obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Telefoon met HG655d
Hija
Hallo allemaal,
Zijn er misschien bepaalde instellingen op dit modem om het VOIP led-tje groen te laten branden i.p.v.rood.
Ik heb sinds een week zo'n modem en Online is al (zeggen ze)3 dagen bezig om mij te kunnen laten telefoneren.
Mijn telefoon is een gewone Siemens Gigaset AS200.
Alvast bedankt.
Groet Hija.
Gewijzigd door Hija op 21 februari 2014, 15:14
 
dutch flash

Quote

Hija schreef:

Hallo allemaal,
Zijn er misschien bepaalde instellingen op dit modem om het VOIP led-tje groen te laten branden i.p.v.rood.
Ik heb sinds een week zo'n modem en Online is al (zeggen ze)3 dagen bezig om mij te kunnen laten telefoneren.
Mijn telefoon is een gewone Siemens Gigaset AS200.
Alvast bedankt.
Groet Hija.


Nee er is geen instelling in je modem, om je led lampjes van kleur te laten veranderen.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
Hija
Bedankt Dutch flash,

Dan ben ik waarschijnlijk de 1ste klant (wat ik uiteraard niet geloof) die een HG655d ter vervanging van een Livebox krijgt, althans zo lijkt het wel als ze er bij Online niet uit kunnen komen.
 
dutch flash

Quote

Hija schreef:

Bedankt Dutch flash,

Dan ben ik waarschijnlijk de 1ste klant (wat ik uiteraard niet geloof) die een HG655d ter vervanging van een Livebox krijgt, althans zo lijkt het wel als ze er bij Online niet uit kunnen komen.


Iedereen die klant wordt bij online krijgt een HG655d.
Vroeger kreeg je een livebox, maar die in ouderwets inmiddels Wink
Je kan ook een eigen modem aansluiten als je wil.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
Donpedro
Dit lampje gaat alleen maar groen branden als je succesvol bent aangemeld bij een VoIP provider die je ingesteld hebt.
Normaal bij een abo van Online met bellen via Online, zou dit lampje groen worden.
Begrijp uit je korte verhaal dat je inclusief bellen hebt, maar ze het stukje bellen nog niet aan de praat hebben gekregen?

Kan een VoIP instelling probleem zijn, maar normaal zou vdie deze info vanuit Online moeten krijgen.

Heb je al eens in je logfile gekeken onder Onderhoud > Log > Logs weergeven of daar iets over VoIP fail instaat?

Een failregel ziet er in opbouw ongeveer zo uit:
Voice Notice voice 0 11.02.2014 04:53:42 SipID\x3c+31*********\x3e register to \x3c129.192.112.52\x3e failed with code 408. \x28V00311.02.2014\x29
De 129.192.112.52 is de VoIP server waarop je aanmeld.
kijk eens of je een failcode hebt en geef die eens door aan Online via de mail (zie mijn onderschrift)
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Hija
Bedankt Donpedro,
Ik heb gekeken maar de logging is (nog) niet ingeschakeld.
Het is alleen jammer dat Online van alles beloofd en het niet nakomt.
Ik zie mij het weekend ook nog zonder telefoon zitten.
Fijn bedrijf waar je na 8 jaar als klant, zo behandeld wordt.
Groet Hija.
 
Donpedro
[off-topic]
Probleem met dit soort fora is natuurlijk dat je alleen maar over problemen leest, daar zijn fora natuurlijk ook voor bedoeld.
Probleem is alleen dat je ook maar al te vaak leest dat Online ook zelf tekort schiet in het aanbieden van een passende oplossing.
Dit lees je dan ook direct terug op dit forum en dat is alleen maar schadelijk voor je bedrijfsvoering.
[/off-topic]

Terug bij je probleem, heb je hierna al eens het modem eens een keer uitgezet zodat er meldingen in het log lopen?
Geeft dan de melding ook weer naar welke SIP Server hij contact probeert te leggen en met welke foutcode hij terugkomt?

Voice Notice voice 0 dd.mm.yyyyy .uu:mm:ss SipID\x3c+31**********\x3e register to \x3c129.192.112.52\x3e failed with code 408. \x28V00311.02.2014\x29

Een failcode bij mij als hij off line en niet kan inloggen of aanmelden, is eigenlijk altijd 408 wat eigenlijk inhoud dat er een time-out op je request ontstaat.

Kijk eens onder Basis > VoIP > SIP server staat ingeschakeld i.p.v. uitgeschakeld?
Kijk ook eens onder Basis > VoIP > SIP Account staat die ook ingeschakeld?
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
Hija
Hallo Donpedro,
Je hebt gelijk, ik mag niet mopperen, is niet netjes, maar ik baal wel.
Ik heb net Online (zelf gebeld) nog aan de telefoon(mobiel) gehad en ik sta op de lijst
om woensdag 26 februari gebeld te worden.

De SIP server staat ingeschakeld,
althans er staat profielnaam Online proviel: ingeschakeld
en bij Sip account staat ook een vinkje.

Ik vind het enorm dat je mij zo helpt.
Bedankt.
Groet Hija
 
Donpedro
Hopelijk bellen ze je inderdaad, want ook een veel gehoorde klacht hier is dat men niet belt ... of belt als het niet uitkomt.
Heb even wat plaatjes gemaakt ter vergelijjking.

Als je item 1 horen hetzelfde te zijn.
Er hoort ook maar 1 regel standaard in je modem aanwezig te zijn op je Server / Account pagina.
Heb ook aangegeven welke informatie van je account vanuit Online worden geschreven.

Heb nog niet gelezen of er iets uit je logfile is op te maken.(Onderhoud > Log > Logs weergeven)
Donpedro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
I R Baboon
Normaal hoef je als Online klant niets te doen om te bellen via Online.
Alle instellingen krijgt de Huawei automatisch toegestuurd als de Huawei opstart.
Als die instellingen niet op de server staan of er is wat mis ermee, heb je een rood lampje en geen telefonie.

Alleen Online kan dit dus oplossen.
Als je oude Livebox nog werkt, kan je zolang terugvallen op hem.
Als het goed is, staan daar nog de oude telefoniegegevens in en kan je daar nog mee bellen of gebeld worden.
Ben je in ieder geval bereikbaar.

@ Donpedro

Nette screenshots!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon met HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie