obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
telnet logout in het logfile
Wonko
Hallo allemaal,
Sinds dagen zie ik deze regels in het logfile:
2014-02-20 21:12:30 User Notice cli 1 HuaweiATP telnet logout:timeout.
2014-02-20 21:12:27 User Notice cli 1 HuaweiATP telnet login failed:Authorization failed.

Iemand een idee of ik da it moet/kan tegen doen?
Groeten,
Wonko
 
I R Baboon
Iemand of een programma probeert telnet toegang te krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Donpedro
Kijk eens onder Onderhoud > Account > Geavanceerd of daar de CLI of GUI niet staat ingeschakeld.
Wat er gebeurd is, dat men via de een Telnet verbinding (Command Line Interface) je modem probeert binnen te komen.

Stukje uit de helpfile:
Geavanceerd Beheer
Door een vinkje te zetten bij het vakje CLI, zet u de mogelijkheid aan om vanaf de WAN-zijde op uw modem in te loggen via Telnet.

Door een vinkje te zetten bij het vakje GUI zet u deze mogelijkheid aan voor de ingebouwde grafische interface. U kunt uw modem dan via bijvoorbeeld een webbrowser benaderen vanaf internet.

Kijk ook even onder Basis > Firewall > Poort toewijzing
Zet daar de regels met Telnet op uitgeschakeld.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
I R Baboon
Die meldingen zijn pogingen vanuit het eigen netwerk.
Niet van buitenaf.

Je kan ze zelf gemakkelijk reproduceren.
Zet je log aan.
Open een console of DOS box en geef in telnet 192.168.1.1.
Tik enkele keren het verkeerde wachtwoord in of wacht tot de sessie verlopen is.
En je ziet in je log precies dezelfde meldingen.

De vraag is dus: wie of wat probeert in te loggen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Donpedro

Quote

I R Baboon schreef:

Die meldingen zijn pogingen vanuit het eigen netwerk.
Niet van buitenaf.


Je zou inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben dat ze van binnenuit komen.
Heb gelijk maar even de terminal gebruikt, met als resultaat;

2014-02-22 12:24:54 User Notice cli 1 telnet logout by command.
2014-02-22 12:23:46 User Notice cli 1 telnet login successfully.
2014-02-22 12:23:14 User Notice cli 1 telnet login failed:Authorization failed.

Alleen mis ik bij mij "HuaweiATP" in mijn regel, dus waar die referentie vandaan komt is mij wel onduidelijk.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
I R Baboon
Oude firmware versie wellicht?
In de nieuwe versie hebben ze alle CLI commando's eruit gesloopt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Wonko
bedankt voor alle reacties!
firmware is V100R001C02B050 = het laatste van online -of?
Als de telnet pogingen van mijn netwerk komen...heb ik misschien een problem met mijn WRT610N, die achter het HG655d zit.
om het kort te maken: het kan geen van mijn apparaten zijn - ik had alle uitgezet maar het log geeft mij 4 pogingen per minuut.
...en ik dacht met dd-wrt op mijn routertje ben ik op de zekere kant...
als ik iet heb gevonden - horen jullie het!
Groeten,
W.

update: op mijn WRT610 het telnet service uitgeschakeld en nu geen nieuwe meldingen in het logfile. zo is het toch een van mijn apparatjes... de mooiste problemen zijn toch blijkbar zelf gemaakt...
Gewijzigd door Wonko op 24 februari 2014, 10:46
 
I R Baboon
Dat is dan opgelost.

Alleen vraagt ik mij af waarom een router via telnet in wil loggen op een andere router?
Wat is het nut?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Wonko
@ I R Baboon: opgelost is het nog niet. Alleen tijdelijk verholpen. Ik heb op mijn Linksys(sen), die achter the HG655d hangen alle telnet services stop gezet; da is blijkbaar een problem. Geen van mijn apparaten heeft een telnet server draaien - het moet iets met de routers zijn.
raar is, dat ik met de setup van de Linksys(sen) sinds maanden niets heb verandert, maar de telnet meldingen in het HG655d logfile sinds een of twee weken er zijn.
Als ik tijd heb... ga ik de boosdoener traceren en isoleeren en dan nader kijken; ik draai dd-wrt en als er darmee iets zou zijn, kan ik de jongens van dd-wrt misschien ook blij maken.
Ik laat het jullie weten!
Groet,
W.
Gewijzigd door Wonko op 24 februari 2014, 16:33
 
Wonko
Hoi,
Ik ben er een stapje verder…
Wi-Fi uitgeschakeld en het netwerk kabel naar mijn Linksys uit de HG6555d gehaald…en… nog steeds deze telnet regels in het log.
Mijn conclusie is, dat er toch misschien iemand van buitenaf op mijn HG6555d wil rondneuzen.
Het CLI uitzetten is een optie, maar geen oplossing – niet dat ik het CLI nodig heb; met telnet op de Huawei bereikt men ja zo of zo niet al te veel…
Ik heb er een mailtje naar online support gestuurd; effe wachten of en wat zij zullen zeggen.
Ik laat het jullie dan weten.
Groeten,
W.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telnet logout in het logfile', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NAT Loopback via telnet Huawei configuratie en problemen : 20 17 jan 2015
Telnet / Busybox wachtwoord wijzigen Huawei configuratie en problemen : 11 08 sep 2013
telnet ipqos bad command Livebox configuratie en problemen : 5 29 dec 2010
ik mis echt technische informatie over telnet login Wat ontbreekt er op dit forum? : 2 12 mrt 2010
telnet login op de 712 Thomson configuratie en problemen : 1 12 mrt 2010
Advertentie