obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Onine free email account kan niet meer inloggen
Tiger

Quote

Lio schreef:

Het gekke is dat ik nu ontdekt heb dat ik nog wel een extra emailadres kan aanmaken en dat werkt ook nog. Alleen mijn op 1e emailadres is niet meer in te loggen. Misschien is het toch een technische storing. Het is begonnen toen ik overschakelde van de gewone versie (html) naar de geavanceerde versie. Plotesling eraf gegooid..


Weet je 100% zeker dat je nadat alles eraf gegooid was de juiste gegevens had ingegeven bij het opnieuw aanmaken van je e-mailadres.
 
Lio
Ik weet niet of je je primaire emailadres wel opnieuw kunt aanmaken. Dat heb ik nog niet geprobeerd, alleen het wachtwoord veranderd (simpel wachtwoord, zeker wel goed ingevoerd). Het tweede emailaccount schijnt schijnt wel te kunnen worden opgeheven en dus opnieuw aanhgemaak te kunnen worden.

Als ik er weer in an (ooit) ga ik het proberen opniew aan te maken.
 
Tiger

Quote

Lio schreef:

Ik weet niet of je je primaire emailadres wel opnieuw kunt aanmaken. Dat heb ik nog niet geprobeerd, alleen het wachtwoord veranderd (simpel wachtwoord, zeker wel goed ingevoerd). Het tweede emailaccount schijnt schijnt wel te kunnen worden opgeheven en dus opnieuw aanhgemaak te kunnen worden.

Als ik er weer in an (ooit) ga ik het proberen opniew aan te maken.


Dan weet je nu wel waar het probleem ligt je primaire e-mailadres kan je niet wijzigen wel een nieuw aanmaken maar dat betekent dan wel dat je de mail van je primaire adres kwijt bent en niet meer krijgt.
 
Lio
[/quote]Dan weet je nu wel waar het probleem ligt je primaire e-mailadres kan je niet wijzigen wel een nieuw aanmaken maar dat betekent dan wel dat je de mail van je primaire adres kwijt bent en niet meer krijgt.[/quote]

Dat zou vervelend zijn maar beter dan niks, helaas kom ik nog sreeds niet in mijnonline, dus ik denk dat het afgelopen is.
 
Tiger
Was je soms het wachtwoord kwijt van je primaire adres ???.
 
Lio
Nu is het duidelijk wat er gebeurd is: Thuis lag bij mijn post een brief met een nieuwe inlogcode. In mijn email, waar ik nu wee in kan komen zat de volgende mail:


Geachte heer ********

Wij sturen u deze e-mail omdat vanaf uw webmail account Spam-mail wordt verstuurd.
U dient zo spoedig mogelijk actie te ondernemen om ervoor te zorgen dat dit stopt. Bij de derde melding zijn wij genoodzaakt zijn uw e-mail account te blokkeren. Wij lichten dit hieronder graag toe.

Wat is er gebeurd?
Op 30 Maart 2014 ontvingen de melding dat vanuit uw webmail account Spam verstuurt. Eén of meer computers binnen uw netwerk zijn dan ook besmet met een virus of andere vorm van malware. Deze aanvallen vinden hoogstwaarschijnlijk plaats zonder dat u het merkt. U merkt hoogstens dat uw pc of internetverbinding trager is.

Het wachtwoord van uw e-mail account is uit veiligheidsoverweging aangepast en alle instellingen hebben een reset gekregen.
U kunt u wachtwoord laten aanpassen via de hoofd-email adres door middel van "Mijn Online" of telefonisch via de klantenservice op 0900-9515 (15ct p/m)

Wat dient u te doen?
Moderne malware is meestal erg lastig te verwijderen. Wij adviseren u dan ook uw computer(s) opnieuw te installeren, inclusief herinstallatie van het besturingssysteem.
Houdt u er rekening mee, dat zelfs een volledige herinstallatie niet garandeert dat uw computer malware-vrij is. Wij adviseren daarnaast dan ook de beveiliging van uw computer(s) aan te scherpen en regelmatig te controleren op malware. Hier is diverse software voor beschikbaar, waaronder onderstaande, momenteel gratis beschikbare, software.

· Avast (anti-virus software) http://www.avast.com/index
· Malware Bytes.org (opsporen en verwijderen van malware) http://www.malwarebytes.org/
· GMER.net (opsporen en verwijderen van rootkits) http://www.gmer.net/
· Sophos anti-rootkit (opsporen en verwijderen van rootkits) http://www.sophos.com/products/free-tools/sophos-anti-rootkit.html
· Zone Alarm (firewall) http://www.zonealarm.com/

Wat gaat er gebeuren?
Indien u ervoor zorgt dat de aanvallen op korte termijn stoppen, blijft uw webmail account actief. Indien de aanvallen echter blijven aanhouden, sluiten wij uw webmail account af bij de 3e melding. Wij activeren uw webmail account vervolgens pas weer als wij bewijs van u ontvangen dat de malware is verwijderd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, vernemen wij die graag via abuse@online.nl of via een reply op dit bericht.

Met vriendelijke groet,

Online Abuse desk

W: https://www.online.nl/klantenservice/extra-informatie/misbruik/
E : abuse@online.nl


Dat vind ik vreemd want ik doe alle email via de online webinterface. In mijn PC (win7) of tablet zijn geen mail serverinstellingen te vinden. Volgens nij is het voor malware erg moeilijk om de zaak dan te hacken of er moet een keylogger actief zijn die het wachtwoord steelt. Ik ben geen expert. Ik heb nog nooit een virus gehad in mijn PC

Ik zal die malware van avast eens gaan proberen.
 
I R Baboon
Ik zou inderdaad alles goed nachecken.
Welke beveiliging had je geïnstalleerd op je PC?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
Dus de reden was dat je wachtwoord gewijzigd was waarom je er niet meer in kwam.
Nou ik hoop dat je alles kan oplossen en de mailware en/of virus(sen) kan verwijderen.
Succes er mee.

Tiger
 
Lio
Op mijn PC heb ik nog nooit (sinds XP uitkwam) virusbescherming gehad en een virus ook nog nooit. Nu heb ik Win7 met Chrome en ik weet vrij zeker dat alles in orde is.

Wel heb ik rond in die tijd met mijn android tablet zitten knoeien (o.a. een illegale versie van de Puffin browser er op gezet via een pratensite.) En toen ook nog gewoon bij online ingelogd en de tablet de hele dag aan tlaten staan.

Ik ga die tablet in de toekomst maar niet meer voor email gebruiken of hem even eerst helemaal flashen.


Jullie allemaal bedankt voor het meedenken, geweldig forum zo!
 
I R Baboon
Je weet dat Online je helemaal kan afsluiten als je meerdere keren gepakt wordt voor SPAM of ander soort internet misbruik?
De bewijslast ligt dan aan jouw kant dat je systemen weer helemaal schoon zijn.

Als ik al lees dat je geen virusbescherming had op je Windows systeem, betwijfel ik wel of je goed bezig bent.
Maar je moet zelf weten wat je doet. Het is jouw verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onine free email account kan niet meer inloggen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 2 03 jan 2020
Advertentie