obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei van WEP naar WPA2 ???
yoghibear
Dag allemaal,

ik ben best slecht in dingen installeren etc. Ik zit nu gelukkig na 2 dagen puzzelen op internet via de laptop , hoeraaaa.

ik heb via instellingen de wpa2 veranderd in wep beveiliging en nu heb ik naast lokaal internet gewoon ook wifi op mijn laptop.

Dat is helemaal top, maar nu komt het. Ik wilde graag een nieuw wachtwoord instellen maar als ik bij admin dat doe dat krijg ik dat oud wachtwoord niet overeen komt. Terwijl ik toch echt juiste sleutel invoer want op telefoon is het wel juiste wachtwoord. KAn iemand me helpen?

En verder zou ik graag gewoon een wpa2 beveiliging willen in plaats van wep. IS dit mogelijk?
 
Donpedro
Wat ik denk dat je aan het doen bent is niet de WPA sleutel aan het wijzigen, maar het paswoord van de toegang van je modem.

Om je versleuteling in te stellen met je wachtwoord ga je naar Basis > Wifi > Wifi (zie plaatje)
Donpedro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
yoghibear

Quote

Donpedro schreef:

Wat ik denk dat je aan het doen bent is niet de WPA sleutel aan het wijzigen, maar het paswoord van de toegang van je modem.

Om je versleuteling in te stellen met je wachtwoord ga je naar Basis > Wifi > Wifi (zie plaatje)


thanx dit is nuttig, maar ik heb nu wifi via wep omdat ik eerst via wpa2 geen verbinding kon krijgen met laptop draadloos. Denk je als ik hem nu gwn weer via wpa2 terugzet dat ik ook verbinding blijf houden via laptop? ben namelijk niet thuis nu
 
yoghibear
hallo iemand? als ik verbinding weer op wpa2 zet heb ik weer geen verbinding met het internet balen!
 
Tiger

Quote

yoghibear schreef:

hallo iemand? als ik verbinding weer op wpa2 zet heb ik weer geen verbinding met het internet balen!


Erg vreemd bij basis instelling wifi geef je gewoon de code van de WPA2 Key in die op de sticker staat die je bij het modem hebt gekregen en dan zou het moeten werken.
Zet wel de beveiliging op WPA2-PSK
 
Donpedro

Quote

yoghibear schreef:

hallo iemand? als ik verbinding weer op wpa2 zet heb ik weer geen verbinding met het internet balen!

Weet niet of het een Windows PC is o.i.d., maar het zou kunnen zijn dat je bestaande verbindingen zou moeten verwijderen.
Dit, omdat de aangemaakte instellingen nu niet meer kloppen door de verandering van versleuteling en/of paswoord.

Weet niet welk besturings systeem op die Laptop staat, maar hier een uitleg hoe het binnen W7 zou moeten lukken
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
yoghibear

Quote

Tiger schreef:

Quote

yoghibear schreef:

hallo iemand? als ik verbinding weer op wpa2 zet heb ik weer geen verbinding met het internet balen!


Erg vreemd bij basis instelling wifi geef je gewoon de code van de WPA2 Key in die op de sticker staat die je bij het modem hebt gekregen en dan zou het moeten werken.
Zet wel de beveiliging op WPA2-PSK


dat is inderdaad erg vreemd. denk dat het met mijn laptop te maken heeft, ik heb windows vista erop. Ik kreeg bij het installeren van de modem ook niet de vraag of het een thuisnetwerk is of zakelijk
 
yoghibear

Quote

Donpedro schreef:

Quote

yoghibear schreef:

hallo iemand? als ik verbinding weer op wpa2 zet heb ik weer geen verbinding met het internet balen!

Weet niet of het een Windows PC is o.i.d., maar het zou kunnen zijn dat je bestaande verbindingen zou moeten verwijderen.
Dit, omdat de aangemaakte instellingen nu niet meer kloppen door de verandering van versleuteling en/of paswoord.

Weet niet welk besturings systeem op die Laptop staat, maar hier een uitleg hoe het binnen W7 zou moeten lukken


dat is een hele goeie. Nu even uitvogelen hoe ik dat doe bij windows vista. Nog bedankt voor je tip

p.s. alle hulp is welkom
 
yoghibear
Heb alles gewist alle verbindingen online cd erin geconnect met pc dmv kabel en dan klaar met installeren kabel eruit krijg ik weer alleen lokaaal toegang pfffffff ik snap er niks van. Help???
 
Tiger

Quote

yoghibear schreef:

Heb alles gewist alle verbindingen online cd erin geconnect met pc dmv kabel en dan klaar met installeren kabel eruit krijg ik weer alleen lokaaal toegang pfffffff ik snap er niks van. Help???


Als je de modem van Online hebt de Huawei HG655D heb je geen cd nodig gewoon de modem aansluiten en je moet verbinding kunnen maken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei van WEP naar WPA2 ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie