obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid Israpunt anders dan wat modem levert.
Heisa
Volgens de monteur van KPN staat er op mijn internetverbinding Israpunt 22 mb snelheid.
Mijn modem levert echter maar 8.6 MB.

Mijn vraag is; als ik een ander modem koop kan ik dan die hogere snelheid ook krijgen?
 
Lutz
Welke download snelheid haal je bedraad? Wat zijn de intrainwaarden van de modem?

Eerst moeten wij meer over de situatie weten voordat wij een ander modem kunnen adviseren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Heisa
intrainwaarden??
Waar kan ik dat lezen??

De inkomende lijn is gemeten door KPN en die snelheid is bijna 30 mb
 
Lutz
Inloggen op de Huawei-> Menu:Status -> WAN -> tab xDS

Verder belangrijk: welke van de 4 voorgedefineerde verbindingen is aktief?

Dat was het bij de oude firmware...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Heisa
Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 947
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 10239
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.3
Downstream SNR (dCool 8.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.4
Upstream CRC fouten 479
Downstream CRC fouten 3685780
Upstream FEC errors 490555
Downstream FEC errors 6783100

Dit staat er.
 
Lutz
Er klopt iets niet. Eerst zal de snelheid aan de ISRA punt 22Mbps zijn, en later 30Mbps. Dan kan niet. Zel heb je volgens de intrainwaarden ADSL2+, wat over het algemeen niet harder kan dan 20Mbps. Zet je modem uit, wacht 10minuten of zo en zet het weer aan. Dan zou een firmware update moeten beginnen, mocht je nog niet de laatste firmware op de modem hebben.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Heisa
Ik ga het proberen
 
CnC
Hmm dit vind ik opvallend. Hoe heeft de monteur dit gemeten/laten zien? Is het toevallig een KPN monteur?

Die hebben er ook nog eens een handje van om de Online klanten in de wijkverdeler aan te sluiten op het, snellere, privé netwerk van KPN waardoor de klant een snellere verbinding krijgt en dit ook constateert, om dan vervolgens te zeggen "Oeps sorry dit is niet de lijn van Online, als je deze snelheid wilt moet je ze maar eens bellen en vragen of ze je om kunnen zetten naar de buitenring". Waarna de helpdeskmedewerker zal moeten toegeven dat zij dit niet kunnen doen en dat het alleen via KPN kan.
 
Heisa
Het was een monteur van KPN en hij heeft de meting laten zien.
Verder heeft hij niets gezegd.
Alleen je hebt een hoge snelheid op de lijn.

Wat is daar mis mee?
Er zijn mensen die fatsoenlijk hun werk doen.
 
CnC
Wat er mis mee is is dat jij misleid wordt door de KPN monteur.

Kun je anders hier aan de rechterkant een schatting laten doen van de afstand tussen jou en de wijkcentrale?
http://bbned.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Israpunt anders dan wat modem levert.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie