obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Internet valt soms minutenlang weg, help!!
Lutz
Neem even aan de je bestanddeel bent van zo een botnet. Dan zal op het moment, waar je als bot gebruikt wordt, dat door online worden opgemerkt en dan zal je automatisch verbroken worden van internet. Dat is een standaard response. En wat collega Baboon al heeft opgemerkt: het kan niet zo zijn dat je helemaal geen fouten op je lijn hebt. Misschien wil je nog een keer de intrainwaarden posten, dan kunnen wij ze vergelijken.

Vergeet niet dat wij hier een vrijwilligers forum zijn. Wij zijn helemaal niet geliëert met de helpdesk van Online of hun klantenservice.

Na een wijzijgen aan de configuratie van het Huawei modem moet je het modem herstarten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ssegers
Thanks Lutz voor je reactie. Ik weet idd dat het een vrijwilligers forum is. Vind alleen dan nog steeds dat men zich niet zo verheven hoeft op te stellen naar mensen die juist naar dit forum komen voor hulp... Meer over de laatste 2 reacties van Baboon heb ik niet te zeggen dan dat ik de intonatie allerminst normaal vind. Ik heb aangegeven wat ik heb gedaan en ook waarom. De firewall heb ik uitgeschakeld op instructies van Blizzard, niet omdat ik dacht 'dat telt niet voor mij'... Ik neem aan dat Blizzard ook kaas heeft gegeten van dit soort zaken en niet de eerste de beste... bavianen heeft zitten.

Maar goed, inmiddels heb ik ook een reactie van Blizzard ontvangen na het sturen van mijn probleem met een pathping en traceroute. In de traceroute is een fout geconstateerd die volgens Blizzard niet in mijn persoonlijk netwerk ligt en ook niet in die van hun, maar deze fout kan ik voorleggen bij de technische dienst van Online, wat ik morgen zal doen. Hopelijk komt daar dan een antwoord op het probleem.

Voor Lutz toch even nogmaals de intrainwaarden:

Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 2 Dagen 17:46:40

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 3080
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 30956
Verbindingstype VDSL2

Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB ) 13.9
Downstream SNR (dB ) 6.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 5.5
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.6
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Lijn Demping Status

VDSL Band Status U0 U1 U2 U3 D0 D1 D2
Lijn Demping(dB ) 5.6 31.8 N/A N/A 15.7 41.0 N/A


Nog altijd dus 0 fouten. Waarom kan het eigenlijk niet zo zijn dat er helemaal geen fouten op de lijn zitten? Als leek zou ik zeggen dat dat juist een positief iets is? Smile
 
Lutz
Indien je nu geen fouten op de lijn hebt, dan betekend dat dat je vermoedleijk heel dicht bij de wijkcentrale zit en ook ultrasnel internet moet kunnen krijgen. Dus je verbinding wrodt afgeknepen. Maar je betaald ook voor een afgeknepen lijn.

Wij hebben op dit forum ook een disclaimer: http://online.gebruikers.eu/disclaime...laimer.php

Indien wij allemaal beleeft posten dan zal er niets aan de hand zijn.
Gewijzigd door Lutz op 23 maart 2014, 21:52
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ssegers
Ok, dus dan kan het wel kloppen dat er geen fouten op de lijn zijn? Of zorgt dat afknijpen van de lijn juist voor fouten?
Ik heb nagekeken dat we 743 meter van de wijkcentrale af zitten. Is dat dichtbij of ver weg?
 
Lutz
Ik zal zeggen lekker dicht bij huis.

Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt soms minutenlang weg, help!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie