obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7360 met Fritz!OS6
Cypress
Beste,

Onlangs heeft mijn Thomson St706 het begeven. Nu was ik hier niet echt rouwig om aangezien de Thomson niet veel instelmogelijkheden heeft omdat veel hiervan is afgeschermd door Online.

Afijn, ik was mij ervan bewust dat een Fritz!box beschikte over zowel een modem als router functie. Dit leek mij dan ook een leuk alternatief ten opzichte van de Huawei. I.p.v. contact op te nemen met Online heb ik dus op eigen initiatief de Fritz!box gekocht. Ook na het lezen van enkele forums posts hier leek me dit apparaat wel werkend te krijgen.

Zoals je misschien begrijpt is me dit helaas nog niet gelukt. Ook niet met behulp van de FAQ en andere threads. Ik loop al vast bij het maken van een internet verbinding. Nadat alles is aangesloten moet ik via de Fritz! een verbinding van Online aanmelden. Echter het apparaat blijft vragen om een gebruikersnaam en wachtwoord en volgens threads zou dit bij een bridge mode niet hoeven. Ik zie ook geen mogelijkheid om de expertview aan te zetten.

Ik wil heel graag gebruik maken van dit apparaat om te bellen+internetten. Wie wil mij helpen? Ik moet dus nog praktisch beginnen vanaf 0. Ik heb een gevoel dat de software van deze box anders is dan normaal. Dit omdat ik veel opties (bridged/expert) modus niet kan zien. Fritz!OS6 staat hierop versie 6.05. Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
 
dutch flash
Volg dit draadje even

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=5267
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
Cypress
Bedankt voor je mega snelle antwoord! Ik heb dat draadje reeds bekeken en ook met die informatie kom ik niet verder.
Ik kan in mijn fritzbox geen expert mode vinden. Hierdoor ben ik heel bepert in het instellen van de internet verbinding. Zo zie ik ook geen bridged mode.

Als ik "Other internet provider" optie kies, mijn username en wachtwoord en vervolgens de VPI/VCI aanpas en PPPoA /VC-MUX selecteer mag ook niet baten. Wat doe ik fout?
 
Lutz
Indien je een gewoon ADSL2+ verbinding hebt, dan heb je bij Online geen gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Je kan ergens bij een Fritz!Box voor expert instellingen gaan. De instellingen voor online worden bij de box niet automatisch gedetecteerd.

Bij mij staat er:

Aansluiten aan een DSL aansluiting. Dus het modem van de Fritz!Box wordt gebruikt.

Geen inloggegevens nodig.

En dan kan ik op een blauwe link klikken, om de verbinding instelling te veranderen.

Indien ik verder op de site van AVM kijk, dan is de versie 6.0.5 gloednieuw en je moet ook nog ergens voor Annex A kiezen.

Helpt je dat al verder?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Cypress
Hi Lutz!

Tijdens de installatie van de fritzbox moet ik inderdaad aangeven of ik Annex A of Annex B wil. Vanzelfsprekend heb ik hier voor A gekozen. Bij het tabblad systeem en ook bij andere tabbladen kan ik geen expert instellingen vinden.

Ik denk dat ik hierdoor niet alle instellingen kan zien.

http://www.fritzshop.nl/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf

Deze expert optie is dus nergens te vinden, zie ook de bijlagen
Cypress voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Cypress op 07 juni 2014, 22:21
 
Cypress
Vraag me niet hoe, maar internet werkt! Nu nog telefonie. Ik heb alleen geen huawei om de gegevens uit te halen. Hoe nu verder?
 
Lutz
Je hebt een raar configuratie met 8/48, de meesten hebben 8/35 gebruikt.

I.R. Baboon zal beter weten of je nog zonder Thomson de gegevens kan krijgen. Officiel zal je Online moeten verwittingen dat het modem stuk is, dan krijg je een Huawei modem in bruikleen, en je kan de gegevens uitlezen. Heeft als voordeel dat je misschien meer download kan krijgen mocht je je abonnement verlengen.

Maar zonder gegevens, hoe zullen wij je vertellen hoe je ze kunt achterhalen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Cypress
Je hebt gelijk Lutz. 8/35 was mede ervoor verantwoordelijk dat ik geen internet had. Voor telefonie weet ik inmiddels mijn gebruikersnaam en telefoonnummer. Het enige wat ontbreekt is het wachtwoord. Nu is mijn Online wachtwoord altijd t standaard wachtwoord geweest. Is dit hetzelfde voor deze settings?
 
I R Baboon
TS zit aangesloten op een KPN verbinding.
Daarom ook die 8/48 setting waar een login nodig is. Dus een PPPoA verbinding.

Telefoniewachtwoord is geheim en die kan je niet onttrekken aan een Thomson.
Daarvoor kan alleen een Huawei je verder mee helpen.
Andere oplossingen/hacks zijn er niet voor Online telefonie.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Cypress
Ik heb onmiddels het wachtwoord weten te ontfutzelen in een huawei. Echter als ik alles invul in de fritz krijg ik nog een foutmelding.

other provider
sip account
sip username
sip wachtwoord
registar & proxy: 129.192.112.52

wat doe ik fout?
Cypress voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Cypress op 13 juni 2014, 23:34
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7360 met Fritz!OS6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen : 41 20 nov 2016
Advertentie