obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Maanden last van storend internet
Quibi
Hallo,

Ik ben al een aantal jaren klant van Online, maar heb de afgelopen ~4 maand last van storend internet, de ene dag is dit erger dan de andere,
ik weet 100% zeker dat het probleem niet bij mij thuis ligt.

Ik heb elke kabel vervangen, ook heb ik al een nieuw modem van Online ( Huawei HG655d ), het probleem ligt niet bij het Wi-Fi, aangezien deze uit staat en ik via LAN verbonden ben met het modem.
Ik heb de helpdesk meerdere malen gebeld betreffende dit probleem, echter krijg ik verschillende antwoorden(het is een landelijk probleem, het ligt aan de kpn lijnen,mijn collega gaat u terugbellen, dit is niet gebeurd) er zijn meerdere meldingen van gemaakt maar het is nooit opgelost.

Modem is ook al gereset, lampjes branden tijdens de storingen, soms helpt het echter wel om het modem opnieuw op te starten tijdens zo'n storing, maar om dat elk uur te doen is niet echt handig.

Als het internet uitvalt/wegvalt zie ik nog wel dat het modem verbonden is met het internet, dit vind ik vreemd aangezien elk apparaat dat op het modem verbonden is, geen internet heeft voor 5~10 minuten, dit is erg vervelend en ik hoop dat hier gauw een oplossing voor gevonden wordt aangezien ik op het punt sta om over te stappen op een andere provider.

Het wegvallen is erg onregelmatig, maar gebeurd in de avond/nacht/vroege ochtend wel veel vaker dan op andere tijdstippen.

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:43:40

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 517
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 3076
Verbindingstype ADSL2
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 16.3
Downstream SNR (dCool 7.6
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.9
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 280841
Upstream FEC errors 156577
Downstream FEC errors 162544
Gewijzigd door Quibi op 05 maart 2014, 16:33
 
JTvD
Welkom bij de Huawei van Online.

Zoals u, waarschijnlijk al lezend door dit forum, hebt kunnen lezen ben u zeker niet de enige me dit probleem.
Online komt, ook bij de rest, met de meest uiteenlopende oplossingen en opmerkingen.
Maar uiteindelijk oplossen.. nee.. niet...

Iedereen geeft het aan dat het de modem is maar bij online zijn ze daar blind voor.
Het maakt waarschijnlijk niet uit dat de klanten over gaan naar een andere provider.
Het lijkt er op dat iemand daar een goede deal heeft afgesloten, tenminste voor de firma Huawei waarbij is afgesproken om een aantal jaren deze modem af te nemen.
Of ze wouden goedkoop en hebben er gelijk een groot aantal ingekocht..

Werken doet het niet welke instelling je ook doet of hoe vaak je opnieuw opstart of van Huawei wisselt..

Overstappen dat werkt wel, ben je gelijk van deze ellende af.. Shock

Sucses
Mijn onderschrift:
Het e-mailadres van Online.. ksonb1@online.nl

Kunt u ze zelf persoonlijk PC ff de groeten doen BoxingArgueSadShockAngryMadNo
Tevens kunt u bestanden opsturen wat vanaf de Online site niet wil..
Doe er uw voordeel mee..
 
JTvD
zette het zelfde al 2 x hier neer..

Ach na zo vaak wisselen van modem, instellingen wijzigen en opnieuw opstarten raak je wel wat in de war..ShockBlushCryPC
Mijn onderschrift:
Het e-mailadres van Online.. ksonb1@online.nl

Kunt u ze zelf persoonlijk PC ff de groeten doen BoxingArgueSadShockAngryMadNo
Tevens kunt u bestanden opsturen wat vanaf de Online site niet wil..
Doe er uw voordeel mee..
 
WitteKat
Ik heb inmiddels een andere modem (Huawei HG655d) ontvangen die heeft precies dezelfde problemen.
 
Tiger
@Quibi,
Als je al 4 maanden last hebt heb je dan Online al in gebreke gesteld omdat je een slechte verbinding hebt??? zo niet waarom dan niet ze leveren toch niet waar jij voor betaald.
En het verhaal dat het aan de kpn lijnen zou liggen is volgens mij een broodje aap verhaal.
Bij regelmatige uitval van de verbinding als dat NIET aan de eigen apparatuur en aansluitingen intern liggen moet je Online in gebreke stellen (aangetekend) dan krijgen ze een paar weken de tijd om de zaak op te lossen zo niet dan blijven ze echt in gebreke en zou je in overleg je contract kunnen ontbinden.
Onderbouw je zaak goed en blijf netjes dat werkt alleen al in je voordeel.
 
Quibi
@Tiger

Misschien dat ik dat inderdaad maar moet gaan doen, ik heb vorige maand een persoon van de "technische afdeling" aan de telefoon gehad die mij vertelde dat dat probleem landelijk was en dat iedereen die gebruik maakte van de kpn lijnen hier last van hadden. Dit leek mij al een sterk verhaal
 
JTvD

Quote

WitteKat schreef:

Ik heb inmiddels een andere modem (Huawei HG655d) ontvangen die heeft precies dezelfde problemen.


Ha.. Wink bedacht net misschien wisselen we onderling wel van modem..
Ik geef aan dat die van mij niet goed is .. hun sturen een nieuwe.. ik stuur de slecht werkende terug..
En. tja nu komt het.. hun verpakken m weer netjes en sturen m weer door.. op naar de volgende klant..LOL

Zo blijven we bezig.. schrijven dit forum vol met de vele klachten.. en hun testen de modems bij verschillende personen MadAngry

Je zou er bijna met een stift op schrijven.. "ook deze is kapot - niet doorsturen aan een andere klant".
Mijn onderschrift:
Het e-mailadres van Online.. ksonb1@online.nl

Kunt u ze zelf persoonlijk PC ff de groeten doen BoxingArgueSadShockAngryMadNo
Tevens kunt u bestanden opsturen wat vanaf de Online site niet wil..
Doe er uw voordeel mee..
 
Tiger

Quote

JTvD schreef:

Quote

WitteKat schreef:

Ik heb inmiddels een andere modem (Huawei HG655d) ontvangen die heeft precies dezelfde problemen.


Ha.. Wink bedacht net misschien wisselen we onderling wel van modem..
Ik geef aan dat die van mij niet goed is .. hun sturen een nieuwe.. ik stuur de slecht werkende terug..
En. tja nu komt het.. hun verpakken m weer netjes en sturen m weer door.. op naar de volgende klant..LOL

Zo blijven we bezig.. schrijven dit forum vol met de vele klachten.. en hun testen de modems bij verschillende personen MadAngry

Je zou er bijna met een stift op schrijven.. "ook deze is kapot - niet doorsturen aan een andere klant".


Volgens mij ben jij zodanig gefrustreerd dat je echt de weg kwijt bent.
Heb je ook nog positieve bijdragen of blijf je negatief reageren.
Dit forum is bedoeld om problemen op te lossen en niet om je gal te spuien.
Ik kan mij best indenken dat jij het hoog hebt zitten maar blijf niet aan de gang.
 
dutch flash

Quote

Ik geef aan dat die van mij niet goed is .. hun sturen een nieuwe.. ik stuur de slecht werkende terug..
En. tja nu komt het.. hun verpakken m weer netjes en sturen m weer door.. op naar de volgende klant..LOL

Zo blijven we bezig.. schrijven dit forum vol met de vele klachten.. en hun testen de modems bij verschillende personen MadAngry

Je zou er bijna met een stift op schrijven.. "ook deze is kapot - niet doorsturen aan een andere klant".


Hoe kom je der bij dat als je een kapot modem terug stuur naar online, dat deze weer wordt verpakt en naar een andere klant van online wordt gestuurd. ???
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
JTvD
Tsss..Wink dat was niet letterlijk bedoelt maar meer als grap (positief he)
Hebben jullie het woord "misschien" niet gelezen..

Ik schreef dit omdat we bijna allen het zelfde probleem hebben..
Dat het er net op lijkt dat we elkaars modem hebben.


@ Tiger.
Het lijkt mij dat ook jij kunt lezen dat het probleem bij de meeste leden hier allemaal het zelfde is..
En dat de meeste al maanden bezig zijn om met Online het proberen te oplossen terwijl hun er zeker niet veel aan doen.
Tuurlijk word er dan meer gezeurd dan opgelost.
Eigenlijk hopen de meesten dat er hier een oplossing komt te staan, waaronder ik, of dat ook Online stiekem meeleest en er eindelijk wat aan gaan doen..

En ja zolang mensen lid worden en dan pas, als er problemen zijn, dit forum vinden zal er gezeurd worden..
Ik zal een positief gebaar maken zodat u geen lelijk weekend er aan overhoud aan mijn woorden.
Music Clap Yeah Thumbs Up .. zo en een kusje er op dan moet het weer goed gaan,..In Love
Mijn onderschrift:
Het e-mailadres van Online.. ksonb1@online.nl

Kunt u ze zelf persoonlijk PC ff de groeten doen BoxingArgueSadShockAngryMadNo
Tevens kunt u bestanden opsturen wat vanaf de Online site niet wil..
Doe er uw voordeel mee..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Maanden last van storend internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie