obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig
Donpedro
Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion = Firewall block
SRC=183.94.213.174 > Van welk aders komt de indringer
DST=85.150.xx.yyy > Welk IP adres roept de indringer aan Ip adres onherkenbaar gemaakt. Lutz

Quote

Als je world of warcraft aan het doen ben tijdens Raids

Bij dit online-spel zijn er waarschijnlijk veel gebruikers en zou ik mij kunnen voorstellen dat dit HG ding zich daarin verslikt en even intern vol-loopt zonder logfile entry.

Lees hier wel vaker zaken met onlinegames en problemen met een HG.
HG is een low-end modem/router met lage aanschafkosten maar met veel tekortkomingen.
Een oplossing kan ik ook niet bieden, buiten dat je eventueel als je dat wilt een eigen modem kunt aanschaffen ... al is het alleen al om te proberen.

De grootste zorgen die ik bij dit HG modem heb is, hij antwoord altijd op een ping ... dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Dat maakt dit modem aanval gevoelig ... wat Online natuurlijk ook een tijd geleden heeft ondervonden.
REF: http://gebruikers.eu/beveiliging/78397-100-000-modems-online-klanten-te-misbruiken-voor-ddos
Als je te vinden bent door te antwoorden ... dan kun je wachten dat er aanvallen komen
Gewijzigd door Lutz op 14 februari 2014, 18:43
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Lutz

Quote

Dutchman30 schreef:

Mijn modem/router , zit Niet in de gangkast ( waar het Israpunt zit )
Mijn Modem/router is dan ook niet aangesloten op het Israpunt , Aangezien mijn medebewoner daarop al is aangesloten
En heb geen isra punt in slaapkamer (Slaapkamer?? Ik woon in een appartement )



Ieder telefonaansluiting cq internet aansluiting wordt aan een ISRA punt gelevert. Maar op hetzelfde ISRA punt kunnen meerdere aansluitingen gerealiseerd zijn. (Zelf woon ik in een bedrijfspand en er komen 12 telefoonkabels binnen, goed voor 24 aansluitingen...)

Dus: je moet eerst je ISRA punt uitzoeken. Dat kan ik de meterkast zijn, of elders. Online kan dat voor je nakijken.

Een telefoonkabel betekend altijd twee aansluitmogelijkheden...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Dutchman30

Quote

Donpedro schreef:

Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion = Firewall block


SRC=183.94.213.174 > Van welk aders komt de indringer ==> City:
WUHAN
State/Region:
HUBEI
Country Code:
CN
ISP:
CHINA UNICOM HUBEI PROVINCE NETWORK
Time Zone:
+08:00 UTC/GMT
Latitude:
30.583330154419
Longitude:
114.26667022705

DST=85.150.xx.yyy > Welk IP adres roept de indringer aan -->> IP Address:
85.150.xx.yyy
City:
AMSTERDAM
State/Region:
NOORD-HOLLAND
Country Code:
NL
Postal Code:
1089
ISP:
STATIC IP ADDRESSES OF ONLINE WHOLESALE ADSL USERS
Time Zone:
+01:00 UTC/GMT
Latitude:
52.374031066895
Longitude:
4.8896899223328





Eigen IP adres onherkenbaar gemaakt. Lutz
Gewijzigd door Lutz op 14 februari 2014, 18:42
 
Dutchman30

Quote

Lutz schreef:

Quote

Dutchman30 schreef:

Mijn modem/router , zit Niet in de gangkast ( waar het Israpunt zit )
Mijn Modem/router is dan ook niet aangesloten op het Israpunt , Aangezien mijn medebewoner daarop al is aangesloten
En heb geen isra punt in slaapkamer (Slaapkamer?? Ik woon in een appartement )



Ieder telefonaansluiting cq internet aansluiting wordt aan een ISRA punt gelevert. Maar op hetzelfde ISRA punt kunnen meerdere aansluitingen gerealiseerd zijn. (Zelf woon ik in een bedrijfspand en er komen 12 telefoonkabels binnen, goed voor 24 aansluitingen...)

Dus: je moet eerst je ISRA punt uitzoeken. Dat kan ik de meterkast zijn, of elders. Online kan dat voor je nakijken.

Een telefoonkabel betekend altijd twee aansluitmogelijkheden...


Hallo Lutz, Er zijn helemaal geen Aansluitmogelijheden , er zijn nog nooit aansluitingen gedaan / gemaakt door Online.
Nog terug te komen op de SRC en DTS.. dus het mag zo zijn dat alle "Aanvallen" afkomen van deze Chinezen? die dus op Mijn ip adres willen inloggen? flooden? ddos?


p.s Lutz , Het is dat ik op moment geen camera bij de hand heb anders had ik ff aantal foto's gemaakt van gangkast waar het isra punt zat. om zo aan te kunnen tonen dat "mijn" aansluiting nergens op is aangesloten Wink

...

De modem fungeert als open DNS resolver, en wordt daarmee een soort 'zombie proxy'. Het kan queries van iedereen op het internet ontvangen, die worden doorgestuurd naar de DNS server van Online. Die genereert het antwoord - dat tot tientallen malen groter is dan de vraag - en stuurt dat terug naar de modem. Die stuurt het op zijn beurt terug, echter niet naar de echte afzender, maar naar de gespoofde. Zodoende wordt van een kogel een clusterbom gemaakt en bezwijken zelfs de grootste websites onder een vloedgolf van data.

Huawei heeft voor publicatie nog niet gereageerd op de kwestie. Het concern heeft geen al te best track record waar het aankomt op security.

Dus komt neer op het feit dat ik een low-end modem/router met lage aanschafkosten maar met veel tekortkomingen
heb ontvangen? ..
Lekker zooitje ongeregeld is dat zeg..

@ Donpedro
Eigen modem aanschaffen ?
Ik Ben niet naast de pot gevallen natuurlijk , ik betaal voor 30 mb dus ik verwacht ( zou bijna zeggen -> ik Eis <- ) van Online.nl dat hun mij kunnen garanderen dat ik ook 30 mb krijg...En niet dat ik maar 6mb (down ) en 0.76 (up) totaal heb :s
Als hun mij niet kunnen leveren waar ik voor betaal en mij ook niet kunnen garanderen dat ik ook die 30mb krijg, dan zie ik maar 1 oplossing, en dat is om z.s.m weg te zijn bij Online.


m.v.g Dutchman30
Gewijzigd door Dutchman30 op 14 februari 2014, 20:38
 
Lutz
Het betekent niet dat extra voor Online een ISRA punt is gezet. Maar die zal er toch moeten zijn. De klantenservice kan je verder toelichten...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Dutchman30
Dan zal ik ze nog eenmaals vriendelijk.. te woord staan.

Gr. Dutchman30
 
Donpedro
Probeer inderdaad op een zo beheerst mogelijke manier ze schriftelijk te benaderen en leg het probleem zo duidelijk ogelijk uit.
Eventueel voeg je screenshots toe waar nodig.

Zelf heb/had ik problemen met een plotselinge terugval in snelheid.
Hun kwamen terug met het standaard verhaal afstand huis -> wijkcentrale en dat ik blij moest zijn met de geboden snelheid.
Zeker omdat die al hoger was dan de theoretische snelheid.
Mijn opmerking aan hun was ... hebben ze mijn wijkcentrale opgepakt en 3 km verderop geplaatst dan?

Maak bijna altijd screenshots als ik iets aan het testen ben, dus heb ik hun verrast met een zootje screenshots van voor en na de problemen.
Dat was toen wel even slikken voor Online hoe ik mijn probleem tot in details kon laten zien.

Niet dat mijn probleem hiermee uit de lucht is, maar had wel het idee dat men wat verder ging kijken dan het huisje wijkcentrale verhaal.

In mijn onderschrift staat wat informatie als je toch van pla bent om stappen te ondernemen.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Dutchman30

Quote

Donpedro schreef:

Probeer inderdaad op een zo beheerst mogelijke manier ze schriftelijk te benaderen en leg het probleem zo duidelijk ogelijk uit.
Eventueel voeg je screenshots toe waar nodig.

Zelf heb/had ik problemen met een plotselinge terugval in snelheid.
Hun kwamen terug met het standaard verhaal afstand huis -> wijkcentrale en dat ik blij moest zijn met de geboden snelheid.
Zeker omdat die al hoger was dan de theoretische snelheid.
Mijn opmerking aan hun was ... hebben ze mijn wijkcentrale opgepakt en 3 km verderop geplaatst dan?

Maak bijna altijd screenshots als ik iets aan het testen ben, dus heb ik hun verrast met een zootje screenshots van voor en na de problemen.
Dat was toen wel even slikken voor Online hoe ik mijn probleem tot in details kon laten zien.

Niet dat mijn probleem hiermee uit de lucht is, maar had wel het idee dat men wat verder ging kijken dan het huisje wijkcentrale verhaal.

In mijn onderschrift staat wat informatie als je toch van pla bent om stappen te ondernemen.


Heb ze op een zo vriendelijke manier te woord gestaan , en er is geen probleem zeggen ze , als dat zo is , waarom wordt ik dan om de 10/15/20 min van me internet af gegooid? en na 6 tot 12 sec kan ik er weer op voor 10 min +/- ( P.S Dit probleem lijkt verdomd veel op iemand anders zijn probleem op andere topic ) lampjes etc blijven groen, dus verwacht ik dat ik gewoon kan surfen / gamen etc , wat dus niet zo is , ik krijg in me log nog steeds die IP Adressen van Alle "aanvallers" en alle "aanvallers" komen uit China / Japan enz die kant op, die Mijn IP adres aanvallen, op de tijden dat ik ook eruit gegooid werdt.


Lutz: Klantenservice zeiden dat ik niet moet zeuren en dat ik aangesloten was en er geen problemen waren..
Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee , om afgezeken te worden door die lui bij Online.
De klant is Koning (wordt gezegd) maar dat is niet het geval bij Online
Je wordt afgezeken waar je bij staat , denken dat ze het beter weten.. Nou als dat zo is, FIX Het probleem dan
Ik ben inderdaad aangesloten , maar niet zoals het hoort blijkbaar ? en online beweert dat alles goed zit en werkt. yeah right..
ik vind het frappant eigenlijk , ik zit niet op het Isra punt , en toch internet En telefonie? hmmm.
Lutz: Foto's uit de meterkast komen z.s.m , heb cameraatje kenne lenen van iemand , lig aan de oplader .

Donpedro , Thanks voor je onderschrift , daar kom ik een heel stuk mee vooruit.
 
Dutchman30
1e 2 foto's zijn de foto's uit de gangkast waar het isra punt zit

laatste is vanaf de plek waar me modem lig

ik heb van de 1e 2 geen kaas gegeten , alleen voor zover weet ik dat je wel op het isra punt "MOET" aangesloten zijn ( en die van ons die zit vol )

Edit: op een of andere manier zijn altijd me bestanden te groot :s
geen foto dus
 
JTvD
Hier is hun rechtstreekse mailadres i.p.v. via de website.
Dan kun je bestanden e.d meesturen
ksonb1@online.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie