obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid
rzeegers
Hallo allemaal,

Ik heb een 50mb supersnel internet abonnement. Alles werkt ook gewoon alleen valt de daadwerkelijke snelheid mij een beetje tegen. ik heb een screenshot van mijn lijnstatus bijgevoegd.
Volgens mij als ik het goed heb begrepen moet in ieder geval mijn downstream in plaats van 6000 (volgens mij is dat dan ongeveer 6mb) toch wel richting de 40000 - 45000 gaan.
Ik woon op 500 meter van de wijkcentrale. dus dat is een afstand van niks. Kan toch hoger neem ik aan?
ik hoor het graag.

mvg

Roy
rzeegers voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door rzeegers op 11 oktober 2013, 09:02
 
Donpedro
Als ik zo je gegevens bekijk, zou die supersnelle VDSL2 verbinding draaien op iets meer dan 6Mbits download (niet verwarren met byte!!! byte = 8 bits).
Mijn ADSL2+ geeft hier iets meer dan 10Mbits download.

Denk dat die waarden niet helemaal kloppen die je uitleest in je modem.

Heb je al eens een sneheidstest gedaan op diverse site en wat zeggen die.
 
rzeegers
ook hier even een screenshot van.
lijkt aardig in de buurt te komen van de modemwaarden!
rzeegers voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Donpedro
Heb je al eens je modem gereset door hem 30 seconden van de stroom te halen en daarna weer aan te zetten.

Heb hier een test gedaan op dezelfde server als die van jou, als ik je plaatje bekijk, maar dan zit daar met een ADSL2+ verbinding op 10Mbit/1Mbit een behoorlijk verschil tussen.

VDSL2 zou toch moeten uitsteigen boven een ADSL2 verbinding in theorie.

BTW: De snelheid die die site weergeeft is de PIEK voor de snelheid en niet het gemiddelde.
Donpedro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Donpedro op 11 oktober 2013, 13:41
 
rzeegers
Ja al meerdere malen. Hij komt vrijwel nooit boven die 6000 uit!

Kan Online hier wat aan doen?
 
Donpedro
Zou alle verbindingen binnen huis eens gaan controleren, want de techniek die men bij VDSL gebruikt is behoorlijk afwijkend in vergelijking met ADSL.
Heb je toevallig je overtollige snoer netjes opgerold of samengebonden?
Hoeveel kabellengte zit er tussen de hoofdaansluiting, dus waar hij uit je stekkerdoos komt en het modem?
Heb je ergens een 'aftap' op deze draad?

Zou proberen, om eens zo kort mogelijk op de aansluiting te gaan zitten met je modem en dan via een LAN kabel de test nog eens uitvoeren.
Voer je de test nu uit via Wifi of via een vast aangesloten PC op de LAN?

Trouwens je ping is beduidend beter dan die van mij, wat al aangeeft dat jij dichterbij testpunt zit dan ik.
Gewijzigd door Donpedro op 11 oktober 2013, 13:56
 
rzeegers
ISRA punt zit in de gang in de meterkast. Hoofdaansluiting (zonder aftakkingen) zit 5 meter verder in de woonkamer. Speedtest idd met wifi gedaan. Maar dat heeft verder niet zoveel invloed op de intrainwaarde van mijn modem volgens mij. Die horen gewoon een stuk hoger te liggen. verder geen opgerolde snoertjes etc.

En ik dacht idd dat omdat ik vdsl heb dat ik sowieso wel hogere snelheden moet halen. dat het niet die 50mbit wordt oke!! Maar dit komt niet eens in de buurt.
 
Donpedro
Hoe ver zit het modem bij de hoofdaansluiting vandaan in je huiskamer, verder dan bij het modem geleverde kabel?
Mijn modem zit ook ongeveer 5 meter vanuit de hoofdaansluiting in de woonkamer.
Had er bij de overgang ook even de bijgeleverde kabel en stekkerdoos tussengezet, maar toen merkte ik ook dat de snelheid lager lag dan wat ik hoopte.
Daarna de kabel vanuit de hoofdaansluiting eens direct op het modem aangesloten en toen was de snelheid toch wel verbeterd.

Probeer mijn advies nog eens door het modem zo kort mogelijk op de hoofdaansluiting aan te sluiten en test dan nog eens.
Inderdaad een test via Wifi of Lan zou op zich niet uit mogen maken.

Zie ook dat je digitale TV gebruikt vanuit dit modem, kan het zo zijn dat die bandbreedte opslokt?
 
rzeegers
Met de hoofdaansluiting bedoel je dan de telefoonstekker in de huiskamer toch?
Mijn modem zit met de meegeleverde kabel van 1,5 meter vanuit dat punt aangesloten. Dat is dus niet echt lang volgens mij.

En de digitale tv gaat via het digitenne systeem (of hoe dat ook heet bij online) dus dat neemt geen bandbreedte in beslag.
 
Donpedro
1,5 meter is inderdaad niet lang en zeker als ze zelf deze kabel meeleveren.

Zou voorstellen om toch eens contact op te nemen met Online om dit te laten onderzoeken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie