obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
TP-Link TD-W8970 protocol
JaccoS
Beste lezers,

Hoop dat jullie mij verder kan helpen, ik ben namelijk een aardige leek op dit gebied.

Sinds kort een eigen modem/router gekocht en proberen aan te sluiten. Dit is vooral het gevolg dat mijn Huawei en mijn VPN (na een update van de Huawei) niet met elkaar wilde samenwerken, waardoor ik nog maar een zeer lage downloadsnelheid haalde (<1mb/s).

Volgens Online zou ik het volgende moeten instellen op de modem/router:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC óf RFC 2684 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
QoS: UBR

Echter kent de instelling van de TP-link niet het benodigde protocol.

Heeft iemand hier ervaringen/oplossingen voor?

Alvast bedankt!
 
I R Baboon
Brandt het DSL lampje? Tweede lampje van links.
Zo ja, dan is de TP-Link correct aangesloten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JaccoS
Hi Baboon,

Het DSL lampje brandt zeker. In de setup wizzard geeft de TPlink ook aan dat alles geconfigureerd is. Echter laadt de browser nog geen pagina's in...

Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Kan het iets met het protocol te maken hebben?

Nogmaals dank!

Jacco
 
I R Baboon
Dat is goed nieuws. Nu kijken we naar de instellingen van de PC.

Doe eens "ipconfig /all" in de DOS box van Windows en zet de output hier neer via copy/paste.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JaccoS
Zie bijgevoegde bestanden voor de printscreens van de ip config.

Nogmaals dank voor jouw hulp!

Jacco
JaccoS voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Heb je een firewall geïnstalleerd of bepaald beveiligingspakket?
En zo ja, staat die goed geconfigureerd?
Een nieuwe router kan als een verandering worden opgemerkt.
Dan is het nodig om die als veilige verbinding aan te geven.

Om een probleem met een DNS server te achterhalen, moet je naar dit adres surfen in je browser: 173.194.67.94
Als het goed is, moet je Google dan zien.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JaccoS
Hi!

Ik heb geen firewall geinstalleerd...Of het moet via de standaard Norton 360 zijn...

Via jouw adres laadt google niet...

Heb je nog andere tips?

Bedankt!
 
Lutz

Quote

JaccoS schreef:

Beste lezers,

Hoop dat jullie mij verder kan helpen, ik ben namelijk een aardige leek op dit gebied.


Volgens Online zou ik het volgende moeten instellen op de modem/router:
VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC óf RFC 2684 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
QoS: UBR

Echter kent de instelling van de TP-link niet het benodigde protocol.

Heeft iemand hier ervaringen/oplossingen voor?

Alvast bedankt!


Volgens mij bestaat deze combinatie niet. Ik kopieër even uit onze FAQ aan de linker kant:

Snel Internet
ADSL Extra (Family)
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5

Je kan makkelijk zelf controleren of dit het goede protocol is of niet. Indien je het Online modem aansluit, en je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord op te geven, dan zijn boven staande gegevens van toepassing. Moet je wel gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, dan moet je deze gegevens gebruiken:

ADSL Plus
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Plus
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT

In feite moet je ook bij de Huawei modem via WAN kunnen zien, wat je verbindingsgegevens zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
JaccoS
Hi Lutz,

Bedankt voor je reactie. Alle combinaties in de FAQ had ik al geprobeerd. De genoemde instelling kwam ik tegen op de website van online (klantenservice --> "VCI"). Deze lijkt ook beter aan te sluiten bij mijn abonnement "Supersnel internet".

Wanneer ik het online (Huawei) modem aansloot, hoefde ik geen wachtwoord in te stellen, deze deed het direct.

De DNS servers en ADSL modulatie heb ik nog niet handmatig kunnen instellen. Enig idee hoe ik dit het beste kan doen? En zou dit het probleem kunnen oplossen?

Groeten,

Jacco
 
I R Baboon
De Huawei is een multinorm modem.
Om zeker te weten wat je exacte instellingen zijn, moet je kijken naar de WAN interface in de Huawei.
Kijk bij Status -> WAN welke verbonden cq actief is.
Alleen zo heb je zekerheid.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-Link TD-W8970 protocol', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 14 13 dec 2017
TP-Link N600 - PPP0 Error Eigen modem configuratie en problemen : 2 29 nov 2017
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten : 13 27 feb 2015
extern benaderen camera D-Link DCS 5020 L Huawei configuratie en problemen : 2 12 jan 2015
Advertentie