obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen internet en stotterende telefonie
JTvD
Al jaren ben ik lid van Online.
Altijd naar tevredenheid... tot nu..

Met de "oude" modem praktisch nooit problemen gehad ..
Ik een contract aangegaan voor 2 jaar.. het ging toch goed dus waarom overstappen

Maar bij het nieuwe contract kwam ook een nieuwe modem.. nu heb ik de Huaway modem..

De eerste gaf problemen mat het wegvallen van de wifi.
Online kon niets storends vinden op de "lijn"
Online gaf aan dat er een hoge ping was, of ik aan het downloaden was..
Mijn enige verbinding waren de online site en 2 ip camera's (deze zaten ook op de oude type modem)
Als dat het niet was dan had ik een virus op de pc..
Ik de gehele pc gescand met verschillende virusscanners (gratis en betaalde) maar geen virus of spy software.. alles was ok

Na lang en vaak bellen en op het laatst best wel boos geworden.
Hun maar blijven zeuren over bent u aan het downloaden.. nee dan hebt u een virus... pfff
Alles er af geflikkerd en totaal opnieuw windows geïnstalleerd maar zoals verwacht geen resultaat.

Weer bellen, nog bozer vanwege de extra werk..
Tegen het laatst sturen ze een nieuwe modem op..

Probleem verholpen...

Tot nu sinds een week of 2 valt steeds het internet weg..
En sinds 2 dagen kan ik wel bellen maar mij niet verstaanbaar maken.
Delen van woorden en zinnen vallen weg.
Nu zit door de slechte mobiele telefoonverbinding van Vodafone bij mij een kastje van ± 86 euro aangesloten op de huaway modem
om via deze een 3g verbinding te kunnen maken..
En als de modem stottert doet dat deze verbinding ook..
Dus totaal niet meer bereikbaar en zelf kan ik ook niet meer bellen..

Met mijn vrouw haar mobiel me terug laten bellen en wederom vinden ze niets bijzonders op de lijn tot aan de modem werkt alles prima.. zeggen ze..
En weer de hoge ping en weer bent u aan het downloaden nee.. dan hebt u een virus..
Tja daar kan ik niet tegen op.. ik ga niet nog eens alles er af gooien .. wel extra gescand en niets gevonden.


Het is gewoon de kl... modem..
Uiteindelijk sturen ze er weer een op en kan ik hopelijk een paar weken vooruit..

Een hapering in het internet is zeer vervelend // maar niet meer bereikbaar....Sad Mad

Ik betaal voor een goede verbinding en bereikbaarheid..
Tot het eind van mijn contract.. en als er dan geen nieuw type modem is ..ben ik weg.. dit wil ik namelijk niet langer.
En tussentijd ga ik informeren of hun de levering niet na komen om het contract eerder te kunnen stoppen..

Echt pissig ben ik.. Shock Mad Sad de koude douche (emmer met ijswater) wil ik persoonlijk wel langs komen brengen v.w.b. de kl.. modem..
 
I R Baboon
Eigen modem overwogen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JTvD
Wel 100 keer.

Alleen heb ik een contract met online afgesloten en hun moeten dus zorgen dat het goed werkt.

Als ik een nieuw auto koop.. koop ik er toch geen 2de bij omdat de eerste hapert.. de eerste moet goed werken ..zonder gezeur!
 
I R Baboon
Dat is ook zo.
Alleen is mijn ervaring dat je bijna altijd beter geholpen bent met je eigen apparatuur.
Er zit nu eenmaal een kwaliteitsverschil tussen een A-merk en een Huawei.
Wellicht kan je daarmee allerlei ergernissen besparen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JTvD
Misschien heb je gelijk..

Maar welke is goed.
Er moet natuurlijk telefonie, internet en graag usb harddisk op kunnen.
Ook buiten de wifi min 4 netwerkstekkers op aangesloten kunnen worden.
Een vanwege mijn Vodafone kastje, een voor de netwerkserver van de printer, een om eventueel een camera aan te sluiten om opnieuw in te stellen.
De overige is reserve..

Extra info..
Het ligt wel aan de huaway...
Nu mijn oude thomson er aan zitten en alles werk.
Ze sturen weer een nieuwe op.. als deze niet werkt beëindig ik het contract..
Ze hebben namelijk alleen maar dat kl@$%! ding..
Het lijkt er op, gezien de klachten die ik over de huaway lees hier, dat ze graag klanten kwijt zijn.
Anders hadden ze al lang overgestapt naar een betere modem..
Gewijzigd door JTvD op 24 januari 2014, 14:48
 
I R Baboon
Je moet eens een zoekmachine aanzwengelen met de specs die je modem nodig heeft.
Je kan ook op de tweedehands markt rondkijken.

Had je ook de voeding vervangen toen je een nieuw modem kreeg?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JTvD
Ik ben al aan het zoeken geweest naar een goede vervanger voor deze modem maar zie door het groot aantal dat geboden word bijna niet meer war ik eigenlijk naar zoek.
Een uur speuren op internet vergelijken dan zit mijn kop vol van modems.

Welk merk is goed betrouwbaar en ik lees veel over een N modem zijn deze nou beter of is het overkill.

Ik verwissel altijd het hele geheel incl de bijgeleverde kabels en adapters.
 
joostvk
Zelfde hier, Huawei modem en van ene op andere moment werkt internet niet meer, modem niet meer benaderbaar onder 192.168.1.1 en alleen power lampje brand nog groen, en telefoonlampje rood.

Resetten, opnieuw opstarten niets helpt. 2 dagen later start modem wel weer normaal op en werkt alleen wifi niet meer.

Na 2 dagen weer zelfde verhaal.

Na bellen met helpdesk wordt nu nieuw modem opgestuurd.
Ik hoop niet weer een Huawei want die houdt na 3 maanden schijnbaar al op met normaal functioneren.
 
JTvD
@ Joost..
Bij Online hebben ze geen andere modem/routers meer.
Ik krijg nu mijn 3de Huawei maar heb tegen de helpdesk gezegd dat ik geen vertrouwen in deze modem heb.
Hun testen tot aan, mogelijk een stukje er in, en vinden nooit wat terwijl de consument met de probleem blijft zitten.
Het enige wat hun kennen is start de modem op in fabrieksinstellingen werkt dat niet dan hebt u een virus.. jaja. AngryBoxing Mad

Ik ben al jaren lid.. wat goed is moet je niet veranderen vind ik.. nou dit is bij lange na niet goed meer.
Je zou denken dat ze na gingen denken, vanwege de vele vele klachten over deze kl@@#$% ding, maar dat lijkt er niet op..

Je leest hier ook steeds meer dat klanten opstappen..
Nou, ik ook..

Succes met je nieuwe Huawei PC
 
I R Baboon
Klik eens op dit: http://tweakers.net/categorie/560/mod...9Ef7MDSilf

Dan zie je een lijst met modems met VOIP mogelijkheid.
Dan kan je aan de rechter zijkant nog opties erbij pakken of weg laten al naar gelang wat je belangrijk vindt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen internet en stotterende telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie