obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Thomson 712 Probleem
UnlBradley
Hallo Online Gebruikers!

Ik heb een Thomson TG712.
Ik zit al best lang met een probleem, en vraag jullie dan ook nu om hulp!
Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is!

Ik weet hoe ik moet portforwarden etc. Maar ik wil nu dus een inbound Service opzetten. Maar dan moet ik dus deze stappen volgen:

Toolbox > Firewall > Inboud Service opstellen etc.

En het gaat hier al mis:

Toolbox > xxx

Het probleem:

Ik heb geen "Firewall" optie in mijn thomson, terwijl hij wel in de handleiding staat die ik helemaal heb doorgelezen maar nog steeds geen oplossing kon vinden!

Afbeelding:
http://gyazo.com/ef95848450038bb4bd48...54278f2331

Weten jullie misschien hoe ik dit oplos?!

Of is er een andere manier om een inbound service te openen?!

PS: Ik weet niet of dit hiervoor belangrijk is maar, ik ben wel Administrator op mijn PC ingesteld.

Greats Bradley!
Gewijzigd door UnlBradley op 17 april 2014, 19:15
 
I R Baboon
Waarvoor wil je precies wat openen? Inbound service kan echt van alles zijn.

Die firewall zal je nooit te zien krijgen op die Thomson.
Want je hebt geen admin account daarop.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
UnlBradley
Ik moet een inbound service openen voor een LAN/Eth0 IP van een virtual machine, in dit geval BackTrack.

Zodat als je zegmaar je EIGEN IP doorlinkt, dat mensen die kunnen openen.
 
UnlBradley
Beste voorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=Ez9cpshkel8
Kijk 1:50 - 3:00

Hij doet het met een NETGEAR Router, Hoe doe ik dit bij mijn Thomson TG712
 
I R Baboon
Delen van spelen & toepassingen, daar moet je de poorten openen.
De Thomson regelt dat anders als de Netgear.

Het verdeelt zich in twee gedeelten.
Eerst de poort aanmaken en dan hem toewijzen aan het netwerk apparaat van je keuze.
Daarmee maak je ook een firewall regel mee aan.

Hier kan je lezen hoe zoiets werkt. http://portforward.com/english/router...12/FTP.htm
Het is wel voor poort 21, maar dat moet je natuurlijk aanpassen naar je eigen gekozen poort.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
UnlBradley
Dat is dus bij thomson de weg om een inbound service opstellen als bij netgear?
Ik neem wel aan dat ik dan de "Device" bij gedeelde 2, geen Apparaat moet invoegen, maar de LAN IP, omdat ik hem daarmee moet verbinden.

P.S: 1 Vraag, waarom heb ik geen account bij mijn thomsom router, hierdoor kan ik niks bewerken enz, hoe kom ik aan account & root/admin access?

Bedankt in ieder geval!
Gewijzigd door UnlBradley op 18 april 2014, 15:51
 
I R Baboon
Je kan inderdaad ook direct het ip adres invullen als je dat liever is.
De lijst met 'devices' is alleen maar om het gemakkelijker te maken voor de eindgebruiker.

De Thomson is geen retail model, maar een product van Online met eigen firmware.
En zij geven geen admin gegevens vrij van de Thomson.
Die hebben zij wel uiteraard, want zij kunnen via remote management in je router komen.
Je zal met die beperkingen moeten leven. Het is nog niemand gelukt om de Thomson te hacken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
UnlBradley
Sommigen mensen hebben gewoon een account op hun eigen Thomson, ze kunnen hun eigen instellingen veranderen etc.

En dan bedoel ik dit:
https://www.youtube.com/watch?v=VW_ESHT10kw

Dit hebben sommige al vanaf de installatie?
 
I R Baboon
Bij een normale Thomson heb je admin rechten en dan zie je meer items om in te stellen.
Voor de rest is er weinig verschil tussen een Online en een retail firmware.
Users hebben uitsluitend een gebruikers account en er is een vendor lock. Je kan hem dus niet omflashen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jeff
Er is wel wel een mogelijkheid om de firmware te refashen en zo de beperkingen te omzeilen,
Ik heb deze met sucess toegepast op mijn TG 712.
De rechten van de online gebruiker worden door een specifiek config bestand in de firmware bepaald namelijk de user.ini
deze bepaald ook oa wat je te zien krijgt aan functies.
3343509335
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson 712 Probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie