obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Anti-kraak wonen, geen reguliere aansluiting
esamsterdam
Hoi,

Ik woon anti-kraak in een oud kantoorpand. Mijn huisgenoot heeft internet (via Online) dat hij ontvangt via het reguliere telefoonkanaal. Ik heb nu sinds een paar dagen zelf internet, maar ik krijg het niet aangesloten. Een oud-huisgenoot van mij was ook via Online aangesloten. Zie de bijlage voor de foto; hij had een telefoonstekker "omgebouwd" en een rood en blauw draadje in nummer 1 en 4 gestopt. Hij zei dat ik nummer 9 en 10 moest hebben (want die waren even en oneven, en hij had in zijn hoofd zitten dat het die nummers waren), dat heb ik net geprobeerd, maar ik krijg geen DSL verbinding.
Ik begrijp dat ik in een wat ongebruikelijke situatie zit hier, maar ik weet niet wat ik moet doen. Een monteur kost 90 euro en dat geld heb ik simpelweg niet...
Ik hoop dat iemand me op het forum hier verder wil helpen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes,
Sophie
 
I R Baboon
Ik zie geen bijlage. Kan je de foto nog eens uploaden of een image hoster gebruiken?

Zo te lezen hebben jullie een ISRA met een heleboel aansluitingen.
Dat is soms inderdaad lastig om daar de juiste draadjes te vinden.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Jullie hebben een groot ISRA kast zoals ik ook. Kijk eens bij welke aansluitingen in de kast wat is aangesloten.

In mijn geval lichte destijds de helpdesk van Online toe welke aansluitingen ik moest gebruiken. Al geprobeert hun te vragen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
esamsterdam
Sorry, hier is de afbeelding alsnog. Die draadjes die er nu inzitten waren de ingangen van mijn oud-huisgenoot, die kabel is afgeknipt.
Bedankt voor de antwoorden!
Ik heb de online klantenservice geprobeerd, waar ik werkelijk niks over dit onderwerp kon vinden.
De wachtlijst was een paar keer +10 minuten, maar als het echt dat probleem is moet ik gewoon even lang vasthouden denk ik?
Hoe kan Online weten wat voor ISRAkast ik in huis heb, en op welke lijn hun internet zit?


http://s7.postimg.org/v01auv00r/20131216_180052.jpg

20131216_180052
 
I R Baboon
Als je niet weet op welk aderpaar het signaal zit, zal je moeten testen tot je het signaal vindt.
Houd ook rekening ermee dat je helemaal geen signaal hebt. Er kan ook iets fout gegaan zijn met het aansluiten.

Als je zelf aan de slag wilt gaan, moet je letten op de aderparen in je ISRA punt.
Je ziet telkens twee kleur combinaties om en om: rood/blauw en oranje/wit.
Met één van die combinaties moet je telkens een verbinding maken met je modem.
Je zal dus alle aderparen af moeten gaan. Steeds een voor een testen.
Belangrijk is dat je de tijd gunt om een DSL signaal te vinden. Wacht dus 1 of 2 minuten voor je verder gaat.
Het xDSL signaal kent geen plus/min pool, dus daar hoef je niet op te letten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Belangreik is ook nog het volgende: je ziet aan de linker kant de aansluitingen 1 en 2. Volgorde is momenteel rood, blaauw, oranje, wit. Dus je moet eerst testen aansluiting 1, rood en blauw. Vervolgens test je aansluiting 3, rood en blaauw. De aansluitiingen 2 en 4 hoef je niet te testen, daar zit al een kabel aangesloten. Over het algemeen beginnen ze met uitgeven bij aansluiting 1. Ik ga ervaan uit dat je van Online internet, misschien vergezeld door telefonie of tv, gaat afnemen, en dat je geen gebruik meer maakt van vaste telefonie van kpn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
CnC
Ah een oude patchkast, dat is idd vaak experimenteren. Je kunt het ook navragen bij de helpdesk van Online, zij kunnen namelijk bij de technische dienst opvragen op welk aderpaar er opgeleverd is. Dan krijg je een getal terug bijv. 17 en dan weet jij wat jou te doen staat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Anti-kraak wonen, geen reguliere aansluiting', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie