obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
huawei HG655d in bridge naar nieuwste Airport TC
JBB
Goedenmiddag,
Wie kan mij helpen om de vandaag ontvangen huawei modem in bridge te zetten en mijn nieuwe Airport TC als router te laten fungeren (en niet in brugmodus zoals nu). Ik weet inmiddels dat ik de WAN in de huawei moet uitvinken en de poort LAN1 moet binden....., maar ja wat moet ik dan vervolgens aan/uit vinken en in de TC wijzigen (ik dacht internet op statisch en dan netwerk op dhcp en nat...?).
Kortom ik zou blij zijn met hulp in deze, want zie door de bomen het bos niet meer en op alle forum artikelen heeft een ieder steeds weer net even een ander item en/of probleem....
Bij voorbaat dank !!Smile
 
Lutz
Het Huawei modem moet wel modem blijven spelen, dus WAN zal ik aan laten staan. Indien je de TC als router configureert, dan kan je de Huawei webinterface niet meer benaderen.

Ik zou de Huawei als router gebruiken, en de TC als bridge. Je moet in de Huawei een netwerk kabel in een lan poort steken en op de TC vermoedelijk op Lan port 1. Ik zal in de Huawei ook DHCP aan laten staan, en WLAN uit zetten.

Om te testen of de Huawei goed werkt moet je een computer via LAN kabel met de Huawei verbinden. De rest stel je op de TC in, maar die is van Apple, en daar heb ik niet zo veel verstand van.

Vermoedelijk moet je op de TC DHCP uit zetten en ze in de bridge mode zetten.

Ik zal eerst deze configuratie proberen. Loop je tegen problemen aan, dan horen wij het graag.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
JBB
dank voor het antwoord, echter zoals je uitlegt werkt alles al goed. Ik heb speciaal voor online met de huawei modem gekozen omdat deze (als 1 van de weinige door providers geleverde modems) in brug modus is te zetten en alleen als modem te laten fungeren. Dan kan de TC de mac adressen in mijn netwerk uitdelen als router, essentieel voor sommige toepassingen.....!
Dit is gewoon mogelijk, moet alleen weten wat aan en uit moet staan en welke IP adressen toekennen etc.
Misschien nog iemand die dit wel aan de hand heeft gehad met apple netwerk ?
In iig nogmaals dank voor je antwoord.Wink
 
Lutz
Op het moment waar je de TC router en dhcp spelen wordt het moeilijk de Huawei te benaderen. En vermoedelijk wil je porten open zetten en de firewall aanpassen. Indien wij weten wat je wilt doen kunnen wij een oplossing bedenken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
JBB
wederom dank, ik wil de huawei gewoon als ordinair modem laten fungeren in brugmodus (zoals vroeger standaard was toen er nog geen wifi router bestond.....Wink), dus dsl lijntje erin en ethernet kabel eruit met internet naar de router.....(of pc bijv.) Maar goed ik ben ook maar een leek, het is iig wel duidelijk dat deze brugmodus bij huawei mogelijk is ..., alleen hoe is de vraag en erg moeilijk om antwoord op te vinden....Cry
Zit me ineens af te vragen of de huawei niet gewoon kan overslaan....., verloop van rj11 naar rj45, ik heb toch verder geen mail en andere zaken nodig van online...., zal vast wel niet kunnen ivm "klant" gegevens....
Trouwens begrijp ik dat de wan aan moet blijven, maar bedoelde dat ik de lan1 moet binden...(forwarden) naar de airport en waarschijnlijk iets met statisch IP van huawei...., als ik de airport uit de brugmodus haal en als router laat fungeren heb ik een conflict met dubbel dhcp en nat protocol...., kun je daar iets mee ?
ik hoor het graag wanneer iemand me wat verder weet te helpen.
 
Lutz
Steek het kabel wat in de TC gaat eens naar de WAN poort van de TC. Steek in een van de LAN porten een tijdelijk netwerkkabel naar je computer. Geef dan aan de TC het LAN adres 192.168.10.1.
Laat op de TC het DHCP server aan staan, ik zou het adressen van 192.168.10.51 t/m 192.168.10.120 uitgeven. Herstart modem en TC. Wil je dan de Huawei benaderen, dan steek je daar gewoon een netwerkkabel naar je computer in. Wil je de TC benaderen, dan kan je daar een netwerk kabel insteken.

Het is dan aan jouw de keuze of je wel of niet de firewall op de Huawei aan laat staan. Ik heb geen idee of de TC ook een firewall heeft.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
JBB
"steek het kabel wat naar de de TC gaat eens naar de wan poort van de TC" .....??!!!
begrijp geen steek van wat je met deze zin bedoelt, en geloof niet dat we elkaar begrijpen.
Sorry, maar ik denk niet dat ik hier wijzer van wordt en dat ik mijn netwerk hiermee ga redden, dank voor alle moeite en beantwoorden.
 
Lutz
Ik denk dat je TC 4 LAN porten heeft en een WAN port. Ik vermoedt dat je nu nog het kabel van de Huawei in een LAN port op de TC hebt ingestoken. Ik wilde tot uitdrukking brengen dat je het kabel in de WAN port moet steken.

Maar goed, einde oefening voor mij.

Nog succes met het herconfigureren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
JBB
is mijn irritatie dat het niet wil lukken, en dat er kennelijk niemand is die me kan helpen om de hawei in brugmodus te zetten...., sorry. ik begrijp nu wat je bedoeld, maar uiteraard zit de kabel in de wan poort, en heb ik wel gewoon internet via de TC, alleen niet zoals ik wil....
goed weekend alvast
 
I R Baboon
Dit zijn de instellingen voor bridge modus voor de Huawei: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_46607

De TC moet je instellen als voor een kabel internet verbinding.
Dus je WAN moet dynamisch zijn. Nooit statisch.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei HG655d in bridge naar nieuwste Airport TC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Advertentie