obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem configuratie Siemens SX541 verloren
Janjanssen77
Door de uPNP functie die steeds weer disabled werd door mijn Thomson, heb ik een eigen modem aangeschaft.
Dit modem heb ik al eens eerder gebruikt toen mijn livebox van wanadoo kapot ging en ik een tussentijdse oplossing nodig had. Nu heb ik alleen mijn modem een harde reset gegeven, gezien ik er niet meer in kwam (wachtwoord kwijt).
Nu krijg ik alleen het modem niet meer verbonden met het internet. Enkele belletjes met Online hebben niet geresulteerd in een succesvolle verbinding, waardoor ik genoodzaakt ben nog steeds op mijn Thomson te draaien.
Om er zeker van te zijn heb ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw opgevraagd, zodat ik zeker de juiste gegevens gebruik. Ik heb mijn gebruikersnaam even doorstreept.
De tijd en datum is nog niet gesynct, gezien ik nog geen verbinding heb gehad met het internet.

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen. Ik heb er enkele screenshots bij gedaan, zodat jullie kunnen zien welke settings ik heb gebruikt en wat voor meldingen het modem geeft.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om het internet op te gaan met mijn eigen modem.
Jullie hulp wordt gewaardeerd.

Alvast dank.
Janjanssen77 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Je gooit verschillende settings door elkaar.

In de FAQ (linkerkant van deze pagina) staan de instellingen voor je Siemens.
Kies daar de juiste uit die bij je abonnement hoort.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Janjanssen77
Beste I R Raboon, ik heb de website al doorgelopen op FAQ en heb ook 3x contact gehad met klantenservice.
Het probleem ontstaat bij het EthoA protocol dat ik niet kan kiezen op mijn modem.
Hopelijk kun je me aangeven welke settings ik door elkaar haal, of welke pagina ik over het hoofd zie onder FAQ.

Alvast hartelijk dank.

PS Ik heb het abonnement ADSL Extra (Family)
 
I R Baboon
Als op protocol klikt waar nu PPPoE staat, waar kan je dan uit kiezen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Janjanssen77
PPPoE
PPPoA
IPoA
Bridging
Bridging (MER)

Met bridging krijg ik wel internet, maar functioneert mijn modem niet als modem die ip's uit kan delen.
Mijn opstelling bevat geen extra accesspoints of routers. De siemens moet dus als moden functioneren.
 
I R Baboon
Dan zou ik IPoA kiezen.
Dan hoef je ook geen wachtwoord meer in te vullen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Janjanssen77
Overige instellingen gelijk laten (VPI VCI, Encapsulation, QoS)?
Bij IPoA gaat het modem wel verbinden, maar kreeg ik geen IP vanuit online.
Of moet ik dan meer geduld hebben?
 
I R Baboon
Ik heb even gezocht en nog een oud topic gevonden:

Online ADSL Extra met Gigaset SX762

Dat modem lijkt sterk op dat van jou.
Daar moet je blijkbaar "bridging (MER)" hebben.
Probeer dat eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Janjanssen77
Ik heb dat topic ook gezien. Blijkt wel dat het bridging mer doelt in het opzetten van een router achter zijn modem, waar ook discussie over ontstaat op pagina 3-4 van het topic.
 
I R Baboon
Het is experimenteren. Wink
Helaas geeft de Siemens geen volledige duidelijkheid wat de diverse modussen betekenen.
Mijn eerste gedachte was ook IPoA, omdat dat de enige logische overgebleven optie is.
Het RFC1493 protocol is ook bridging. Dat heeft niets te maken met de router functie.
Vandaar de onzekerheid. Probeer het eens uit.

VPi/VCI is 8/35
Hostnaam moet leeg blijven als die optie er staat.
Voor de rest alles op auto.

Soms moet je het modem herstarten na elke ingreep in de instellingen. Wellicht ook zo bij de Siemens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem configuratie Siemens SX541 verloren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie