obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG566D met Magicon IPC-1 camera's
studioph
Nu al 7 uur kerstboom kan jammer genoeg niet verder met de ip camera's en kan niets anders doen dan wachtenMadMad
 
I R Baboon
Zo lang wachten heeft geen nut. Als de flash niet goed verlopen is, zit je nu toch al met een brick.
Je kan dus de spanning ervan af halen, als je wilt.

@ CnC

Onbegrijpelijk dat een flash zo lang kan duren.
Met de verbinding heeft dit niets mee te maken.
Het flashbestand is al geupload in de Huawei voor de flash überhaupt kan beginnen.
Pas als het flashbestand geaccepteerd is, kan het eigenlijke flashen beginnen.
Dat is een vaste procedure voor elk apparaat dat een firmware update kan uitvoeren.
Dan moeten we het vermoedelijk zoeken in een partij slechte flashchips in de Huawei.
Ik heb mijn Huawei al meerdere keren geflashed een geen problemen of rare dingen tegengekomen.
Gewijzigd door I R Baboon op 26 oktober 2013, 16:41
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
studioph
Net online gebeld en na een duur gesprek nog niets opgeschoten, er waren meer klanten met upgrade problemen maar dat het zo lang duurde was raar. Mij werd aangeraden de reset knop in te drukken maar dat heb ik geweigerd rekening houdend met de vorige maal toen ik bij het eerste modem dat ook kerstboom speelde de spanning eraf haalde en ik dagenlang geen internet meer had wachtend op het nieuwe modem wat nu dus ook weer weigert goed te updaten.
Ik heb nu tenminste nog internet. Online weigert een nieuw modem (wat is nieuw bij die lui ??) te sturen want zij hebben de lijn gecheckt en zeggen alles werkt zo te zien goed

Ik wacht nu maar af wat er gebeurd want er is een patstelling ontstaan het moet eerst helemaal kapot zijn en dat de klant niet verder kan of enkele dagen geen internet en telefoon heeft dat maakt ze niets uit

Begin spijt te krijgen van het vervangen van abo en langzame simpele Davolink modem van Tele 2 :(
 
CnC

Quote

I R Baboon schreef:

Zo lang wachten heeft geen nut. Als de flash niet goed verlopen is, zit je nu toch al met een brick.
Je kan dus de spanning ervan af halen, als je wilt.

@ CnC

Onbegrijpelijk dat een flash zo lang kan duren.
Met de verbinding heeft dit niets mee te maken.
Het flashbestand is al geupload in de Huawei voor de flash überhaupt kan beginnen.
Pas als het flashbestand geaccepteerd is, kan het eigenlijke flashen beginnen.
Dat is een vaste procedure voor elk apparaat dat een firmware update kan uitvoeren.
Dan moeten we het vermoedelijk zoeken in een partij slechte flashchips in de Huawei.
Ik heb mijn Huawei al meerdere keren geflashed een geen problemen of rare dingen tegengekomen.


Je hebt ten dele gelijk. Het ligt ook zeker aan het modem, maar ook aan de kwaliteit van de verbinding. Als de verbinding goed is dan komt het flashbestand netjes binnen. Als deze niet goed is dan kan het flashbestand (deels) beschadigd zijn (voor het flashes wordt een speciaal protocol gebruikt). De flashbestanden kunnen dit tot op zekere hoogte ondervangen door een aantal maatregelen, bijv. controlebits, als dit nodig is zal de HG dit proberen te repareren en dit gaat traag. Is reparatie niet mogelijk dan probeert hij opnieuw het flashbestand op te halen, dit gebeurt dan tijdens de "kerstboomstand", als de verbinding dusdanig slecht is dan blijft voorgaande zich in een oneindige cirkel afspelen.

Beste advies die ik studioph kan geven is: probeer de modempagina te bereiken en handmatig de updaten middels het binbestand.
En aan de rest: doe het handmatig, daar gaat vrijwel nooit fout
 
studioph
ik heb de draadloze verbinding gestopt en heb nu met lan verbinding met modem maar er gebeurt niets indien ik 192.168.1.1 probeer te bereiken
wat nu te doen toch maar een reset door op reset knop te drukken of spanning er af of is dit beiden wellicht desastreus en wordt het de tweede modem die kapot gaat in 14 dagen ??

Graag adviesSecret
 
CnC
Ik zou eerst beginnen met de DSLkabel eruit te halen, kijken wat hij dan doet. Gaat hij dan niet verder of stopt hij dan niet. Dan opnieuw erin en een harde reset doen, niet aan/uit of in/uit stopcontact, gewoon terwijl hij aan staat een harde reset doen. Houd de reset knop minstens 5 sec ingedrukt, reageert hij daar niet op dan langer, zo' n minuut. Wilt hij dan nog niet dan uit het stopcontact halen en terwijl je de reset knop ingedrukt houdt terug in het stopcontact doen.
 
studioph
CnC
ik heb alles gedaan zoals je opgaf en pas op het allerlaatst met het uit en aan zetten van de elektriciteit met de reset knop ingedrukt ging alles uit en kwam het modem weer gewoon bij
Nu ga ik snel kijken wat de firmware is enz. zal ik daarna de bedrade update firmware doen zoals Online het aangeeft op hun website ??

Dank voor je advies scheelt een hoop grijze haren

PHClap
 
studioph
Na nog een normale harde reset met de spanning er normaal op is het nog steeds niet mogelijk het modem te benaderen
Ik heb wel verbinding maar via lan kabel kan ik niet naar 192.168.1.1

Jammer want het kost zo enorm veel uren van je vrije tijd en dat alleen maar om inferieure spullen van Online !
 
studioph
ook draadloos doet het modem het wel
en is gereset want de WPA2 Key is weer terug naar fabrieksinstelling
Maar met geen mogelijkheid kan ik het modem benaderen dus niets wijzigen

Misschien dat ze nogmaals een firmware update run draaien vannacht en alles het opeens doet ??

ShockShock
 
CnC
Je hebt wel internet via lan kabel en draadloos?

Als je je standaard gateway eens opzoekt, wat is dan het ip-adres?

Wat gebeurt er als je naar 192.168.1.1 gaat? Geen verbinding? Pagina bestaat niet? Witte pagina?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG566D met Magicon IPC-1 camera's', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie