obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Port openen achter Airport Express (bridge mode)
kristelnl
Hallo iedereen,

Ik zal proberen in mijn best Nederlands mijn probleem te uitleggen. Sorry voor de fouten, ik ben francaise en vind het nogel moeilijk om Nederlands te schrijven (en nu is het ook technish :S)

Ik heb kort geleden een abonnement bij online.nl en heb een Huawei HG655d met wifi functie. 2 van mijn computers hebben geen airport kaart en zijn du aangesloten op een Airport Express (samen met USB printer). De Huawei is beneden in de meterkast dus de computers LAN direct aansluiten op de Huawei is geen optie.

Het is me wel gelukt om de Airport express aan te sluiten op de bestaande netwerk als bridge (join wireless network).

Ik heb de voor elk van die 2 computers een port forward (zie bijlage) ingesteld op de Huawei en getest (port zijn open). Als ik de computers direct aansluit op de Huawei (om te testen had ik éen van de computer naar beneden verhuist) dan werkt het. Maar als de computer physiek aangelsoten op de Airport Express, kan ik hem niet bereiken van een externe netwerk.

Hoe kan ik dat oplossen ?

Alvast bedankt !!

2m67hw8
 
I R Baboon
Bonjour!

Hoe is de AE aangesloten op de Huawei? WIFI of netwerkkabel?
En als dat een kabel is, welke poortjes gebruik je op beide apparaten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristelnl
Merci voor je reactie. De Airport Express is met Wifi aangesloten op de netwerk.
 
I R Baboon
C'est bon.

De poorten zijn inderdaad open.
Alles is in orde.

Alleen kan je nooit gebruik maken van je WAN ip/internet adres op je eigen netwerk.
De Huawei kent die functie helaas niet. (NAT loopback)
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristelnl
Ik heb dat gelezen (van de loopback functie). Maar alsnog lukt het me niet om verbinding te maken (vanuit externe netwerk) met de computers als ze met internet kabel aan de Airtport express aangesloten zijn.

Met dezelfde instellingen en als ze met kabel aan de Huawei aangelsoten lukt het wel... maar de bedoeling van de Airport Express was om geen hele lang netwerk kabels door het huis+trap te hebben.
 
I R Baboon
Dan vermoed ik dat de AE toch nog bepaald verkeer tegen houdt.
Zijn dat Windows PC's?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristelnl
Nee, dat zijn Macs. Hoe kan ik de AE helemaal open maken ?
 
I R Baboon
Firewall instellingen staan goed op de MAC's?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
kristelnl
Euhm, Ik denk het wel. Ik bedoel met dezelfde opzet/instellingen maar andere modem (van Ziggo) had ik helemaal geen probleem.
Gezien de AE is als brug, hij krijgt een eigen IP. Moet ik iets openen voor dat IP misschien ?
 
I R Baboon
Om zeker te zijn dat de AE de poorten tegenhoudt, moet je dit downloaden: http://mac.majorgeeks.com/files/detai...ester.html
Daarmee kan je de open poorten testen of er echt een signaal doorkomt.
Ik heb de Windows versie zelf getest en het werkt prima.
Gebruik dit als je MAC aangesloten is op de AE. Dan weten we zeker waar het probleem zit.

Kan je de firewall eventueel tijdelijk uitzetten op de MAC?
Dan kan je dat daarmee ook uitsluiten als storingsbron.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port openen achter Airport Express (bridge mode)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie