obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Derde VOIP account (cheapconnect)
ronald1975
Beste,

Ik heb 3 voip accounts in m'n Huawei HG655d. De eerste van Online staat reeds ingesteld, en werkt prima. De tweede heb ik zelf toegevoegd, en dat is Voipbuster, werkt ook prima.

De derde is er een van Cheapconnect; maar deze krijg ik niet aan de praat. De gebruikersgegevens zijn correct ingevuld, en getest met bv. X-LITE (inbound en outbound werkt).

Enig idee wat ik nog kan aanpassen?
 
I R Baboon
Maak je gebruik van een andere poort dan 5060 voor Cheapconnect?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ronald1975
De Proxyserver poort en Registratieserver poort staan voor alle accounts op 5060.
De Lokale SIP-poort staat voor account 1 (online) op 6050, account 2 (voipbuster) 6051 en voor Cheapconnect op 6052.
 
I R Baboon
Cheapconnect gebruikt ook deze poorten:

5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Daar zit 6052 dus niet bij.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ronald1975
6052 betreft de Lokale SIP-poort, heeft toch niets met Cheapconnect te maken? Proef op de som, toch aangepast maar geen verschil
 
I R Baboon
Als je de twee andere VOIP accounts uit zet, is er dan wel een succesvolle verbinding?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ronald1975
Nee, helaas!
 
I R Baboon
En als je Cheapconnect als enige provider in je Huawei zet?
Als dat ook niet werkt, is er wat mis met de instellingen of configuratie van Cheapconnect.
Als derde account kan ik me nog een bug voorstellen in de Huawei als oorzaak.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ronald1975
Nee, dan werkt het nog steeds niet. Ben er nu dus al maanden mee aan het kl*ten :-)

Bij "oproepstatus" en dan "registratie status" blijft staan "Niet actief" terwijl bij Voipbuster en Online gewoon "actief" staat.

Ik ben er 100% zeker van dat de gebruikersgegevens kloppen.
 
I R Baboon
Ik denk dat we een foutmelding of foutcode moeten hebben om precies te achterhalen wat er loos is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Derde VOIP account (cheapconnect)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 2 03 jan 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie