obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
zelfs op 1 dag drie keer uitval ?
lupus
Gek draait het na alle aanpassingen enkele maanden geleden redelijk en vlot, is het de laatste 2 weken ineens langzam verworden
tot wederom een bron van enige ergenis? Waarom toch, geen ID.

Nodig voor werk vaak en veelal online, heb je de laatste week voldoende rust- en koffiemomenten, maar lekker doorwerken bevalt
toch meer en schiet meer op kan ik u verzekeren.

Men had mijn snelheid zo goed mogelijk getracht te regelen, zitten nl. erg ver van centrumkast af en eentje bijprikken richting Bussum-Zuid
is niet haalbaar lijkt. Maar zo wisselend als de laatste dagen begint danig storend te werken.

Geen reden van uitval en alle computers lan of wlan zijn plotsklaps "uit de lucht"en na een minuut of 5 zijn we ineens weer in de lucht?
Snap er niets van, alle lampjes op het modem blijven groen en ook allemaal, maar online ho maar, vreemd toch?

Is er hoop dat dit online ook op glasvezel overgaat straks of slechts ijdele hoop, want wennen aan dit regelmatige wegvallen gaat het niet worden zo, vrees ik. Is voor ons te belangrijk om continue online te zijn gedurende de werkdag. ie heeft er tips ? Vast bedankt :-)
 
Lutz
Ik begrijp dat je verbinding uitvalt en binnen een paar minuten weer terug is.
Je moet het volgende uitzoeken: valt alleen WLAN weg of ook het bedraade internet? Indien het internet is uitgevallen, welke lampjes branden dan nog op de modem?

Ik vermoedt, dat je een storer op wifi kanaal zit. Maar stap voor stap...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lupus
Ha Lutz,
Bedankt voor je reactie echter vallen bij mij alle verbindigen weg dus de lan verbindingen, de wlan verbindingen alsmede mijn eigen voip telefoon verbinding. Wat betreft de lampjes zie mijn vorige bericht zoals aangegeven alle groene lampjes branden gewoon dus alle lampjes van de lan verbindingen die zijn aangesloten, het wifi lampje zowel het voip of telefoonlampje blijven groen maar verbinding is simpel verdwenen.
Doordat wij veelal online werken met gmail, administratie en print progjes is dit uitermate disfunctioneel en kan dit niet zo haperend doorgaan.
Men heeft onze snelheid al in eind 2013 bijgesteld (zitten ver van kast in centrum af dus enig verlies begrijpelijk) maar verbinding is nodig anders moeten wij afscheid nemen van online en ons aansluiten bij de binnenkort te verwachten glasvezelnetwerkmaatschappijen.
Met spijt want ben al een tijd bij online en was redelijk tevreden, maar nu ong. 3 x per dag uitval is onhandig, ongewenst en onbekend waar dit aan kan liggen ineens. Groetjes.
 
WitteKat
Ik heb dus precies hetzelfde probleem wat ik al vermeld heb in diverse topics hier. Het enige wat je kunt proberen is een andere modem aan te schaffen. Zelf zit ik nog te twijfelen en hoop eigenlijk dat ze met een firmware oid komen om dit op te lossen.
 
lupus
Aloha. Een nwe.modem aanschaffen kan iets zijn bij garantie dat het over is...maar is dat dan zo
is dit niet iets vr online om te zorgen dat klanten krijgen waar men voor betaald en wat men is overeengekomen?
Had men enkele maanddn tdrug dit te trage (werken is een erge is zooo langzaam) ik heb destijds een nw.modem gehad
en men heeft snelheid geboost om mij tich te voorzien van iets dat beter in debuurt kwam van werkend.
Nu weer dit gexoe en m.i.ljkt het dat er weer iets is teruggeschroefd? Naar...erg naar.
Blokkeertt een normale wijze van werken en geeft slechts ahterstand. .Ik zeg online pak op en verbeter dit snel!
 
Lutz
Jullie zullen het niet fijn vinden: het Huawei modem traint met lager snelheid in dan mijn Fritz!Box en bij portscams beperkt de firewall de download snelheid.

Neem je daar genoegen mee dan is het een werkend modem, zolang je niet wil configureren.

Wegvallende verbindingen (een paar keer per dag) kan ook duiden dat de wijkcentrale wordt verbouwd. Indien de problemen langer duuren dan een maand dan zal dat de oorzaak niet zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lupus
Vandaag donderdag mijn eerste uitvalmoment al weer achter de rug, buitengewoon vervelend werken zo. Schiet geen moer op en
ergenis rest slechts. Jeetjee dat kan toch veel beter? Hallo online, krijg ik nog reactie op mijn rechtstreekse mail of val ik in het pulletje lastig en
laat maar zitten dan zijn we hem binnenkort wel kwijt? Verdorie.Vervolg net telef.contact gezocht met online klantenservice, deze vriendelijke heer ging even checken en kijken, daarna snelheid op modem in wan xdsl bekeken deze ligt down op 17446 ! en up 1029,
de meting via internet is blijkbaar minder betrouwbaar en gek genoeg even later was ook de draadloze laptop ineens twee keer zo snel bij de internet meting down in de 6000kbits. Ik ga uit van toeval en zal vaker in het modem kijken naar die snelheden die leidend schijnen te zijn.
Verder onderzoek dien je dan op je eigen systeem en draadjes los te laten en zou intern het probleem moeten liggen?
Ik neem dit aan en vervang de draden en zal dan weer eens onderzoeken, nu snel verder met het dagelijkse werk en maar hopen dat het voorlopig weer even voorbij is en er gewerkt kan worden :-)
Gewijzigd door lupus op 06 februari 2014, 10:10
 
Tiger
Dag lupus,

Het volgende gaf jij aan,
Men had mijn snelheid zo goed mogelijk getracht te regelen, zitten nl. erg ver van centrumkast af en eentje bijprikken richting Bussum-Zuid
is niet haalbaar lijkt. Maar zo wisselend als de laatste dagen begint danig storend te werken.

Geen reden van uitval en alle computers lan of wlan zijn plotsklaps "uit de lucht"en na een minuut of 5 zijn we ineens weer in de lucht?
Snap er niets van, alle lampjes op het modem blijven groen en ook allemaal, maar online ho maar, vreemd toch?

Als ik een paar dingen combineer zoals ver van de wijkcentrale (jij schrijft centrumkast) en geen reden van uitval alle computers
ik weet niet hoeveel computers jij bedoelt.
Verder geef jij aan dat jij een intrainwaarde op je verbinding hebt van down 17446 en up 1029 dat is toch een hele mooie intrainwaarde.
Heb jij al eens geprobeerd om te bekijken hoe de verbinding is op 1 computer via de kabel en is deze dan wel stabiel i.p.v. op alle computers.
Is die verbinding wel goed dan zit het probleem ergens anders want met die intrainwaarde zou je dan geen probleem mogen hebben ondanks dat jij ver van de centrumkast zoals jij aangaf zit.
 
lupus
Ha Tiger,
Bedankt voor je reactie en de in het modem genoemde snelheden zijn inderdaad meer dan fraai en op dat nivo voor mij voldoende.
Alleen als de twee werkstations bedraad en 1 laptop wifi plus mijn voiplijn ineens wegvalt en pas na enkele minuten weer aanvliegt
terwijl alle lampjes die groen waren groen blijven op het modem ook tijdens de uitval? Snap ik het niet meer. Ook als dit meerdere malen epr dag voorvalt zijn de waardes in het modem wel lekker maar het werken ermee niet, gek niet?
Overigens vlak voor ik online belde was snelheid bij een internet test slechts een kleine 3000 wifi en vlak na het gesprek en aktie ineens het dubbele en nu een 3500 dus schiet niet echt op maar vooruit. Nog even de situatie schetsen hier. Het modem staat op een groot buro waar twee mensen aan werken met twee werkstations vlak naast het modem (dus draden van hooguit 1,50 m.) en de sifi laptop staat nog geen 1.m van het modem. Als dus de conclusie op basis van de waardes in het modem tot het modem buitengewoon goed zijn de bedrading bijna nieuw is met
wel de kanttekg. dat het 2 werkstations zijn pentium 4 en met windows XP erop met div. beveiligingsprogjes is de sterke wisselingen in snelheid
tijdens het werken toch echt bijzonder te noemen? Laen wij hopen dat ook online op glasvezel overgaat want hier in dit bedrijfspand zijn de anderen of al over zijn op ziggo of overgaan op ziggo simpelweg omdat de adsl leveraars o.a. kpn en online? van deze tijd blijkbaar toch geen echt stabiele verbindingen kunnen leveren. Wat ons betreft zou een ondergrens van minstens 10mb al top zijn en ons het contract laten uitdienen van nog ong. 1 1/2 jaar. Alleen als het zoals nu voorvalt (onverklaarbaar naar het schijnt) onder de 6- 8mb en zelfs lager komt op momenten, dus eruit gegooid in online pakketten en verbindingen is er echt ook voor ons geen andere keuze met al het gedoe vandien.
 
Tiger
Hoi lupo,

Jij geeft aan Het modem staat op een groot buro hoever is dit van het ISRA punt en 2 werkstations met XP er op.
Ik weet niet in hoeverre de afstand van het modem tot ISRA punt en de configuratie van die werkstations invloed hebben op je snelheid want ik neem aan dat die werkstations niet meer de jongste zijn.
En wat Wifi betreft dit is een heel ander verhaal dat hangt van een aantal factoren af als er veel gebruikers in je omgeving zitten rond het kanaal van je wifi instelling dan storen die en valt je verbinding weg download inSSIDer zodat je kan zien wie er op welk kanaal in je omgeving zit om je eigen kanaal in te stellen op als het kan 3 van de anderen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zelfs op 1 dag drie keer uitval ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Om de 10 minuten uitval internetverbinding Storing : 12 26 jan 2015
radio uitval MZ 100 Frequently Asked Questions : 4 22 dec 2014
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig Storing : 27 07 apr 2014
Random Internet uitval. Algemeen : 2 05 apr 2014
Advertentie