obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet valt soms minutenlang weg, help!!
ssegers
Hallo allemaal,

Sinds een maand - anderhalve maand hebben wij last van het plots wegvallen van de internetverbinding. Dit duurt dan een paar minuten en dan doet ie het gewoon weer. Het vreemde is, is dat de laptops wel blijven aangeven dat ze internettoegang hebben. De connectie met de modem valt niet weg dus en ook het wereldbolletje op de modem blijft gewoon groen branden. Het wegvallen gebeurt door de weeks een stuk minder dan in het weekend (begint meestal op vrijdagavond en eindigt zondagmiddag).

Het gaat om een HG655D modem welke we sinds medio december 2013 hebben. Er zijn 2 laptops (draadloos) op aangesloten, 2 mobiele HTC telefoons en 1 iPad. We hebben het modem al teruggezet naar standaardinstellingen, de stekker uit het stopcontact gehaald voor 20 seconden en de reset button gebruikt, maar dit werkt allemaal niet. We hebben meerdere malen contact gehad met Online klantenservice, maar wat zij zeggen helpt ook niet (op vaste kanalen zetten, bij voorkeur 6 of 11, modus aanpassen e.d.). Wanneer het probleem zich voordoet, wil ik nog wel eens het kanaal veranderen. Ik gebruik dan inSSIDer om te kijken welk kanaal het meest vrij is en welke de beste link score geeft op dat moment.

Zoals gezegd hebben wij dit modem en dit internet sinds medio december 2013, toen kwamen we hier wonen. Om World of Warcraft überhaupt te kunnen spelen, hebben we de instellingen van Blizzard Entertainment gevolgd voor het instellen van een firewall. De firewall die we gebruiken is die van AVG Internet Security 2014. Die van het modem zelf is uitgeschakeld. Dit hebben we al sinds het begin af aan dus en is niet recentelijk veranderd. In ons vorige huis hadden we een Fritz! Livebox van XS4ALL en ook bij die hadden we de firewall uit staan en gebruikten we die van AVG.

Kan iemand mij helpen om definitief van dit probleem af te komen? Het is superirritant om telkens van het internet afgegooid te worden (zeker in het weekend en als we WoW spelen).
Als ik meer informatie moet geven, dan lees ik graag in 'Nijntje taal' hoe ik dat moet doen Smile Ben niet echt een expert op dit gebied...

Alvast bedankt!

Gr. Simone
 
I R Baboon
Belangrijkste is dat de firewall van je modem actief is!
Je hebt nu de voordeur geopend voor iedereen om je netwerk te benaderen.
Een firewall op een PC is nooit een vervanging voor een firewall op een router of modem.
Die beveiligt uitsluitend de PC waarop het geïnstalleerd is.

De verbindingsproblemen kunnen door je WIFI veroorzaakt worden of door een slechte telefoonlijn.
Als je een laptop tijdelijk verbindt via een netwerkkabel, kan je WIFI daarmee uitsluiten als bron.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ssegers
Ja dat weet ik van die firewall van het modem, maar als die firewall van het modem dus actief is, kunnen we World of Warcraft niet spelen '-_-
De instellingen van die firewall lijken niet aangepast te kunnen worden naar een manier waarop WoW wel te spelen is.... Dat is het probleem dus.
Heb je daar ook een oplossing voor?? Smile

EDIT: Oh ja en we hebben ook via netwerkkabel geprobeerd, dus niet draadloos en dan ook valt het internet soms weg. Soms is het voor minutenlang en soms maar een aantal seconden...
Gewijzigd door ssegers op 22 maart 2014, 22:17
 
I R Baboon
De oplossing is om correct de poorten te openen in de Huawei.
Dan is WoW spelen met firewall aan, geen probleem meer.
klikkerdeklik: Het grote Huawei poort openen topic


Geef maar eens de intrainwaardes van de Huawei.
Hopelijk geeft dat wat meer aanwijzingen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ssegers
Thanks daarvoor, maar die had ik dus ook al gezien. Ik heb deze hele site doorgespit en alle opties die ik zag gedaan. Vandaar dat ik nu dus het probleem in een aparte topic post, omdat geen van de aangeboden opties op deze site schijnt te werken...
Het is ook niet zozeer dat het ligt aan die firewall, maar gewoon het internet zelf. Het wegvallen gebeurt namelijk ook gewoon als de firewall van het modem wél aanstaat...

Wat zijn intrainwaardes en waar kan ik die vinden??

En die firewall, of deze nu wel of niet aan staat, kan toch geen reden zijn voor een instabiel netwerk? Nogmaals, op de laptops, mobiele telefoons en zelfs het modem zelf blijft aangegeven staat dat er internettoegang is. Ook de klantenservice van Online kon geen problemen zien met de connectie zelf vanuit hun (dit gemeten toen het probleem zich voordeed). Er is dus soms een signaalverlies of verstoring van het signaal. Online zelf legde uit dat dit zou kunnen door overlappende netwerken, maar ook met behulp van inSSIDer blijft het probleem zich voordoen.
Gewijzigd door ssegers op 23 maart 2014, 00:55
 
I R Baboon
Status -> WAN -> tab xDSL.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ssegers
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 1 Dagen 22:38:45

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3080
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 30956
Verbindingstype VDSL2

Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 13.8
Downstream SNR (dCool 6.3
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 5.5
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Lijn Demping Status

VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dCool 5.6 31.8 N/A N/A 15.7 41.0 N/A



Wat betekent bovenstaande??

Had mijn vorige berichtje nog gewijzigd met:
En die firewall, of deze nu wel of niet aan staat, kan toch geen reden zijn voor een instabiel netwerk? Nogmaals, op de laptops, mobiele telefoons en zelfs het modem zelf blijft aangegeven staat dat er internettoegang is. Ook de klantenservice van Online kon geen problemen zien met de connectie zelf vanuit hun (dit gemeten toen het probleem zich voordeed). Er is dus soms een signaalverlies of verstoring van het signaal. Online zelf legde uit dat dit zou kunnen door overlappende netwerken, maar ook met behulp van inSSIDer blijft het probleem zich voordoen.
 
I R Baboon
De intrainwaardes zien er tip top uit.
Alleen dat je 0 fouten hebt, kan ik niet rijmen. Softwarefout wellicht.

Aangezien je het normaal vindt dat iedere gek op je netwerk zich kan uitleven, acht ik het
niet onmogelijk dat je al lang een onderdeel bent van een botnet. Wellicht daarom al die uitval.
Zeker weten kan het natuurlijk niet.

Reset de Huawei naar fabrieksinstellingen.
Dan begin je weer van voren af aan met instellen.
Nu wel de firewall op standaard laten staan.
Scan alle PC's op virussen en malware. Het liefst met een Kaspersky rescue distro op CD of USB.
https://support.kaspersky.com/viruses...#downloads
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ssegers
Nou ja... waarom zo'n toon? "Aangezien je het normaal vindt dat iedere gek op je netwerk zich kan uitleven..." Waar slaat dat op?
Ik heb in mijn eerste bericht al aangegeven dat ik geen expert ben, dus een beetje begrip daarvoor zou minstens op z'n plaats zijn.

Volgens mij lees je mijn berichten ook niet goed, want ook dat heb ik allang gedaan. Meerdere keren zelfs.
Modem is naar fabrieksinstellingen teruggezet, is gereset met resetbutton, stekker eruit voor 20 seconden, opnieuw opgestart vanaf de laptop en ook alle laptops zijn gescand. Onze antivirus kan niets vinden. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en mening over bepaalde antivirussoftware e.d., maar die van ons werkt prima en zie niet in waarom bijv. Kespersky ineens wel wat zou vinden.

Bovendien hebben de apparaten hun eigen firewall en bescherming aan staan en is het netwerk met WPA2 beveiligd. Nogmaals, het wel of niet aan staan van de firewall mag niet de reden zijn dat er soms minutenlang geen internet is terwijl alle betrokken apparaten blijven aangeven dat er wel degelijk internettoegang zou zijn...
 
I R Baboon
De fabrieksreset was niet bedoeld om je problemen mee op te lossen.
De bedoeling was om je in één klap weer veilig te maken.
Ervaring leert dat vaak ook andere dingen verkeerd staan ingesteld.
Dan zitten we gelijk op dezelfde lijn weer qua toestand modem.

Kijk, met mijn toon is niets mis mee.
Jouw instelling is hier wel het probleem.
Jij geeft aan dat je alles in Nijntje taal wilt hebben, maar je weet anders perfect hoe het wel en niet moet.
Daar ga ik niet mee akkoord.
Er staat niet voor niks een dikke waarschuwing bij de Firewall instellingen.
Wat dacht je toen je dat las? Telt niet voor mij?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt soms minutenlang weg, help!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie