obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Verificatiefout nieuwe Huawei HG655d
badeend
Beste forumleden,

ik heb sinds vandaag een nieuw modem van Online gekregen, had hiervoor altijd de Thomson TG712 hier had ik nooit problemen mee.

Het probleem is dat als ik probeer verbinding te maken met mijn modem er direct een verificatiefout optreed. Kan dus ook een fout wachtwoord invoeren waarbij ik geen melding krijg van een foutief wachtwoord. Dit is zowel met een Samsung SIII als met een Iphone 4s.


Heb deze optie's allemaal al gedaan:
- Alles 10s uitgezet (mobiel en modem)
- Van alles geprobeerd zonder wachtwoord
* Gebruik geen spaties of vreemde tekens in de naam van je WIFI netwerk (SSID).
* WPS (Wifi Protected Setup) kan soms voor problemen zorgen. Bij onduidelijke problemen moet je die optie in de router uitzetten.
* Sommige WIFI adapters accepteren WPA2 AES niet. Je moet dan WPA2 AES+TKIP proberen of alleen TKIP.

Alvast bedankt,
 
Tiger
Heb je ook al geprobeerd om de modem te resetten ???.
 
badeend
Maakt geen verschil (had al geprobeerd)
 
I R Baboon
MAC filter aan staan?

Heb je geprobeerd met een open verbinding?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
badeend
Stond uit staat nu aan, geen verschil

Ja open verbinding precies het zelfde probleem
Gewijzigd door badeend op 11 februari 2014, 23:39
 
I R Baboon
Welk kanaal is actief?

Als dat op auto staat, probeer dan eentje per hand in te stellen.
Kijk dan eerst via een WIFI scan app (smartphone of pc) hoe druk het bij je is in de ether.
Kies dan een kanaal uit dat niet bezet is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
badeend
Stond op auto nu op kanaal 13, totaal leeg kanaal zelfde probleem

Modem_1

Modem_2
 
Donpedro
Een maand terug kreeg ik ook ineens problemen met de HG op kanaal 13 en dan vooral met apple toestellen.
Vlakbij het modem was alles prima, maximaal signaal.
Maar als ik al bovenaan de trap was (afstand modem computer ~4 meter) signaal 100% en de wifi een keer uitzetten en weer aan ... wilde hij niet inloggen.

Heb toen gezocht op internet en dit bleek een probleem te zijn dat andere modems eerst proberen zich aan te melden als ze lager in de kanalen zitten.
Een raar verhaal, maar ben toen op kanaal 4 gaan zitten en alle problemen waren verdwenen.
Toen weer terug naar 13, gelijk weer het probleem.

Dus mijn advies is, zoek met een app naar een zo vrij mogelijk kanaal onder de 10.

Zou ook kiezen voor een beveiliging van alleen met WPA2-PSK en versleuteling op AES.
Wat ook nog wel eens wil helpen is i.p.v. b/g/n te kiezen voor alleen b of g of n (single modus).
Dit hangt wel een beetje af van je wifi toestellen, maar tegenwoordig zouden ze tenminste g/n moeten ondersteunen.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
badeend
Bij mij zat hij automatisch op kanaal 4 (leeg qua andere wifi's signalen) heb toen 13 geprobeerd. (omdat deze het hoogste cijfer kreeg van een wifi kanaal zoeker als beste kanaal)

Qua versleutelingen heb ik van alles geprobeerd, ook verschillende modussen(?) b/g/n

maar zal het nog proberen wie weet in ieder geval bedankt voor meedenken.

**Update **

Geen verschil
Gewijzigd door badeend op 12 februari 2014, 19:15
 
Donpedro
Zat tot september 2013 bij een andere provider met een modem uit het jaar 2004.
Had zelf een wireless router van Linksys WRT54G met daarop de Tomato firmware 1.28.
Heeft jaren op kanaal 13 gedraaid nooit geen problemen nergens in huis.
Nu hebben we dat HG ding en in huis klaagt men vooral over het bereik dat veel slechter is dan de Linksys router uit het jaar kruik Smile

Dus zo zie je maar weer dat elke vernieuwing geen vooruitgang blijkt ... zeker niet bij een HUAWEI Shock
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verificatiefout nieuwe Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie