obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Opeens geen internet meer
Evertvs
Sinds gisteren is mijn internet opeens spontaan weggevallen. Na een aantal resets keerde het internet nog even terug, om vervolgens zonder aanwijsbare reden weer te verdwijnen. Meestal branden alleen de lampjes van Power en DSL, het internet lampje brandt niet meer. Heb al verschillende opties geprobeerd, varierend van modem resetten tot een aantal minuten (hele nacht) van stroom afhalen, maar niets lijkt te werken. De klantenservice van Online lijkt ook aan te geven dat ik het maar zelf uit moet zoeken dus hoop dat jullie me hier wellicht van dienst kunnen zijn.
Kan overigens ook niet in de modem zelf komen, het netwerk kan ik wel zien bij de draadloze netwerken, met een verbindingsstatus van uitstekend, maar connecten lukt niet. Hij blijft continu terugkomen op de zelfde melding: De overbekende van modem uitschakelen, 10 seconden wachten, etc.
 
Heisa
Heb precies hetzelfde en ben deze maand nu aan mijn derde modem toe.

Je komt er niet op. Dus werkt het niet.
Natuurlijk geven ze de gebruiker de schuld.

Ik denk erover om het modem helemaal niet meer te gebruiken en met een fritzbox te gaan werken.
 
Tiger
Ik ben een beetje verbaasd over wat ik hier lees, geven ze inderdaad de gebruiker de schuld dat het modem niet meer werkt of is dit een misplaatste grap ???.

Op dit forum is algemeen bekend dat het Huawei een goedkoop en slecht modem is tenminste dat wordt beweerd.
Mijn 1e Huawei heeft na 2 jaar de geest gegeven bij de laatste update ben dus benieuwd hoe lang de 2e Huawei werkt.
Heb wel verder geen problemen gehad want ik heb een downloadsnelheid van rond de 16,5 Mbps draadloos.
 
CnC

Quote

Evertvs schreef:

Sinds gisteren is mijn internet opeens spontaan weggevallen. Na een aantal resets keerde het internet nog even terug, om vervolgens zonder aanwijsbare reden weer te verdwijnen. Meestal branden alleen de lampjes van Power en DSL, het internet lampje brandt niet meer. Heb al verschillende opties geprobeerd, varierend van modem resetten tot een aantal minuten (hele nacht) van stroom afhalen, maar niets lijkt te werken. De klantenservice van Online lijkt ook aan te geven dat ik het maar zelf uit moet zoeken dus hoop dat jullie me hier wellicht van dienst kunnen zijn.
Kan overigens ook niet in de modem zelf komen, het netwerk kan ik wel zien bij de draadloze netwerken, met een verbindingsstatus van uitstekend, maar connecten lukt niet. Hij blijft continu terugkomen op de zelfde melding: De overbekende van modem uitschakelen, 10 seconden wachten, etc.


Dit wijst op twee verschillende problemen. Enerzijds het internetsignaal zelf en een wifi probleem.
Vwb het internetsignaal een vraag: woon je toevallig in een studentenhuis of een verzamelwoning met meerdere mensen? Verder lijkt het erop dat de dslkabel (kabel in de dslingang achterin je modem) te lang is. Althans dat er een kabel langer dan 1.5 tot 2m tussen je modem en het israpunt (hoofdaansluitpunt telefonie) zit. Kan het zijn dat je modem in de woonkamer staat terwijl er een telefoonaansluiting in je meterkast zit?

Vwb het wifiprobleem is het strikt genomen wel een probleem die je zelf dient op te lossen. Echter kan er via de modempagina het e.e.a. ingesteld worden welke dit probleem zouden kunnen oplossen en ja die kun je nu draadloos niet bereiken omdat je computer geen draadloze verbinding tot stand kan brengen met het modem dus dat zal bekabeld moeten.


Quote

Ik ben een beetje verbaasd over wat ik hier lees, geven ze inderdaad de gebruiker de schuld dat het modem niet meer werkt of is dit een misplaatste grap ???.

Ik denk eerder een ongenuanceerd beeld van een gesprek waarin door TS wat verkeerde conclusies zijn getrokken al dan niet door onduidelijke communicatie van de helpdeskmedewerker.
 
Evertvs

Quote

CnC schreef:

Quote

Evertvs schreef:

Sinds gisteren is mijn internet opeens spontaan weggevallen. Na een aantal resets keerde het internet nog even terug, om vervolgens zonder aanwijsbare reden weer te verdwijnen. Meestal branden alleen de lampjes van Power en DSL, het internet lampje brandt niet meer. Heb al verschillende opties geprobeerd, varierend van modem resetten tot een aantal minuten (hele nacht) van stroom afhalen, maar niets lijkt te werken. De klantenservice van Online lijkt ook aan te geven dat ik het maar zelf uit moet zoeken dus hoop dat jullie me hier wellicht van dienst kunnen zijn.
Kan overigens ook niet in de modem zelf komen, het netwerk kan ik wel zien bij de draadloze netwerken, met een verbindingsstatus van uitstekend, maar connecten lukt niet. Hij blijft continu terugkomen op de zelfde melding: De overbekende van modem uitschakelen, 10 seconden wachten, etc.


Dit wijst op twee verschillende problemen. Enerzijds het internetsignaal zelf en een wifi probleem.
Vwb het internetsignaal een vraag: woon je toevallig in een studentenhuis of een verzamelwoning met meerdere mensen? Verder lijkt het erop dat de dslkabel (kabel in de dslingang achterin je modem) te lang is. Althans dat er een kabel langer dan 1.5 tot 2m tussen je modem en het israpunt (hoofdaansluitpunt telefonie) zit. Kan het zijn dat je modem in de woonkamer staat terwijl er een telefoonaansluiting in je meterkast zit?

Vwb het wifiprobleem is het strikt genomen wel een probleem die je zelf dient op te lossen. Echter kan er via de modempagina het e.e.a. ingesteld worden welke dit probleem zouden kunnen oplossen en ja die kun je nu draadloos niet bereiken omdat je computer geen draadloze verbinding tot stand kan brengen met het modem dus dat zal bekabeld moeten.


Quote

Ik ben een beetje verbaasd over wat ik hier lees, geven ze inderdaad de gebruiker de schuld dat het modem niet meer werkt of is dit een misplaatste grap ???.

Ik denk eerder een ongenuanceerd beeld van een gesprek waarin door TS wat verkeerde conclusies zijn getrokken al dan niet door onduidelijke communicatie van de helpdeskmedewerker.


CNC, bedankt voor je antwoord. Ik woon inderdaad in een studentenhuis en er inderdaad sprake van een lange kabel? Heb echter in de voorgaande 3 jaar nog nooit last gehad en de lijnen hebben altijd hetzelde gelegen. Maar welke conclusie kan ik daar aan verbinden? Mijn dsl is na vervanging van een kabeltje wel stabiel, hij brandt na een korte flikkering continu.

Het wifi probleem zou ik ook wel op moeten kunnen lossen, maar krijg op geen enkele manier verbinding met het internet, niet bekabeld en niet op een andere manier? Maar als ik je antwoord juist interpreteer is er niet echt een oplossing voor mijn probleem?
 
Heisa
Ik heb een kabel minder dan een meter naar het israpunt.
Al mijn modems hebben het tot nu toe prima gedaan.

De medewerker van online zei tegen mij dat het voor hem een bekend probleem was.
Op mijn modem staat wifi als actief.
Nou niks dus.
Het wifi lampje brandt niet.

Er is een nieuw modem onderweg.
 
Evertvs
Kleine update, inmiddels is er een monteur langsgeweest die in 30 seconden had vastgesteld dat onze aansluiting gewoon in orde was en dat het probleem bij Online ligt. Vervolgens Online gebeld, die er niets aan willen/kunnen veranderen. Belachelijk. We wonen hier met 3 mensen die allemaal afhankelijk zijn van internet mbt werk en studie en we gaan al de vierde dag zonder internet in, zonder enige hulp van Online.
 
Heisa
Het klopt wat je zegt.
Op klachtenkompas loopt het al aardig storm.

Online moet de zaken niet omdraaien.
Ze moeten leveren wat ze beloven en niet de schuld op de gebruikers afschuiven.
We kennen deze smoesjes allang.

Stekker eruit. U kabeltje is te lang. Nog nooit van gehoord. etc etc.
Niet leveren is niet betalen.
Het valt mij op dat online op klachtenkompas mee leest.
Misschien is het wat om daar je klacht te zetten en een aangetekende brief naar online te sturen en ze in gebrke stellen.

Ten slottte moeten wij consumenete de druk op de ketel houden.
 
CnC

Quote

Evertvs schreef:

Quote

CnC schreef:

Quote

Evertvs schreef:

Sinds gisteren is mijn internet opeens spontaan weggevallen. Na een aantal resets keerde het internet nog even terug, om vervolgens zonder aanwijsbare reden weer te verdwijnen. Meestal branden alleen de lampjes van Power en DSL, het internet lampje brandt niet meer. Heb al verschillende opties geprobeerd, varierend van modem resetten tot een aantal minuten (hele nacht) van stroom afhalen, maar niets lijkt te werken. De klantenservice van Online lijkt ook aan te geven dat ik het maar zelf uit moet zoeken dus hoop dat jullie me hier wellicht van dienst kunnen zijn.
Kan overigens ook niet in de modem zelf komen, het netwerk kan ik wel zien bij de draadloze netwerken, met een verbindingsstatus van uitstekend, maar connecten lukt niet. Hij blijft continu terugkomen op de zelfde melding: De overbekende van modem uitschakelen, 10 seconden wachten, etc.


Dit wijst op twee verschillende problemen. Enerzijds het internetsignaal zelf en een wifi probleem.
Vwb het internetsignaal een vraag: woon je toevallig in een studentenhuis of een verzamelwoning met meerdere mensen? Verder lijkt het erop dat de dslkabel (kabel in de dslingang achterin je modem) te lang is. Althans dat er een kabel langer dan 1.5 tot 2m tussen je modem en het israpunt (hoofdaansluitpunt telefonie) zit. Kan het zijn dat je modem in de woonkamer staat terwijl er een telefoonaansluiting in je meterkast zit?

Vwb het wifiprobleem is het strikt genomen wel een probleem die je zelf dient op te lossen. Echter kan er via de modempagina het e.e.a. ingesteld worden welke dit probleem zouden kunnen oplossen en ja die kun je nu draadloos niet bereiken omdat je computer geen draadloze verbinding tot stand kan brengen met het modem dus dat zal bekabeld moeten.


Quote

Ik ben een beetje verbaasd over wat ik hier lees, geven ze inderdaad de gebruiker de schuld dat het modem niet meer werkt of is dit een misplaatste grap ???.

Ik denk eerder een ongenuanceerd beeld van een gesprek waarin door TS wat verkeerde conclusies zijn getrokken al dan niet door onduidelijke communicatie van de helpdeskmedewerker.


CNC, bedankt voor je antwoord. Ik woon inderdaad in een studentenhuis en er inderdaad sprake van een lange kabel? Heb echter in de voorgaande 3 jaar nog nooit last gehad en de lijnen hebben altijd hetzelde gelegen. Maar welke conclusie kan ik daar aan verbinden? Mijn dsl is na vervanging van een kabeltje wel stabiel, hij brandt na een korte flikkering continu.

Het wifi probleem zou ik ook wel op moeten kunnen lossen, maar krijg op geen enkele manier verbinding met het internet, niet bekabeld en niet op een andere manier? Maar als ik je antwoord juist interpreteer is er niet echt een oplossing voor mijn probleem?

De vraag over het studentenhuis stelde ik omdat het erop leek dat er ergens eerder in de lijn het signaal wordt "afgetapt", dus alsof er een modem tussen jouw modem en het israpunt zit.
Verder geef je aan dat er inderdaad een lange kabel tussen zit. Wat is lang? Het feit dat het al drie jaar gewerkt heeft suggereert des te meer dat het aan de lengte van de kabel ligt. Immers slijt een kabel van binnen, iets wat veel mensen zich niet beseffen. Ik zou zeggen dat je dan drie jaar lang geluk hebt gehad.

Stelregel is: hoe langer een kabel is, hoe minder slijtage er nodig is om een storing te veroorzaken (als het al heeft gewerkt).

Overigens strookt dit:

Quote

en er inderdaad sprake van een lange kabel?

Niet met:

Quote

[...]een monteur langsgeweest die in 30 seconden had vastgesteld dat onze aansluiting gewoon in orde was en dat het probleem bij Online ligt


Dus nogmaals de vraag, hoe lang is die kabel? Vrees anders dat je slachtoffer bent van een luie monteur.

Quote

Vervolgens Online gebeld, die er niets aan willen/kunnen veranderen. Belachelijk. We wonen hier met 3 mensen die allemaal afhankelijk zijn van internet mbt werk en studie en we gaan al de vierde dag zonder internet in, zonder enige hulp van Online.

Het is jammer dat je hier niet helemaal eerlijk over bent. Ofwel blijkt uit de rapportage van de monteur dat de kabel te lang is, ofwel zou het modem volgens de monteur vervangen moeten worden maar dan zal de monteur dit wel even in zijn rapportage moeten melden en deze op moeten sturen, tot die tijd zullen de helpdeskmedewerkers geen nieuw modem kunnen toesturen. Aan de lijn zal het niet liggen want dan zou de monteur dat dezelfde dag repareren. Dus welke van de bovenstaande situaties is van toepassing? Of wil je beweren dat men simpelweg weigert het probleem op te lossen?

Wat gebeurd er eigenlijk als je het modem direct op het aansluitpunt aansluit met een kabel van niet langer dan 1.5m? Bijv. de lange meegeleverde kabel of de korte meegeleverde kabel?

Quote

Heisa schreef:

Het klopt wat je zegt.
Op klachtenkompas loopt het al aardig storm.

Online moet de zaken niet omdraaien.
Ze moeten leveren wat ze beloven en niet de schuld op de gebruikers afschuiven.
We kennen deze smoesjes allang.

Stekker eruit. U kabeltje is te lang. Nog nooit van gehoord. etc etc.
Niet leveren is niet betalen.
Het valt mij op dat online op klachtenkompas mee leest.
Misschien is het wat om daar je klacht te zetten en een aangetekende brief naar online te sturen en ze in gebrke stellen.

Ten slottte moeten wij consumenete de druk op de ketel houden.

Welke zaken draaien ze om dan? Als de kabel te lang is dan zal deze ingekort moeten worden en als men nog nooit van iets heeft gehoord wilt dat nog niet zeggen dat ze niet proberen het probleem op te lossen. Online moet de diensten leveren echter zal de klant de apparatuur wel juist moeten aansluiten, daarbij is de klant zelfs verplicht de instructies op te volgen. Ik zie nooit zo goed wat het probleem is van een kortere kabel proberen, wellicht dat jij me dat kunt uitleggen?
 
Heisa
Alles is perfect aangesloten.
Modem defect is defect en niks anders.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opeens geen internet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie