obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port Forward TG712 Utorrent: kan geen vast IP adres aanmaken
KingBeezz
Hallo,

Ik wil met Utorrent wat downloaden maar ik kan geen vast IP adres aanmaken, met de handleiding op Portforward.com lukt het niet (http://portforward.com/networking/static-xp.htm), want in de router kan ik geen Name server vinden. Ook PFStaticIP kan niets vinden.

Kan iemand mij helpen? Of heeft Online zoals ik overal lees alles dichtgetimmerd?

Alvast bedankt!
 
DiaboliQ
Met vast IP bedoel je waarschijnlijk vast IP op jouw PC. Heeft niets met het modem of Online te maken. Dat moet je in Windows/Linux instellen.

Ik download altijd met µtorrent en heb een Huawei. Windows PC ingesteld op 192.168.1.3 en de portforward ook daar naartoe.

Je moet in je netwerkinstellingen bij TCP/IPv4 de instellingen zetten op het IP-adres dat je wil hebben. Subnet op 255.255.255.0 en default gateway op 192.168.1.1
_______________________________________________________________________________________________
P5K/EPU mainboard / Intel Core 2 Quad 2,66Ghz / 4GB Mem / GeForce GTX470 1280 MB GDDR5 / 2 x 750GB SATA / Cooler Master Powersupply and CPU Cooler. Now i lose
 
KingBeezz
Sorry, ik bedoelde een statisch IP adres. Dan moet ik toch een Name server hebben? Bij het linkje bij stap 4 staat:

Quote

The name server entries are a bit complicated. Name Server is just another name for DNS(domain name server) server. Some router's act as a proxy between the actual name servers and your computer. You will know when this is the case, because the Default Gateway will list the same ip address as the Name Servers entry. We need to have the correct Name Server IP addresses. If we do not, you will not be able to browse the web. There are a couple ways to get these. The first way is to log into your router's web interface, and look at your router's status page. On that page you should see an entry for DNS Servers, or Name Servers. Write down the ip adresses of your Name Servers.


Die DNS of Name Server kan ik dus niet vinden op de web site van de router als ik inlog.
 
DiaboliQ
De DNS van Online is 194.134.5.5 en 194.134.5.55 of je kan die van Google gebruiken 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Ook in je netwerkinstellingen invoeren. Niet in je modem.
Gewijzigd door DiaboliQ op 22 december 2013, 20:53
_______________________________________________________________________________________________
P5K/EPU mainboard / Intel Core 2 Quad 2,66Ghz / 4GB Mem / GeForce GTX470 1280 MB GDDR5 / 2 x 750GB SATA / Cooler Master Powersupply and CPU Cooler. Now i lose
 
Lutz
Met DHCP aan stuurt het modem aan je apparaten een IP adres en de DNS server adressen.

Indien je apparaten een statisch IP adres hebben dan moet je, zoals eerder in deze draad omschreven, in de netwerkinstellingen de DNS server adressen invoeren. Of je gebruikt dan die van online, of van Google, maar niet gemengt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Forward TG712 Utorrent: kan geen vast IP adres aanmaken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 2 03 jan 2020
Advertentie