obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Cisco WAG320N snelheidsprobleem...
Beste-Els
Heb vandaag mijn Huawei HG655D los gekoppeld. Het ding deed keurig 30MB/s maar de setup is een groot ongemak, vooral bij het instellen van poorten en u weet, Online hoef je niet te bellen. Dat is alleen maar zonde van het geld. Dus, mijn oude "WAG320N Linksys by Cisco Dual-Band Wireless-N ADSL2+ Modem Router with Gigabit" maar weer uit de kast gepakt. Dit ding werkt perfect en poorten instellen is een makkie. Zit alleen wel met het probleem dat ik 'm niet aan de praat krijg op mijn abonnementssnelheid, nl. 30MB/s. Hij doet hooguit 13,5MB/s.

Heeft iemand een idee waar ik mijn configuratie moet veranderen. heb geen telefonie, alleen internet. In Basic Setup staat o.a. Encapsulation=RFC 2684 Bridged, Multiplexing=LLC, QoS Type=UBR, VPI=8, VCI=35 en DSL Modulation=ADSL2+. Dat laatste komt precies overeen met m'n abonnement.

Alle reacties zijn welkom... Alvast bedankt!
 
Lutz
Indien je 30MB/s had dan heb je een VDSL2 aansluiting. Deze is downgrade compatible met ADSL2+.

Controle: hang nog eens je Huawei modem aan de lijn en kijk welke van de vier profielen aktief is. Zou bij Wan moeten staan.

Staat daar ADSL2+ of VDSL2 ?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Beste-Els
Dank voor je reactie. Heb de Huawei er weer aangehangen en je hebt gelijk, het verbindingstype is VDSL.

Onder WAN/Netwerk staat onder Verbindingsstatus het volgende:
WAN2_INTERNET_TR069_VOICE_R_PTM3_0_1_0 Verbonden 00:04:41 VDSL

Onder WAN/xDSL staat in de tab Lijnstatus bij Verbindingstype: VDSL2

Ga nu mijn Cisco terugzetten en kijken of ik daar nog iets mee kan. Heb jij nog een tip?

De DSL Modulation mogelijkheden in de Cisco modem zijn:
MultiMode
T1.413
G.dmt
G.lite
ADSL2
ADSL2+
ADSL2 L
ADSL2 M
ADSL2+ M

Gewijzigd door Beste-Els op 22 maart 2014, 11:33
 
Lutz
Je kan natuurlijk een nieuw modem/router kopen, die wel VDSL2 ondersteunt.
Anders kan je je Cisco als Access Point achter de Huawei hangen.

Maar de Cisco zal nooit VDSL2 aankunnen. Zie het als WLAN op 2,4GHz of WLAN op 5GHz. De oudere kaarten kunnen nooit de nieuwe frequenties ontvangen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Beste-Els
Beste Lutz, bedankt voor je aanwijzingen. Ben het geheel met je eens, dit gaat niet werken. Ik denk dat ik m'n Cisco maar even aangesloten laat tot de jonkies zijn uitgevlogen.

Jonkies?? Ja, het probleem was nl. dat de Huawei keurig poort 80 forwarde naar mijn wireless IP camera in mijn nestkastje (zie www.pimpelcam.nl) maar ik kon niets zien als ik vanuit mijn LAN de beelden wilde zien via de buitenkant. Dus via mijn externe IP adres. Ik heb een aantal fans die het allemaal graag willen volgen. Dus in mei of zo hang ik de Huawei terug of ... ik probeer die Huawei als uitsluitend modem overeind te trekken en dan de Cisco als alleen router er achter. Zoals jij zelf al aangaf.

Groeten en nogmaals dank.

PS. Huawei biedt ook geen soelaas als ik poort 8080 of 8081 configureer. Iedereen kan dan alles zien behalve ik (snik).
Gewijzigd door Beste-Els op 22 maart 2014, 12:45
 
Lutz
Kan je de beelden dan niet rechtstreeks zien indien je in een browser het ip adres van de ipcam intikt?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Ik heb mij wat deskundiger gemaakt.

Iedereen die geen gebruik maakt van je eigen internet aansluiting kan de vogeltjes via de ip cam volgen.

Via je eigen internet aansluiting moet je gebruik maken van het IP adres van de Ip cam, dat zal iets moeten zijn wat met 192.168.1. begint, en dat heb je ooit geconfigureert bij de installatie van de webcam.

Maar dat zullen dan alleen de beelden zijn, en misschien niet de hele website. Wil je de website zelf via je eigen internet aansluiting zien dan het het toverword network address translation. Maar dat is niet eenvouding en ik heb dat nog nooit gedaan.

Heel pragmatisch gezien zou ik dan mijn mobiele telefoon met data flat rate pakken en de website via het mobieltje bekijken

Helpt je dat verder of moet ik dieper graven?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Beste-Els
Dank voor je bericht. De configuratie loopt als volgt. Mijn IP camera (een Foscam) heeft een internal ip address 192.168.1.115. Op mijn external website (pimpelcam.nl) staat een web page die de beelden opvraagt bij mijn external ip adress. Mijn router stuurt die (poort 80) request door naar 192.168.1.115. Zo loopt het al enkele jaren naar tevredenheid ... tot ik een Huawei router kreeg. Die werkt lang niet zo comfortabel als de Cisco router. Dat komt waarschijnlijk niet door Huawei maar door de aangepaste firmware van Online die zo graag een vinger in de pap wil houden. Ga er asap aan prutsen om de Huawei als modem te gebruiken met de Cisco erachter als router.

Gr.
 
Lutz
Kan je niet de beelden zien via http://192.168.1.115 ?

Het lijkt alsof je op je computer de website draait. Indien je naar pimpelcam.nl gaat, kan je dan de commentaren lezen of wat zie je dan?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Beste-Els
Tuurlijk kan ik de beelden zien via de binnenkant, 192.168.1.115. Maar ik wil graag draaien zoals iedereen, dus via de buitenkant incl. user comments. De website draait bij Tweaknews voor € 23,50 per jaar of zo incl. een heleboel goodies. Alleen de beelden worden opgehaald bij mij thuis en in een frame geplaatst.

Btw: vanmiddag ligt de site er uit. Ik ga proberen om die modem en router config op te zetten. Heb jij nog een goeie tip wat settings betreft?

Gr.
Gewijzigd door Beste-Els op 25 maart 2014, 13:22
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco WAG320N snelheidsprobleem...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IPTV stream Cisco 887VA Eigen modem configuratie en problemen : 12 13 apr 2017
Snelheidsprobleem na VDSL migratie verzameltopic Snelheid : 46 15 dec 2012
Combi TG712, Cisco E2500 router en NAS server Thomson meer apparaten aansluiten : 6 29 jan 2012
Cisco 887W op Direct-ADSL van KPN Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 mrt 2011
Thomson TG712 verbinden met Cisco WRT610 ver2 Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 08 jul 2010
Advertentie