obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Random Disconnects van het Internet
SReusing
Hoi,

Ik zit al een hele tijd met een probleem die ik zelf heb proberen op te lossen maar alles wat ik heb geprobeerd schijnt niet te helpen.

het probleem wat ik heb is dat het internet op willekeurige tijden in eens uitvalt en na enkele seconden/minuten weer opnieuw verbind.
Dit probleem is begonnen in maart. Meestal viel internet dan 1 keer per dag uit, maar had wel veel last van kleine disconnects tijdens bijvoorbeeld het spelen van online games. Het probleem werd steeds groter en groter, internet viel op een dag steeds vaker uit, laatste 2 maanden soms wel elke 10 minuten.

Ik heb eerst altijd wifi gebruikt, ook voor het probleem.
Ik heb geprobeerd instellingen te wijzigen in de router zoals;
-Modus
-Kanalen
-Zendvermogen
-Bandbreedte
-WPS
-Firmware update

Daarnaast drivers geupdate van zowel netwerkadapters (meerdere geprobeerd), als netwerkkaart van het moederbord.

Dit alles heeft niks geholpen, het enige wat soms hielp is dat de verbinding iets meer stable leek te zijn.
Maar na zo lange tijd was ik het zat en heb ik besloten 2 gaten te boren en een kabel naar boven te trekken zodat ik internet heb via de kabel.
Dit leek de perfecte oplossing omdat ik zo van alle wifi problemen af zou zijn... in tegendeel het probleem bleef alsnog.

Toen gebeld naar de helpdesk om te vragen of dat ze mij een nieuwe modem zouden kunnen toesturen (omdat ik dacht dat het aan het modem zou kunnen liggen). Dus gister het nieuwe modem binnen gekregen, alles vervangen en kabels opnieuw overal ingestopt, modem geïnstalleerd op de pc.

Na enkele uren kreeg ik weer hetzelfde probleem, toen de nieuwe firmware update geïnstalleerd, dit had ik nog niet gedaan om te kijken of het hielp.
geen resultaat.

Het probleem lijkt zich te versterken als er veel programma's openstaan die verbinding met internet nodig moeten hebben, zoals skype, een online spel, één of meerdere internetpagina's. Als ik bijvoorbeeld alleen op internet zit dan heb ik haast geen last, maar zodra ik in een spel zit dan begint internet uit te vallen, of zodra ik op skype zit, soms ook bij het kijken van youtube filmpjes.

Nu heb ik in andere posts gelezen over het routerlog, deze heb ik aangezet maar nog geen informatie over.

Kan het misschien liggen aan mijn antivirus norton?

Ik heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen en ik hoop dat iemand op dit forum mij zou kunnen helpen, Alvast bedankt!

Groeten
 
I R Baboon
Toevallig bezig met downloaden via torrents in de achtergrond?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SReusing
Nee, niks. ook al sluit ik alle programma's af behalve bijvoorbeeld skype en een spel dan blijft hij uitvallen. nu ik kabel heb sinds kort is het aantal keer dat het op een dag uitvalt wel gedaald
 
I R Baboon
OK. Dan nemen we een kijkje op de intrainwaardes.

Status -> WAN -> tab xDSL

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SReusing
Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 02:04:08

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 4099
Verbindingstype ADSL2
Kanaaltype Interleaved

Upstream SNR (dCool 12.9
Downstream SNR (dCool 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.1
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 2152
Upstream FEC errors 458407
Downstream FEC errors 463224

Lijn Demping Status
Upstream demping (dCool 12.5
Downstream demping (dCool 22.5
 
I R Baboon
Daar is wat aan de hand mee.

Upload is prima, download is wel erg laag.
En je hebt ADSL2 in plaatst van ADSL2+.

Dan is de volgende vraag hoe je aansluiting eruit ziet van je modem met de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SReusing
Ahh..download ook maar met 400kb/s dacht dat dat normaal was omdat ze ons hebben vertelt dat wij 'ver weg lagen van zo'n verzendkast'.

maar over naar de vraag, ik heb het als volgt aangesloten

stopcontact -> telefoonsnoer -> (lijn) splitter -> Split naar:
1 naar LINE, en vanuit telefoon naar Phone 2
1 naar DSL
 
I R Baboon
Dus je hebt ook nog een analoog KPN abo naast de ADSL van Online?

En is het stopcontact de enige verbinding in huis voor telefonie?
Of is er ergens anders nog eentje in de meterkast/kelder/kruipruimte/hal.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SReusing
Ja dat klopt. wij hebben een analoog KPN abo en daarnaast ADSL van Online.
En het stopcontact is de enige verbinding in het huis voor telefonie.

(vanochtend al 2 keer uitgevallen, had alleen skype en 2 internetpagina's openstaan)
Gewijzigd door SReusing op 29 september 2013, 11:01
 
I R Baboon
Hoe ver zit je van de centrale?
http://www.bbned.nl/netwerk/postcodec...codecheck/
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Random Disconnects van het Internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie