obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Van 10 naar 30 mbit?
Downstream
Ik ben ooit begonnen als Wanadoo klant met ADSL Family dat (meen ik) 20mbit/s was.
Zojuist zag ik in mijn Mijn Online dat ik nu ADSL basis heb met een snelheid van 10mbit.
Ik haal nu 1.2-1.3 mbit/s. Ik woon 2150 meter v/d centrale dus dat is zeer dicht bij de theoretisch haalbare snelheid.
Zeuren om 20mbit/s heeft dus weinig nut.
Of toch niet?
Vandaag zag ik in Mijn Online dat 30mbit/s leverbaar is op mijn adres.
50 mbit/s is niet leverbaar dus het lijkt erop dan Online niet zomaar ieder abo verkoopt en zich daarna verschuilt achter "Het is een max. haalbare snelheid."


Waarom kan Online nu wel 30mbit/s aanbieden? Heeft het VDSL project toch doorgang gevonden.
30 mbit kost mij slechts e4.52/m extra. Dat is niet slecht; maar ik heb geen zin in een super stabiele verbinding om te ruilen voor een probleemverbinding die ongeveer even snel is dan de huidige.
 
Lutz
Online levert ook VDSL. Je zal tegen het volgende probleem aanlopen:

je verhoogd de downloadsnelheid en betaald meer geld. Maar mits het tegen zit, dat krijg je niet meer snelheid.

Bel de verkoopafdeling en vraag naar garanties.

Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2

Je kan misschien tot 15Mbps komen.

in ieder geval sterkte en succes toegewenst!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

Downstream schreef:

Ik ben ooit begonnen als Wanadoo klant met ADSL Family dat (meen ik) 20mbit/s was.
Zojuist zag ik in mijn Mijn Online dat ik nu ADSL basis heb met een snelheid van 10mbit.
Ik haal nu 1.2-1.3 mbit/s. Ik woon 2150 meter v/d centrale dus dat is zeer dicht bij de theoretisch haalbare snelheid.
Zeuren om 20mbit/s heeft dus weinig nut.
Of toch niet?
Vandaag zag ik in Mijn Online dat 30mbit/s leverbaar is op mijn adres.
50 mbit/s is niet leverbaar dus het lijkt erop dan Online niet zomaar ieder abo verkoopt en zich daarna verschuilt achter "Het is een max. haalbare snelheid."


Waarom kan Online nu wel 30mbit/s aanbieden? Heeft het VDSL project toch doorgang gevonden.
30 mbit kost mij slechts e4.52/m extra. Dat is niet slecht; maar ik heb geen zin in een super stabiele verbinding om te ruilen voor een probleemverbinding die ongeveer even snel is dan de huidige.


Ik weet niet waarom je van ADSL familie naar ADSL basis bent gegaan mijn modem heeft een intrainwaarde van 19750 en heb ADSL familie wat zeer stabiel is via wifi.
Volgens de postcodecheck van bbned zit ik op +/- 1050 meter van de wijkcentrale.
Zelf heb ik ook door een fout van destijds orange een VDSL tot 30 Mbps gehad maar dat maakte maar heel weinig verschil.
Jij zit op een dubbele afstand van de wijkcentrale dus zal dat ook maar heel weinig tot niets uitmaken en zoals je al aangaf dan wel meer gaan betalen.
 
Downstream
Lutz,

VDSL is dus nog veel afstandgevoeliger dan ASDSL.
Op mijn afstand van de wijkcentrale liggen de downloadsnelheden erg dicht bijelkaar. Ik verwacht dat de upload een soortgelijk laat zien.
Het grafiekje in je link is nogal optimistisch met ongeveer 18 mbit/s op 2100 meter.
Andere grafiekjes zoals ondertaande geven een heel ander beeld.
Op mijn afstand is VDSL zelfs een beetje trager.


diagram-fttc-speed
 
Downstream

Quote

Tiger schreef:


Ik weet niet waarom je van ADSL familie naar ADSL basis bent gegaan mijn modem heeft een intrainwaarde van 19750 en heb ADSL familie wat zeer stabiel is via wifi.
Volgens de postcodecheck van bbned zit ik op +/- 1050 meter van de wijkcentrale.
Zelf heb ik ook door een fout van destijds orange een VDSL tot 30 Mbps gehad maar dat maakte maar heel weinig verschil.
Jij zit op een dubbele afstand van de wijkcentrale dus zal dat ook maar heel weinig tot niets uitmaken en zoals je al aangaf dan wel meer gaan betalen.

Ik vrees dat je daar helemaal gelijk in hebt.

Vraagje, staat in jouw "Mijn Online" "ADSL Family" or gewoon "Basis" maar dan met Family snelheid.

Reden van mijn vraag:
Van VDSL verwacht ik eigenlijk niets en ga dat niet aanschaffen.
Maar als mijn limiet van 10 (Basis) naar 20 (Family) terug gezet kan worden heb ik misschien een gratis kleine snelheidswinst die gelijk staat aan een 30mbut abo.

Ik heb overigens al sinds Wanadoo een Eweka account en heb nooit een snelheidsverlaging waargenomen, dus zeer waarschijnlijk zit ik simpelweg op mijn max.
 
Downstream
Algemene vraag over intrainwaardes.
Stel ik woon 100 meter van een VDSL centrale.
Heb ik dan een 50mbit intrainwaarde ongeacht het abo dat ik heb?

Dus mijn intrainwaarde is 50mbit maar mijn download is slechts 10mbit omdat ik een 10mbit abo heb.
 
Tiger

Quote

Downstream schreef:


Vraagje, staat in jouw "Mijn Online" "ADSL Family" of gewoon "Basis" maar dan met Family snelheid.

Reden van mijn vraag:
Van VDSL verwacht ik eigenlijk niets en ga dat niet aanschaffen.
Maar als mijn limiet van 10 (Basis) naar 20 (Family) terug gezet kan worden heb ik misschien een gratis kleine snelheidswinst die gelijk staat aan een 30mbut abo.

Ik heb overigens al sinds Wanadoo een Eweka account en heb nooit een snelheidsverlaging waargenomen, dus zeer waarschijnlijk zit ik simpelweg op mijn max.


Is misschien een beetje vreemd maar zoals ik al aangaf was ik door een fout van Orange destijds van ADSL2+ familie overgezet op VDSL en door mijn klacht (wat nog heel veel discussies met zich meebracht) teruggezet op ADSL2+ familie maar in de loop van de tijd zijn de abonnementsbenamingen gewijzigd, bij mij staat in MIjn Online Snel Internet maar ik heb dezelfde snelheid als voorheen bij ADSL2+ familie.
 
Downstream
Tiger, dus ondanks dat "Snel internet" officieel 10mbit/s is het jij een snelheid die daar flink boven ligt? (ongeveer 19mbit/s).
Dan is dat bij mij waarschijnlijk ook zo.

[qoute]Zelf heb ik ook door een fout van destijds orange een VDSL tot 30 Mbps gehad maar dat maakte maar heel weinig verschil.[/quote]Ook in de uploadsnelheid?
 
Lutz
Het blijft problematisch om de Engelse implementatie van VDSL2 te vergelijken met de Nederlandse variant.

Het enige, wat je kan doen, is Online vragen welke snelheid ze verwachten te kunnen leveren en dat voor aangaan van een gwijzigde abonnement per mail te bevestigen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

Downstream schreef:

Tiger, dus ondanks dat "Snel internet" officieel 10mbit/s is het jij een snelheid die daar flink boven ligt? (ongeveer 19mbit/s).
Dan is dat bij mij waarschijnlijk ook zo.

[qoute]Zelf heb ik ook door een fout van destijds orange een VDSL tot 30 Mbps gehad maar dat maakte maar heel weinig verschil.
Ook in de uploadsnelheid?[/quote]

Zoals ik al eerder aangaf zijn de abonnementsvormen (benamingen al geruime tijd gewijzigd) ik heb GEEN tot 10Mbps abonnement maar een tot 20 Mbps wat ADSL2+ familie was maar die benaming kent men niet meer.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van 10 naar 30 mbit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Postcode check 35Mbit nu 16 Mbit Snelheid : 2 06 dec 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie