obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei en (geen) airprint (?)
Regen102
hallo,
ik probeer al enige tijd mijn nieuwe HP printer 6525-geschikt voor Airprint- aan te sluiten en via airprint te printen.

De printer werkt wel, is draadloos aangesloten op het netwerk, kan draadloos printen en scannen vanaf een laptop maar de printer wordt NIET herkend door ipad of iphone als ik probeer Airprint uit te voeren.

firmware van huawei eindigt op B050.

is er iemand die weet wat ik kan doen??

Alvast dank,

John
 
Roroko
Hallo,

Ik had het zelfde probleem met mijn HP 5520 printer.
De oplossing is om zowel in de ipad als de printer de Google DNS te gebruiken.

In de ipad zet je bij DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4
29z63v8

In de printer zet je bij voorkeurs-DNS-adres 8.8.8.8 en bij Alternatief DNS-adres 8.8.4.4
15yfymt
Gewijzigd door Roroko op 01 juli 2014, 09:31
 
I R Baboon
Hier staan enkele tips: https://discussions.apple.com/message...e/20828190
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Regen102
Bedankt voor het advies. Helaas werkt het bij mij nog niet.
 
Regen102
Bedankt voor het advies. op de ipad kan ik de printer via zijn ip-adres op safari benaderen. Direct contact lukt niet. Helaas.
 
Roroko
O ja, wat ik ook nog had gedaan was IPv6 uitschakelen in de printer.
Ik weet niet of dit effect heeft op het niet kunnen vinden van de printer op de Ipad, maar het kan zeker geen kwaad.
 
Regen102
EUREKA!
ik heb ipv6 ook uitgezet in de printer, en meteen willen zowel de iphone als de ipadair printen. zowel via de directprint optie als via het netwerk van de huawei router.

dank je wel.
 
Roroko
Heel goed, graag gedaanThumbs Up
 
I R Baboon
De Huawei doet inderdaad helemaal niets met IPv6. Dus dat kan gerust uit.
Voor de rest bevestigd dit weer mijn eigen ervaringen met HP printers en netwerken.
Mooie printers, prima drukkwaliteit maar ook belabberde software/drivers.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei en (geen) airprint (?)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie