obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VPI / VCI instelling
jgs
Vandaag is de upgrade van mijn ADSL opgeleverd en heb nu wat momenteel supersnel heet.
Zonder iets aan de instellingen van de Fritzbox te wijzigen heb ik nu inderdaad een snellere download maar de upload die de Fritz meldt is nog steeds ong. hetzelfde.

De VPI / VCI instelling is nu 8 / 35. Helaas staat de term supersnel nog niet in de faq. Is dit de juiste instelling voor supersnel?

(De Fritzbox nog niet herstart overigens en misschien is de box nog aan het leren/inregelen).

Mijn VOIP's (ISDN2VOIP) werken overigens probleemloos.
 
I R Baboon

Quote

jgs schreef:


De VPI / VCI instelling is nu 8 / 35. Helaas staat de term supersnel nog niet in de faq. Is dit de juiste instelling voor supersnel?



In de FAQ staat dit:

SuperSnel Internet
Snel en Ultrasnel instellingen zijn mogelijk.
Afstand van centrale tot aansluiting bepalen welke modus actief is.


Dus je moet kijken bij Snel of Ultrasnel.
Aangezien je een hogere upload verwacht, zal je de VDSL instellingen moeten gebruiken.

Fiberfast en Fiberfast Ultra of Ultrasnel:
VDSL2
Protocol: PTM
VLAN ID: 1001
802.1P: 0

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jgs
Inmiddels antwoord van Online:

Gezien de afstand van uw woning tot aan de wijkcentrale is het voor u
helaas niet mogelijk om gebruik te maken van het zogenaamde VDSL profiel
(30 down 3 up). Dit is de reden waarom u het ADSL2+ profiel (20 down 1
up) toegewezen bent.


En vooraf juist gezegd dat het om de snellere upload ging. Angry


KPN biedt over hetzelfde lijnte tot 5 Mb, maarja dat is misschien na levering ook wel minder.
 
jgs
Heb toch eens wat verder gekeken, afstand tot centrale is minder dan 700 meter, zou toch geen probleem mogen zijn.

Bij de instellingen vind ik wel de VLAN ID, maar geen PTM protocol en 802.1P.

Ik heb een 7390 internationale versie met de laatste firmware.
 
Meow
Hoi jgs

Hier hetzelfde verhaal. Vandaag is Supersnel opgeleverd, modem van Huawei aangesloten.
Afstand tot centrale ver beneden de kilometer (S-to-N ratio in modem zegt dat ook).
Echter, Online heeft me gecapped op, hoe toevallig, ADSL2+ met 1000 Kbit/s up en 16 Mbit/s down.

Spijt me voor de 'excuses' die online verzint, maar op dezelfde lijn had ik hiervóór met telfort, een echt ADSL2+ abo, en daar haalde ik 1136 kbit/s up en 18 Mbit/s down. Dat is *sneller* dan die VDSL die ik van Online *behoor* te krijgen.

Ik heb Supersnel gekozen voor die 30/3. Ik ben overgestapt om die reden. Betaal ook meer dan toen met telfort.

Dat "Gezien de afstand tot uw woning" mailtje is een standaard excuusverhaal. Ik geloof er, na mijn eigen lijnmetingen, helemaal niets van. Er worden hier gewoon klanten beduveld en bewust afgeknepen.
Laat me raden: Ook jij woont in een grote stad? Ze zitten ons hier gewoon lager te schalen, zodat ze genoeg bandbreedte overhouden voor meer klanten tegelijk.
 
jgs
Nee, qua oppervlakte is de gemeente wel één van de grootste van Nederland, maar woon toch echt in een dorp op Goeree-Overflakkee. Sinds de herindeling is dit 1 gemeente.

Heb Online onderstaande mail gestuurd:

De belangrijkste reden voor de upgrade was juist een hogere uploadsnelheid, dit was ook vermeld in eerdere communicatie.

Was wel zo correct geweest dit gelijk te melden.....

Zal het eens met JZ overleggen of dit onder misleiding valt want deze informatie had ook vooraf gegeven kunnen worden. De postcode check op uw website vermeld toch echt beschikbaar zonder restricties.....

___________________
Je zult begrijpen dat een reactie van online nog "in behandeling" is.
 
I R Baboon
Welke WAN interface is actief in het Huawei Modem?

Check Status -> WAN met welke je verbonden bent.
Zo kan je zien of je op het KPN of Online netwerk zit.
Alleen bij het Online netwerk kan je VDSL krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jgs
Geen, die zit nog onuitgepakt in de doos.
 
Lutz
En indien je nu bij wijze van test even het Online modem aansluit en kijkt, wat je hebt? Stel je hebt een VDSL2 aansluiting, maar je hebt het modem als ADSL2+ modem geconfigueerd, dan krijg je ook maar ADSL2+ snelheid. Het is alleen een suggestie...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jgs
Lijkt me vrij zinloos, Online zegt zelf af te knijpen op 20/1.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPI / VCI instelling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
[HELP!]Welke instelling hoort bij welk abonnement voor mijn eigen router / modem? Frequently Asked Questions : 17 20 mei 2013
Fritzbox 7390 instelling provider online Klacht over Online : 21 30 apr 2013
instelling windows mail met online Algemeen : 1 25 sep 2011
outlook instelling orange account Algemeen : 2 16 okt 2010
Advertentie