obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wijzigingen SSID laat web interface 'omvallen'
Donpedro
Goed, nieuwe modem van Online is binnen en lijkt goed te werken.
Wijzig als eerste de SSID en WPA Key naar mijn oude netwerk zodat ik niet alle computer langsmoet om daar allemaal de code van Online in te zetten.
Even een power down en power up ... en tot mijn verbazing is de hele web interface data op vele sub pagina's verdwenen.
Ook veranderingen toepassen werkt niet meer.

Dus de Webinterface op 192.168.1.1 werkt, kom netje op de pagina, maar veel data is verdwenen.
Heb al een mail gestuurd naar Online om aan te geven dat dit toch niet de bedoleing kan zijn van een modem om alle data te 'verbergen' als ik alleen maar MIJN SSID en WPA Key wil gebruiken?

Hieronder een aantal screens, waarvan ik zeker weet dat ze data zouden moeten bevatten.
Donpedro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
CnC
Kun je de cache, cookies e.d. van je browser verwijderen?
 
Donpedro
Heb nogmaals de stoute schoenen aangetrokken en een factory reset gedaan.
Toen heb ik:
1. Mijn WPA key gewijzigd en een restart > alles OK
2. Een gedeelte van de SSID weggehaald en alleen HG655D laten staan en een restart > alles OK
3. Toen mijn eigen SSID eringezet en een reset > alles OK

De vraag is alleen nu, waarom kan ik niet gelijktijdig mijn SSID en WPA key wijzigen zodat mijn web interface niet omvalt.
 
Donpedro
Cache en cookies had ik inderdaad ook al weggegooid.
Doe hier en daar ook iets met websites bouwen en dat is waar ik ook het eerst aan dacht.
Maar bedankt voor de opmerking.

De stappen hierboven heb ik uitgevoer zonder de cache of cookies te legen, dus in basis zit hem daar dus niet de kneep
 
I R Baboon
Dat zijn vermoedelijk gewoon softwarebugs waar je last van hebt.
Niet ongebruikelijk bij dit model modem/router.
Er zijn al vaker zulke bugs gerapporteerd op het forum.
Zie : http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_45178
Gewijzigd door I R Baboon op 09 oktober 2013, 17:57
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Donpedro
Als ik dit soort software schrijf zou ik mijzelf ontslaan.
Begrijp wel dat voor veel mensen dit ding gewoon plug&play is, maar voor de gevorderde gebruikers is het gewoonweg een onding als het gaat om de FW.

Het 1 voor 1 wijzigen heeft mij uiteindelijk wel erdoorheen geholpen dat ik alles nog heb, maar als je er dus meerdere settings gelijktijdig doet is het ding dus gewoon 'de weg kwijt'.
Geluk bij een ongeluk ... hij werk dan nog wel ... want dat had er ook nog wel eens uit voort kunnen komen met dit soort buggie FW.

Hopelijk komt Online ooit nog een met een degelijk iets voor hun klanten ... iets van Linksys .. mis het kastje wel met daarop Tomato FW.
 
I R Baboon
Wij (van het forum) adviseren altijd al om waar mogelijk met je eigen modem of router te werken.
Andere providers leveren inderdaad soms betere modems, maar dan is vaak ook een hoger maandbedrag van toepassing.

If you pay peanuts, you get monkeys.

Whistl
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Mijn eigen ervaring met het Huawei modem was: een wijziging doorvoeren, vervolgens modem opnieuw opstarten en controleren, of de wijzigingen zijn doorgevoert.

Dit modem heb ik naar 2 weken vervangen door een Fritz!Box, en die werkt perfect. Maar ik bel ook niet via Online...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Donpedro
Reactie vanuit Online vandaag nadat ik screenshots had gestuurd van wat er allemaal omvalt.

Quote

Geachte heer/ mevrouw ...,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij uw screenshots gezien.

Wij begrijpen dat zodra u de SSID en sleutel aanpast en hierna het modem
reboot, er geen data meer wordt weergegeven in het overzicht. Indien de
waardes nog steeds niet terug zijn, dan verzoeken wij u in dit geval het
modem te resetten naar de fabrieksinstellingen om te controleren of de
waardes hierna wel weer te zien zijn.

Indien het geval, dan adviseren wij u na het wijzigen van de SSID en
sleutel niet meer het modem te herstarten.


Met vriendelijke groet,
Online


Een oplossing!? ... No
 
Lutz
SSID mag alleen uit letters en cijfers en spaties bestaan. Underscore of - werken soms niet.

Mijn advies is: SSID wijzigen, en dan Huawei opnieuw opstarten en kijken, of het SSID geaccepteerd is. Draai op de laptop inssider voor extra controle faciliteiten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wijzigingen SSID laat web interface 'omvallen'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 09 jul 2019
Random IP adres wijzigingen zonder restart? Huawei configuratie en problemen : 3 01 dec 2013
SSID kan niet gewijzigd worden Algemeen : 5 27 dec 2012
oplevering te laat. Toch geen goed idee om bij online te gaan? Opleveringsproblemen : 4 25 dec 2011
ST706 laat connectie toe en dan weer niet... Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 11 okt 2011
Advertentie