obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
CRC FEC ERROR informatie
lgjmaes
Hallo, ik sinds kort internet bij Online.nl, en tijdens het rondkijken in de modem zag ik dat ik redelijk veel crc fec errors heb. Ik heb op internet naar informatie gezocht maar het is me niet echt duidenlijk. Is deze hoeveelheid normaal?
Verder wou ik ook graag weten of de andere waarden zoal snr, demping, snelheden etc. ook in de norm zijn.
Volgens providercheck en bbned zit ik op 1892m van de centrale. Ik woon op de 3de verdieping, de modem is aangesloten op de enige telefoonuitgang van mijn appartement, en ik heb geen aparte telefoonlijn, alleen voip van online.nl (als het goed is, ik woon hier sinds kort en ik weet niet of de vorige inwoner wel en aparte telefoonlijn had, en of dat misschien nog actief is). mijn dl en ul zijn meestal rond de 10.50mbit en 0.75mbit.

alvast bedankt voor jullie tijd.


Verbindingsstatus

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 6 Dagen 13:07:18


Lijnstatus

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 12218
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 12.7
Downstream SNR (dB) 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.2
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 67212
Upstream FEC errors 737969
Downstream FEC errors 34881786


Lijn Demping Status

Upstream demping (dB) 11.7
Downstream demping (dB) 25
 
Lutz
Ik kan er heel eenvoudig erover zijn: hoe verder je vanaf de centrale zit, hoe meer CRCD fouten je zult hebben. Het modem heeft erop gereageerd door de dowlnik snelheid te beperken.

Je kan nu twee dingen doen: je accepteerd e FEC en de CRC fouten en je kijkt, of je met rond 12000kbps teverden bent.

Indien wel, gewoon niet meer erna kijken.

Indien niet: verhuis naar een lcoatie dichter bij de centrale, of ...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
lgjmaes
Hoi Lutz,
bedankt voor je snelle antwoord, meer hoef ik niet te weten. Ik wou er zeker van zijn dat alles ok was, en niet door mijn bekabeling oid kwam. 10mbit is een derde van wat ik voor abbonement heb, maar ik wist dat ik op mijn aftand een stuk minder zou ontvangen. 10mb kan ik trouwens prima leven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'CRC FEC ERROR informatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TP-Link N600 - PPP0 Error Eigen modem configuratie en problemen : 2 29 nov 2017
IP adres error op xbox Algemeen : 3 27 apr 2012
Error code Algemeen : 3 10 sep 2010
ST 706::KERNEL Controlled restart (after internal error or explicit system reboot) Algemeen : 13 12 jun 2010
ik mis echt technische informatie over telnet login Wat ontbreekt er op dit forum? : 2 12 mrt 2010
Advertentie