obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Klacht in verband met internetsnelheid
sovanzomeren
Onderstaande klacht heb ik vandaag verzonden aan Online. Reacties/ervaringen zijn welkom.


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik een klacht indienen in verband met mijn internet verbinding. Sinds 25-06-2012 heb ik bij Online ADSL extra (30Mb down/3Mb up).

In praktijk haal ik deze snelheid niet. Als ik mijn modem uitlees via: http://192.168.1.1/ dan kom ik uit op 8Mb down/1Mb up. Dit is afgerond naar boven.

Als ik mijn verbinding test op internet (www.speedtest.net) kom ik zelfs nog lager uit. Respectievelijk op 7Mb down/0,84 up. Weer naar boven afgerond.

Meerdere malen heb ik hierover gebeld met Uw klantenservice. Die mijn vraag tot twee keer toe hebben doorgespeeld aan Uw technische dienst. Deze wist mij uiteindelijk te vertellen dat er op mijn adres GEEN hogere snelheid mogelijk was. Dit in verband met de maximale capaciteit van de lijn en mijn afstand tot de centrale.

Nu zult U begrijpen dat ik hier zeer verbaasd over was. Immers toen ik mijn contract met Online afsloot op 25-06-2012 was mij een veel hogere snelheid beloofd. Uw collega aan de telefoon had het toen over een snelheid van 14Mb tot 18Mb down.
Op dat moment was ik al klant bij Online en had ik een basis ADSL abonnement van 10Mb down en 1Mb up. De belofte van Uw collega trok mij over de streep en deed mij ertoe besluiten om over te stappen naar het snellere ADSL abonnement.

Ook toen ik twee weken geleden met Uw klantenservice sprak had men het over snelheden van 10Mb tot 14Mb op mijn adres.

Nu blijkt dat ik verkeerd ben voorgelicht en al maanden lang betaal voor een ADSL abonnement wat ik überhaupt niet kan ontvangen. Ik ben het hier niet mee eens en vraag U daarom vriendelijk het door mij te veel betaalde bedrag (van 25-06-2012 tot heden) te verrekenen op mijn komende factuur.
Daarnaast vraag ik U om mijn huidig contract (geldig t/m 25-06-2014) om te zetten in een ADSL basis contract van 10Mb down/1Mb up.

Mijn klantnummer is: .........

Ik hoop U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

In afwachting verblijf ik.
S.O. van Zomeren


Waarschijnlijk zal Online antwoorden dat men geen internetsnelheid kan beloven en houden ze mij aan het contract...
 
I R Baboon
Ik geef je weinig kans van slagen.
Je zal moeten bewijzen dat er eerder toezeggingen zijn gedaan door Online.
Pas dan heb je een case.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CnC
Wat staat er in de mail met kenmerk die begint met WCM? Daar staat een verwachte snelheid in. Overigens klinkt het alsof je modem niet op de juiste manier aangesloten staat, kun je in je meterkast kijken of je daar een israpunt hebt? En weet je zeker dat de kabel die in de dslingang van je modem zit, niet langer is dan 1,5m?
 
sovanzomeren
Het was even zoeken maar heb de mail gevonden:
Ons kenmerk: WCM_1339722669658

Abonnement: ADSL Extra (zonder KPN)
Snelheid ADSL: tot 20 Mbit/s downstream / 1024 Kbit/s upstream

Ze geven geen helaas minimale snelheid op.



Ik zal inderdaad mijn aansluiting toelichten, want ik heb daar ook een vraag over.

In mijn meterkast zit geen israpunt. Mijn telefoonlijn (5 aders, rood, blauw, oranje, wit, aarde) komt het huis binnen in een gemeenschappelijke hal en loopt vervolgens naar mijn appartement +/- 30 meter verder.
Daar prik ik de telefoonlijn direct in op de DSL ingang van mijn modem. Zonder tussenkomst van aanvullende kabels/stekkers. In de oude situatie zat er een vierpunts-stekker (PTT stekker/ISRApunt) in mijn slaapkamer. Deze stekker heb ik verwijderd omdat er flink wat aanslag in en op zat. Mijn internet snelheid ging ook iets omhoog nadat ik de PTT stekker had verwijderd. Toen heb ik het maar zo gelaten en sindsdien zit de telefoonlijn dus rechtstreeks vast aan het modem.

Vanuit het ADSL modem loopt een Cat6 Netwerk Kabel (precies 15 meter) naar mijn pc.

Mijn vraag: als ik de 30 meter standaard telefoonkabel vervang voor 30 meter Cat6 Netwerk Kabel wordt mijn internetverbinding dan sneller?
Nog even afgezien hoe ik dit praktisch moet gaan doen. Ik heb namelijk nog twee buren die ook aangesloten zijn op deze telefoonkabel.

Voor Baboon: Ik heb nog een sprankje hoop dat men bij online in een klantvriendelijke bui zal zijn en mij tegemoet komt.
Gewijzigd door sovanzomeren op 19 september 2013, 04:03
 
I R Baboon
De telefoonkabel tussen ISRA en je appartement vervangen voor een afgeschermde kabel zal vermoedelijk wel iets brengen.
Als je zo een aansluiting moet verlengen is het inderdaad raadzaam om een netwerkkabel daarvoor te gebruiken.
Maar er bestaan ook speciale telefoniekabels met een afscherming ingebouwd.
Een Cat 5E zou ook al voldoenden moeten zijn, tenzij er storingsbronnen op de route liggen. Dan is Cat 6 beter.
Belangrijk is dat je solid kern bedrading pakt, dus geen stranded of gevlochten koperdraden. Bij Cat 6 is dat al zo.

De beste oplossing is en blijft om je modem direct aan te sluiten op je ISRA in de hal.
Wellicht is het handig om dat te testen. Als je tijdelijk even een netwerkkabel en/of stroomkabel legt, kan je het modem daar aansluiten.
Dan weet je gelijk wat het verlies is met je appartement.
Dan weet je ook of een andere kabel doorvoeren iets brengt.
Spaart wellicht weer moeite en geld.

Sowieso mag je de intrainwaardes hier neerzetten. Dan nemen we alvast een kijkje op de huidige situatie.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sovanzomeren
Ja ik zou het modem nog kunnen aansluiten in de gemeenschappelijk hal als test.


Wat zijn precies intrainwaardes? Bedoel je dit?

Upstream line rate (kbit/s) 1008
Downstream line rate (kbit/s) 7971
Line standard ADSL2+
Channel type Interleaved
Upstream SNR (dB ) 7.9
Downstream SNR (dB ) 8.2
Upstream output power (dBmV) 12.2
Downstream output power (dBmV) 19.3
Upstream CRC 3883
Downstream CRC 418237
Upstream FEC 14073
Downstream FEC 42364999

Upstream Attenuation(dB ) 18.6
Downstream Attenuation(dB ) 34
 
I R Baboon
Die zijn inderdaad aan de lage kant.
Ik denk dat een test met het modem direct aan je ISRA in de hal betere waardes zal produceren.
Hoeveel beter is nu niet te precies te zeggen, maar schat toch 12-14 Mbit moet te halen zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sovanzomeren
Zojuist antwoord ontvangen van Online over mijn klacht:

"Geachte heer/ mevrouw van Zomeren,

Onze excuses. Bij uw aanmelding leek het er op dat u de aangeboden snelheid zou kunnen halen. Later is gebleken dat door de kwaliteit en de afstand van de lijn deze verwachte maximumsnelheid niet haalbaar is. U heeft echter nog steeds een verbindingssnelheid die binnen het inzetbeleid valt. Zodoende zullen wij u niet vergoeden in de abonnementskosten. Op dit moment loopt uw contract nog tot en met 25-06-2014, zodoende kunnen wij uw abonnement niet aanpassen.

Met vriendelijke groet,
Online"

Ze betwisten mijn punt over de verkeerde voorlichting dus niet. Wat dat betreft geven ze mij gelijk. Grappig.
De zin: "U heeft echter nog steeds een verbindingssnelheid die binnen het inzetbeleid valt." Wat is inzetbeleid en wat is dat beleid dan? Echt een juristen uitspraak.

Ik kan mij troosten met de gedachte dat het verschil in prijs tussen beide abonnementen (10Mb vs 30Mb down) slechts 60 euro over twee jaar is.
Gewijzigd door sovanzomeren op 20 september 2013, 10:50
 
I R Baboon
Providers hanteren een ondergrens qua downloadsnelheid.
Als je daaronder zit, doen ze niet moeilijk als je het contract wilt wijzigen of beëindigen.
Wat dat precies is bij Online? Geen idee.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sovanzomeren
Nogmaals bedankt voor je antwoord Baboon.

Ik heb even gekeken naar de "kabelsituatie" onder de vloer van onze gemeenschappelijke hal en het was geen fijn gezicht.
Ik denk dat het woord kabelmanagement nog moest worden uitgevonden toen ze ons huis aansloten op de telefoonlijn.

Ik begin te begrijp waarom mijn verbinding zo traag is... Het ISRApunt onder de vloer zit onder het stof en de aanslag en zit niet goed dicht. Het plastic kapje staat op een kier. Om over de kabelmeuk nog maar te zwijgen.

Eigenlijk wil ik nu mijn modem permanent in de hal plaatsen en direct aansluiten op de plek (ISRApunt onder de vloer) waar de telefoonlijn het huis binnen komt.

Dat heeft echter ook een nadeel want als ik mijn modem in de hal plaats dan ben ik natuurlijk ook mijn Wifi verbinding kwijt. Dit heb ik al getest en de afstand tussen hal en mijn appartement is te groot. Bovendien wil ik het liefst ook gebruik blijven maken van mijn vaste telefoon die ook aangesloten is op de Huawei HG655D.

Nu zijn er een aantal oplossingen:

1. een powerline/homeplug zoals deze:
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/draadloze-routers/devolo/devolo-dlan-500-wifi/
Ander merk mag ook natuurlijk.

2. Of een USB Wifi versterker:
http://www.wifishop.nl/engenius-eub9603h-wireless-n-high-power-usb-adapter-150mbps/pid=23434

3. Of een Wifi Versterker welke je in het stopcontact stopt:
http://www.wifiversterkershop.nl/wifi-versterker.html?gclid=CKe9u72R2rkCFTMftAodiX0A8Q

Wat is nu het beste en bestaat er ook zo'n soort oplossing voor het belsignaal? Of kan ik gebruik maken van de telefoonlijn die al aanwezig is? Dus vanuit het modem de bel-uit lijn aansluiten op het ISRApunt onder de vloer. Immers die telefoonkabel is al getrokken en werkt prima. Of kan ik om te bellen beter een geheel nieuwe telefoonkabel trekken?

Sorry als ik te veel vragen stel en off-topic ga Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht in verband met internetsnelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
Klacht internetsnelheid (50 mb volgens isp wet netneutraliteit 13 geleverd) Klacht over Online : 13 18 nov 2015
geen 'down time' met overstapservice en ontvangstbevestiging klacht Opleveringsproblemen : 5 01 apr 2015
Klacht: Kwaliteit van OFFLINE Klacht over Online : 3 28 feb 2012
KLACHT Soulseek niet benaderbaar Livebox meer apparaten aansluiten : 6 16 dec 2010
Advertentie