ik heb hier een 3370 draaiend met VDSL, en voorheen had ik een 7170 met ADSL2+. Het trucje was de juiste instellingen vinden. Automatisch werkt dat bij AVM in Nederland niet.

Misschien kan je nog toelichten wat je wilt doen en waarom dat met het Huawei niet kan?
De nieuwe firmware heb je al geïnstalleerd?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Hunter001
Lutz, zoals jij al aangeeft heb ik alles hanmatig ingegeven. Ik heb met online gebeld en vele malen met AVM. Instellingen waren volgens beide partijen goed. Zelfde i
Als in de faq. Het Huawei modem onderstend geen loopback waardoor servers niet toegankelijk zijn van buiten af. Dat is de rede waarom ik op zoek ben naar een werkend modem router. Het valt me wel op dat bijna iedereen bij online het modem van online gebruikt. Waarschijnlijk liggen de beperkingen toch bij online.
 
Lutz
Wat ik mij afvraag is had je helemaal geen internet verbinding of had je wel internet verbinding maar je kon geen eigen server draaien? Dat is dan namelijk een ander probleem.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Hunter001
Je haalt twee dingen door elkaar. Met de Fritz!box 3390 had ik geen internet. De Huawei heeft geen nat loopback en daarmee niet de mogelijkheid om servers van buitenuit te bereiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ander Modem of router voor adsl extra', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie