obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei + TP Link + Synology NAS functioneren niet samen
Tartan
Beste Forum gebruikers,
Ik zit al weken met een probleem te worstelen: De Huawei is via LAN verbonden met TP-LINK router. De TP-LINK is via LAN verbonden met Synology NAS (met daarop OpenERP, waar het allemaal om te doen is).
Als ik een pc met het draadloos netwerk van TP-LINK verbindt, dan kan ik 1) gewoon op internet 2) naar de Synology via IP adres 192.168.0.100:5000 en ook naar OpenERP via 192.168.0.100:8069.
Dit kan met elke computer die op het TP link netwerk zit.

Het doel is echter dat de Synology (en OpenERP) straks overal toegankelijk is, vanuit thuis, kantoor, vriend en auto.
Zodra ik mijn pc overzet op het draadloos netwerk van Huawei is het IP adres 192.168.0.x niet meer te bereiken.

Ik ben aan de slag gegaan met portforwarding, vanuit de Huawei (IP adres modem 192.168.1.1) naar de TP-LINK.
NIKS lukt en ik zie geen oplossing meer.

Ik heb door het aankoppelen van de TP-Link en de Synology een double NAT netwerk gemaakt.
Op jullie forum las ik dat ik mijn probleem kon oplossen met DMZ op de Huawei, daar heb ik het IP adres ingevoerd dat in het modem vermeldt stond (192.168.1.65).
Maar als ik nu naar 192.168.0.100 ga dan functioneert het niet.

ik heb het ook geprobeerd met IP 192.168.0.100 bij DMZ, geen effect.

Volgens mij ben ik door het vele veranderen, volledig de weg kwijt geraakt.
Ik dacht dat ik de huawei kon forwarden naar de tplink, de tplink werkt al goed met de nas, dus probleem zou zo op te lossen moeten zijn.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om mijn NAS te kunnen bereiken via web?

De nas heeft overigens UPnP, alle stappen worden doorlopen en dat gaat dus goed, bij de test van de poorten geeft hij continu een error.
Ik heb op jullie forum gelezen over een link back probleem van Huawei, zou dit een verklaring zijn voor mijn troubles?

Een ander punt: de huawei en tplink zijn via LAN verbonden, zou het helpen als ik WAN uitzet op de Huawei? Omdat ik nu immers twee verschillende subnetten heb, met IP 192.168.1 en 192.168.0.

ALLE hulp is welkom!
Bij voorbaat: mijn dank is groot!

Vriendelijke groet,
Tartan
 
Donpedro
Je kunt niet 'hoppen tussen de twee netwerken zonder correcte routing, 168.0 is een ander netwerk dan de 168.1.
Weet niet of je iets aan deze info hebt om je opweg te helpen: http://www.makeuseof.com/answers/connect-networks-ip-addresses/

En een aardige youtube: http://youtu.be/yg-V0gMp7vU
 
I R Baboon
Zo te lezen gooi je twee verschillende dingen door elkaar.
Dubbel NAT en poorten openen zijn niet hetzelfde. De één kan het probleem van de ander niet oplossen.
Daarom altijd eerst probleem #1 oplossen en daarna verder naar probleem #2.

Maak eerst één groot netwerk.
Log in op de TP Link en zet daar de DHCP server UIT.
Verander het ip adres van de TP Link in 192.168.1.250
Zet alles uit en duw de netwerkkabel in een van de LAN poorten op de TP Link. NIET DE WAN/INTERNET POORT!
Herstart alles in de juiste volgorde: Huawei -> TP Link -> de rest.
Nu kan je met je pc overal inloggen.
Als je met vaste ip adressen werkt op je netwerkapparaten, zal je die moeten aanpassen waar dat nodig is.
Alles moet nu in het subnet zitten van de Huawei: 192.168.1.xxx.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tartan
Dank voor jullie reacties!
Ik heb een VPN netwerk op willen zetten, maar ook daar is portforwarding bij nodig en dat functioneert niet via de NAS.

I.R. Baboon ik ben meteen aan de slag gegaan met jouw advies.
Maak 1 groot netwerk: Ik heb de huawei, tp-link en Nas in een Lan netwerk liggen. Mijn pc maakt connectie via draadloos netwerk van Huawei (en soms rechtstreeks met netwerk van TP-Link).
DHCP uitzetten: gedaan.
IP adres tp-link veranderen: de WAN staat op dynamisch, het LAN IP adres anders instellen lukt niet.
Ik krijg telkens Error code: 5008
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address.
WAN IP is 192.168.1.67
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1

LAN IP staat (vóór verandering) op: 192.168.0.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
Ik heb het veranderd in 192.168.1.250 en het subnet op allerlei opties gezet, ik kan het niet opslaan.
Error blijft verschijnen.
Ik heb de LAN IP nu gezet op 192.168.0.250 dat ging zonder probleem (door het O netwerk ipv 1)
Vervolgens verder met jouw stappen:
alles uit, welke kabel moet naar welk apparaat? Ik heb huawei met netwerkkabel naar tp-link op LAN/ethernet poort geprobeerd. Tp-link heeft netwerkkabel naar NAS...werkt niet. Huawei is nog bereikbaar, tp-link niet meer (ook niet via draadloos netwerk van tp-link). Ik heb ook geprobeerd met huawei rechtstreeks op NAS, werkt niet.

Zoals je ziet: het is (of ik ben?) een hopeloos netwerkgeval.
 
Donpedro
Een ondersteuning van het verhaal van I R Baboon
Static routing on a TP-Link
 
I R Baboon
De foutmelding van de TP is onverwacht, maar logisch.
De router wil je beschermen dat je een fout maakt met het instellen.
Maar omdat we dat nu wel zo willen instellen, moet je eerste de TP loskoppelen uit je netwerk. Er mag alleen een pc/laptop aangesloten zijn om hem in te stellen.
Na een herstart van de TP is er geen ip adres meer aanwezig op de WAN interface.
En dan kan je probleemloos 192.168.1.250 instellen op het LAN netwerk.

Je hebt nu 192.168.0.250 gebruikt en daarmee gaat het niet werken in combinatie met de Huawei.
De eerste drie cijfers bepalen het subnet. Het vierde cijfer bepaalt het nummer (id) van het apparaat in dat subnet.
Dus alle apparaten moeten met 192.168.1 beginnen!

Je NAS zit waarschijnlijk nog op 192.168.0.100 ingesteld. Daarom is die ook niet zichtbaar.
Daarom schreef ik dat je de vaste ip adressen nog moet aanpassen zo nodig
En dat is ook de reden waarom je de TP niet ziet: 192.168.0.250 is onzichtbaar voor de Huawei.

Pas als alles goed werkt, gaan we poorten openen.
Gewijzigd door I R Baboon op 08 oktober 2013, 13:41
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tartan
Beste Baboon,

Je hebt helemaal gelijk gehad (maar dat zal je wel vaker horen). Alles is nu met elkaar verbonden en te zien in het netwerk.
Volgt dan nu het laatste stapje van port forwarden (geen verstand van), zodat de Nas ook via internet is te bereiken?

Heel erg bedankt voor al je hulp!
 
I R Baboon
Welk ip adres krijgt je NAS nu?
En is dat (bij voorkeur) een vast ip adres?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tartan
NAS heeft nu vast IP adres: 192.168.1.101.
 
I R Baboon
Als je alleen poort 5000 en poort 8069 open wilt hebben, zou ik gebruik maken van "poort toewijzen" om die poorten te openen.
Het is raadzaam om alleen die poorten te openen die je ook wilt of moet gebruiken.
De DMZ is ook een mogelijke route, maar daarmee zet je alles tegelijk open.
Je zal dan alle protocollen van logins moeten voorzien met sterke wachtwoorden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei + TP Link + Synology NAS functioneren niet samen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie