obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d van online
verbin
Beste,

Sinds 2 weken heb ik de nieuwe huawei HG655d (VER.A) Met de firmwareversie: V100R001C02B023

Nou is het zo dat vaak, ongeveer 5x per dag en dat is in de periode dat we thuis zijn tussen 18:00 en 02:00 er gekke dingen gebeuren met ons internet

Een voorbeeld is:
Als ik (Bekabeld) en mijn broertje (die via de router draadloos verbonden is) het speel CS:S speel dan werkt dat prima, vervolgens hoor ik vanuit de woonkamer dat het internet niet werk, en ik vertel ze dat het bij mij wel werkt want mijn spel gaat vrolijk verder.
Vervolgens ALT+TAB ik naar een webbrowser en zoek naar een webpagina, verdomd hij laadt niet. Poging 2 we doen een ping en nslookup naar google.nl, werkt ook niet.
Ik ALT+TAB terug naar mijn spel en alles doet het nog, ik ALT+TAB en ik ping naar mijn VPS en de 2e ping kwam succesvol terug de rest niet.

Vervolgens open ik de website van de huawei modem, geen reactie..
Ik keek nog even of het spel werkte en ja die werkte nog. (perfecte verbinding ingame)

Dingen die ik heb geprobeerd:
Modem reset,
Router reset,
bij toeval mijn PC 2 dagen geleden opnieuw geïnstalleerd, al kon dat het probleem niet zijn aangezien indereen in het huawei netwerk dit probeem heeft.
Log aangezet op de huawei modem, hierop niks gevonden (log kwijt na reset)
Stroom van de modem en weer aangezet dit helpt voor het uur daarna

Hier een mooie ms-paint:
netwerk

Modem (+router) van 192.168.1.1 (lease tot .65 t/m .254) -> mijn pc (aangesloten 1e lan poort van de modem)
(router aangesloten op 2e lan poort van de modem)
Router van 192.168.0.1 (lease van .100 t/m .200) -> broertje laptop (draadloos)

Iemand suggesties?

We hebben dit probleem 2~3 weken sinds we de modem hebben, hiervoor hadden we de speedtouch van online die werkte beter.

Weten jullie wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
 
Lutz
Jullie hebben technisch gezien twee netwerken, eenjtje via het Huawei modem en eentje via de draadloze router.
Oplossing: stop het kabel van de Huawei modem in LAN1 van de router en zet hem in bridged mode. Persoonlijk zal ik de router op IP adres 192.168.1.10 zetten, maar dat is keuze van smaak.

Hetgeen betekend ook, dat de router geen DHCP server meer is.

Berperk bij wijze van proef het range van de uit te geven IP adressen tot 64 stuks, dus van 192.168.1.65 t/m 192.168.1.128.

Er is nieuwe firmware voor de Huawei beschikbaar, download link staat in de FAQ aan de linker kolom of je wacht twee weken of zo totdat de firmware vanuit Online gepusht wordt.

[Tikfout gecorrigeerd]
Gewijzigd door Lutz op 26 september 2013, 19:59
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Inderdaad, er zijn nu twee bazen tegelijk op je interne netwerk.
Zet daarom de DHCP server uit op je tweede router en herstart alles. Dus ook de Huawei.
Als je gebruik maakt van statische ip adressen, moet je die aanpassen aan het subnet van de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
verbin
Het router -> router idee:
Het zou geen probleem moeten zijn als je een netwerk binnen een netwerk maakt.

Eigenlijk heb ik dit altijd gedaan omdat onze vorige router geen wireless had, dus had ik de router aangeschaft voor alleen het draadloze netwerk.
De kabel van mijn pc gaat direct de modem in dus kan ook de router in maar dit had ik expres gekozen omdat ik niet (direct) onderdeel wil zijn van het router netwerk.

Ik had na installatie van de nieuwe modem als eerste het idee om gelijk de router weg te doen en alleen de modem te gebruiken (aangezien die wifi had) en kwam er gelijk al achter dat het draadloos verbinden van 1 laptop niet werkte ik kreeg wel een ip/sub/gate/dns ect. maar geen stabiele internetverbinding om bijv te pingen naar alles buiten de modem terwijl van mijn pc dat wel lukte.
--
De subnet/gateway ip's zijn verschillend,(voorbeeld) dus van laptop 192.168.0.* -> 192.168.0.1 -> 192.168.1. -> internet. Dit werkt ook maar soms niet, dus komen we weer terug op mijn 1e post.

Wat ik nog ga proberen is de firmware upgrade, zoniet dan maak ik de router een wireless accespoint.

Bedank voor jullie tips
 
I R Baboon
Van je router een access point maken is ook een oplossing.

Als je toch nog problemen hebt met het internet, moet je verder zoeken in het modem en in het verkeer dat al de netwerkapparaten veroorzaken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kingnothing
hi there:
i have bought a hp desk computer with windows 7 french edition.
with a wifi reader card.
i have recently HUAWEI HG655D modem from online.nl ordered, and i followed all the steps from the instalation guide , so finally i have internet on mine telefoon but not on the computer it says acces limited on the wifi logo and i checked further i discovered that the IP adres is not valide i used so many IPs but no results and if i do the CMD check for ipconfig it says media disconnected. and another thing at the bigining when i have to enter the security number i have to do it twice not like on the manual and the second time he doesn t accept anything but the SSID the others are incorrect.
please help me i m desprat now.
and thank you.
 
Lutz
Eerst moet je proberen of je wel of niet bedraad internet werkend kan krijgen. Dus: kabel insteken, en computer opnieuw opstarten.
Dan zal de router een IP adres aan de LAN kaart moeten uitdelen.

Betreft dat een WLAN usb adapter die in Frankrijk is gekocht of in Nederland? In Frankrijk mocht je vroeger geen encryptie gebruiken, en dat sloeg door tot Windows en WLAN drivers.

Oplossing: zorg ervoor dat het land niet Frankrijk is, maar b.v. Nederland of België.

First zou have to try if wired internet works. So plug in a LAN cable, and restart your computer. Then the router has to hand-out an IP adres to the wired LAN card.

Do you have bought the WLAN usb adapter in France or in Holland? In France you were not allowed to use encryption. and that worked further down to Windows en WLAN drivers...

Try to set the country to Holland or Belgium.
Please indicate in your answer if you can read Dutch...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
kingnothing
thank you sir for your time:
now i am working with a cable ethernet so yes it is working i have internet but i want it wireless.
i bought my computer from morocco so yes i think it is from france because we get almost everything from there.
i also checked the country thing it is netherlands.
recently i have downloaded a language package to switch from french to dutch on my windows 7 but it is not 100% i still have some messages in french.
yes sir you can write in dutch because i am living here almost 2 years now, so i understand a little , anders ga ik mijn woordenboek gebruikenCool
 
Donpedro
Het klinkt een beetje dat de computer zelf een static IP heeft, maar deze is gewoonweg niet beschikbaar binnen de Huawei.

How to check if computer uses static or DHCP

De Huawei staat in basis op het uitdelen van IP nummer volgens DHCP, maar als de PC zijn eigen IP probeert af te dwingen werkt dat niet.

Check if your Wireless PC is running a static IP or DHCP, i suspect that it runs in a static IP mode.
 
kingnothing
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\hp>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : hp-PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Draadloos LAN-adapter voor Connexion réseau sans fil 2:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #
3
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 70-1A-04-52-A0-B9
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Draadloos LAN-adapter voor Connexion réseau sans fil:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Carte réseau sans fil PCI Express Card 80
2.11n
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 70-1A-04-52-A0-B8
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Ethernet-adapter voor Connexion au réseau local:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 40-61-86-2E-44-C6
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::bd60:c6a1:470f:48eb%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.65(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : zondag 6 oktober 2013 14:01:59
Lease verlopen. . . . . . . . . . : maandag 7 oktober 2013 14:02:29
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 239100294
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-19-AC-02-24-40-61-86-2E-44-C6

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
192.168.1.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.{1B885897-70DC-4103-963D-F66579A62038}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Carte Microsoft ISATAP
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor isatap.{05716914-734E-4991-893A-4C5245DFBFBA}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Carte Microsoft ISATAP #2
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:9d38:953c:38aa:32c5:3f57:febe(voor
keur)
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::38aa:32c5:3f57:febe%12(voorkeur)
Standaardgateway. . . . . . . . . : ::
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.{ADB3140A-D5CB-46FE-BDCD-86E58BA0D153}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Carte Microsoft ISATAP #3
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

C:\Users\hp>
is that what you mean sir?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d van online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Advertentie