obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen verbinding tot internet HG665d
Tiger
Heb je alle verbindingen goed gecheckt of deze wel goed zijn en maak je eventueel gebruik van een verlengdoos met meerdere aansluitingen?. Want alle aansluitingen moeten rechtstreeks op 1 contactdoos aangesloten worden.
 
Yali

Quote

Tiger schreef:

Heb je alle verbindingen goed gecheckt of deze wel goed zijn en maak je eventueel gebruik van een verlengdoos met meerdere aansluitingen?. Want alle aansluitingen moeten rechtstreeks op 1 contactdoos aangesloten worden.

Voor zover mogelijk: ja ook gedaan..
Modem staat op vensterbank, hooguit 1.5 meter van KPN ingang en met 1 lange maar dure en goed geïsoleerde UTP kabel ( cat 5 e oid).
Voor soms 2e pc ( staat dan vlak voor modem) voldoet gele kabeltje van modem naar LAN plug
pc wel.

Deel draadloos is meestal voor intussen de tablet/smartphone of laptop die bezoekers mee nemen Wink

Maar snap ook nu niet WAAROM ineens zo netwerk hier stagneert... en soms lijkt te haperen of poosjes traag; was eerder nooit zo Wink
 
Tiger

Quote

Yali schreef:


Modem staat op vensterbank, hooguit 1.5 meter van KPN ingang en met 1 lange maar dure en goed geïsoleerde UTP kabel ( cat 5 e oid).

Ik neem aan dat je met de KPN ingang het ISRA punt in de meterkast bedoelt en je kan het modem niet zo kort mogelijk in de meterkast aansluiten ? om te kijken of dat verschil maakt.
Welk abonnement heb je en hoe ver zit je van de wijkcentrale af ?.
 
I R Baboon
PC gecheckt op virussen en malware?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Yali

Quote

I R Baboon schreef:

PC gecheckt op virussen en malware?

Jep Baboon, heb al tig jaar een prima werkend abb op Eset smart security en ernaast ook MWB en bij vermoedens extra externe scans Smile
@ Tiger, ik herinner dat ik zeer gunstig hier woon tav wijkkastje ? 9725kg nr even kant en tussen 60-94 in ergens Pfft)) Wink

Verder heb ik online gebeld.. ticket nu daar en komende week belt iemand me op hierover terug..
Wel is wifi signaal nu beter in ook tuin , andere settings lijken te helpenSmile
 
Tiger
@YALI,
Ik heb even je postcode gecheckt en zie dat er tussen de huisnrs. vrij veel verschil in de verwachte snelheid zit maar voor jou toch een ideale snelheidsverwachting.
Op huisnr. 60-34 Mbits, op nr. 70-32 Mbits, op nr. 76-50 Mbits, op nr. 80-80 Mbits op nr. 88-32 Mbits en op nr. 94-65 Mbits.
Dit op deze site http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/internetsnelheid/tips.htm gecheckt.
 
Yali
DAT is iig heel leuk om te zien/ lezen, dankje wel Smile

65 Mbits hier dus Wink
Lekker vlotter dan de meeste buren hier CheerLOL
 
Tiger

Quote

Yali schreef:

DAT is iig heel leuk om te zien/ lezen, dankje wel Smile

65 Mbits hier dus Wink
Lekker vlotter dan de meeste buren hier CheerLOL

Ik heb alleen maar op de aangegeven site gecheckt wat de verwachte snelheid zou zijn in die range van huisnrs. kan jij ook aangeven wat je werkelijke download snelheid of welke intrainwaarde je modem aangeeft.
 
Yali
Voorlopig maar duimen; gelukkig en als de modem dus stuk zou zijn, heeft online nu nwe ( zelfde) opgestuurd Smile
Voor nu te vlot om te zien of langdurig ook geen uitval meer komt.


Bah netwerkingen.. smaken verschillen, maar nu moet de printer het nog gaan doen, ook draadloos ding Wink

Dank iig voor al je moeite en meedenken !Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen verbinding tot internet HG665d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie