obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
steeds valt internet weg
Tiger
@sillie266,
Misschien is het verstandig om zoals mwijns het wifi kanaal te wijzigen omdat je aangaf dat je een draadloze verbinding hebt.
Als er veel gebruikers in de omgeving zijn die een draadloze verbinding hebben en in de buurt van of hetzelfde kanaal gebruiken heb je inderdaad geen stabiele verbinding.
Lutz gaf ook al een tip in dit topic om met inSSIDer een vrij kanaal te kiezen en dat in te stellen het programma is gratis te downloaden.
Zelf heb ik ook mijn verbinding draadloos en het kanaal op auto staan en volgens inSSIDer vaak tussen de 15 en 20 gebruikers in de omgeving en toch een vrij stabiele verbinding.
Ik zou zeggen succes er mee.
 
Annet
Wij hebben hetzelfde sinds 2 dagen om de paar minuten internet weg , 2 Weken geleden een monteur gehad nadat de uitval 194 keer per dag was dit was te zien in de computer van Online , Helpdesk heeft metingen gedaan en toen de monteur gekomen onze bedrading leidingen was allemaal prima wel heeft hij 1 ijzeren dingetje vernieuwd achter de aansluiting geen idee hoe dat heet. 14 dagen prima kunnen internetten tot 2 dagen geleden de ellende weer begon.
 
Lutz
Valt het bedraad internet weg of het draadlos internet?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
pjisonline
Maar hoe kan een WiFi instellingen iets doen aan een verbrekende internet verbinding? Het gaat om het hele internet dat telkens even uitvalt. Dus ook LAN verbinding geeft dan geen internet. Kan me niet voorstellen dat een wijziging in de WiFi settings dit probleem oplost.
 
Tiger
Een wifi verbinding kan wel degelijk de oorzaak zijn van een zoals jij schreef een verbrekende internet verbinding b.v. als er veel wifi gebruikers in jou omgeving zitten die op hetzelfde kanaal zitten of vlak er naast dan krijg je met zoveel gebruikers een slecht of helemaal geen signaal meer binnen waardoor dan je verbinding wegvalt.

Je zou het om het zo maar te omschrijven kunnen zien als een brede snelweg die overgaat in een enkele rijbaan dan krijg je een file en dus geen doorstroming en kan je ook je weg niet vervolgen en heb je ook een verbrekende verbinding.

Waarom jij dan ook geen LAN verbinding meer hebt of kan krijgen kan ik niet beoordelen dat hangt namelijk ook af van hoe je installatie is aangesloten en hoever je van de wijkcentrale zit maar dat is al vaker aangegeven in dit forum.
 
Bommeldinges
Ik haak ook maar even aan, want ook ik heb last van regelmatig wegvallend internet.
Ook hier de Huawei. De verbinding valt onregelmatig weg. Meestal voor korte tijd maar niet minder vervelend, want zaken waarop je in moet loggen worden daardoor in veel gevallen verbroken met alle gevolgen van dien. Erg irritant dus.
Aangezien ik ontdekte dat het modem tijdens zo'n uitval niet bereikbaar was via het netwerk (192.168.1.1) ben ik eerst gaan kijken naar de verbinding tussen modem en PC. Een aantal zaken zijn vervangen om die uit te kunnen sluiten. Uiteindelijk heb ik de PC direct op het modem aangesloten. Probleem identiek: wegvallende verbinding.
Het modem hangt in de meterkast direct naast de ISRA van KPN. Ik heb ook telefonie van Online en ook daar valt vaak tijdens het bellen de verbinding kort weg.
Wifi kan geen issue zijn want dat heb ik uitgeschakeld, dus dat kan niet voor enige vorm van storing zorgen.

Tijdens het wegvallen branden alle lampjes op het modem gewoon zoals ze altijd doen, daar lijkt alles heel normaal.

Ik heb weinig hoop op een oplossing na het lezen van alle verhalen van mensen die hetzelfde probleem lijken te hebben en hoe Online er mee omgaat, dus proberen we het zelf maar. Het liefst zou ik van provider wisselen maar mijn contract loopt nog een jaar...

Ik heb hier nog een Fritz!Box 7170 liggen en ben geneigd die te gaan proberen maar wat ik daarover kan vinden zegt dat er daarmee geen telefoonverbinding aan de praat komt van Online. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?

Ook lees ik dat het mogelijk is om via een trucje de SIP gegevens uit de Huawei uit te lezen maar ondanks dat "de zoekfunctie je vriend" is, kan ik daar geen details over vinden...
Gewijzigd door Bommeldinges op 28 januari 2014, 21:58
 
Lutz
Je kan alleen nog proberen of het modem herstarten iets oplevert. Omdat je zoekfunctie je vriend is, laat dan je vriend eens door de FAQ (aan de linker kant) speuren. Er staat iets over "beveiligde informatie weergeven" of zo.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Bommeldinges

Quote

Lutz schreef:

Je kan alleen nog proberen of het modem herstarten iets oplevert. Omdat je zoekfunctie je vriend is, laat dan je vriend eens door de FAQ (aan de linker kant) speuren. Er staat iets over "beveiligde informatie weergeven" of zo.


Kijk, dat biedt al meer aanknopingspunten. Filmpje gevonden, dank u.

Herstarten levert niets op, is een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb.
 
onceatukker
Als je deze topic doorleest zijn het toch wel heel erg veel mensen met uitval van enkele minuten. Online moet toch overstelpt worden met dezelfde meldingen?
Waarom lost men dit niet op? Wat ik hier niet allemaal heb moeten aanpassen je wilt het niet weten. Alles opgevolgd maar het veranderd niet je schrikt als het een een dagje wel normaal werkt.
Buren van mij hebben KPN andere Telfort (wat ik eerder ook had) niemand problemen alleen de Online klanten.
Ik wil er vanaf maar hoe? Moet nog 13 maanden.
 
JTvD
Ik heb het zelfde.
Nu al de 3de modem van hun maar ook deze werkt niet goed.
Telefoon stottert en wifi verbinding valt weg..
En wederom willen ze een nieuwe opsturen maar ik wil het niet meer..

Ik heb een rechtstreekst mail adres gevonden..
En vanwege het totaal waardeloos reageren en echt niet anders oplossen van het probleem deel ik deze graag met jullie..
Hun mailadres is ksonb1@online.nl

Ik denk mailen mailen en mailen om uiteindelijk samen het doel te bereiken..
Alleen werkt namelijk niet..

En.. uiteindelijk hebben we zoveel gegevens verzameld vanwege het niet voldoen aan de levering waarvoor we betalen dat we samen een keuze kunnen maken..
- of juridisch aanpakken tot ze het goed oplossen
- of via KASSA of gelijkwaardig programma..

Samen staan we sterker dan individueel actie ondernemen..
Gewijzigd door JTvD op 15 februari 2014, 12:50
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'steeds valt internet weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie