obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
DNS Storing?
skaatje
Ik had vanochtend geen internet (ik woon in Groningen) en dit bleek te komen omdat ik de DNS server van Online internet niet kon bereiken. (Timeout bij pingen) Ik heb nu de DNS in het modem aangepast naar de DNS servers van google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) en nu werkt het wel.

Bekend probleem?
Gewijzigd door skaatje op 23 februari 2014, 11:02
 
skaatje
Werkt helaas niet erg stabiel. Ik heb met deze work-around maar een half uurtje internet en dan ligt het er weer uit.

Graag een blijvende oplossing.
 
Lutz
Ik zal de DNS servers van Online weer gebruiken. Na de wijziging het modem opnieuw opstarten. Indien je de volgende keer weer problemen met DNS krijgt, start dan eerst het modem opnieuw op.

Heb je firmware ...050 op de modem?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
skaatje

Quote

Ik zal de DNS servers van Online weer gebruiken. Na de wijziging het modem opnieuw opstarten. Indien je de volgende keer weer problemen met DNS krijgt, start dan eerst het modem opnieuw op.

Heb je firmware ...050 op de modem?


Dat doe ik altijd eerst. Soft reset, als dat niet werkt een harde reset. Heb de nieuwe software geïnstalleerd, dus zit op 050. Werkte allemaal niet, lukt alleen nog maar met de DNS servers van google.

Als ik hem nu terug zet naar DNS van Online, heb ik geen internet. En zoals ik al zei, als ik de DNS servers van Online ping, krijg ik een time-out. Dus waarom zou ik die dan moeten gaan gebruiken nu volgens jou?
 
Lutz
Ik zal nog een keer de firmware overheen installeren en vervolgens terugzetten naar het fabrieksstand.

Jouw computers maken wel gebruik van DHCP?

Ik begrijp niet goed waarom de DNS servers van Online in het noorden niet werken, maar hier in de randstad wel.

Erom vermoedt ik iets met het modem...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
henkhoihoi
Hallo,

Ik heb het probleem, en vrienden van me ook. Ook groningen stad (oosterpark & Oosterkade) Nogal irritant, de dns truuk werkt een half uurtje.

Hopelijk wordt het snel geregeld
 
Wanabo
Probeer anders eens de dns servers van opendns.
Hier is een onderwerp wat daar over gaat, [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
skaatje

Quote

Probeer anders eens de dns servers van opendns.
Hier is een onderwerp wat daar over gaat, [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!


Nu aan het testen. Er staat trouwens een dode link op die pagina, bij "HOWTO Opendns instellen". Maar ik heb het zelf al gevonden. Bedankt.

Fijn om te horen dat iemand anders in Groningen hetzelfde probleem heeft, hoop dus dat er wel naar gekeken gaat worden.
 
skaatje
OpenDNS is ook geen blijvende oplossing, na een paar minuten werkt ook dat niet meer. Wat erg vreemd is trouwens, ben er nog niet achter waardoor dat kan komen.

Een blijvende oplossing i.p.v. deze work-around zou beter zijn natuurlijk. Is door dit hier te posten er ook een officiële melding van gemaakt, of moet ik dat nog op een andere manier doen?
 
Wanabo
Dit forum gaat over Online en is niet van Online. Als je wilt dat er een officiele melding van gemaakt wordt dan kun je het beste de klantenservice bellen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS Storing?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen : 5 31 aug 2016
Advertentie