obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ZyXEL Router en WAN instellingen
SKDJ
Heeft er iemand informatie over de WAN instellingen van een ZyXel router voor internet bellen en digitale TV?
Bovendien wil ik wel wat ervaringen weten. Er zitten talloze functies in de toegestuurde router maar de simpele dingen als SSID instellen, netwerk apparaten een naam geven en een wifi wachtwoord instellen word de mijne al teveel.

Inmiddels ben ik weer op mijn adsl verbinding aan het internetten omdat ik nu alle mogelijkheid tot verbinden kwijt ben.

Hopelijk kan iemand me hier iets meer vertellen over bij wat voor bedrijf ik in godsnaam terecht ben gekomen.
 
I R Baboon
Welk abo heb je?
Wanneer wordt/werd dat opgeleverd?
Heb je via het eigen Online modem wel internet?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
SKDJ
Dag IRBaboon... :-)
Ik heb gekozen voor Alles-in-1 Glasvezel Power 100Mb
Dat is telefoon, televisie met twee HD decoders en dus nog wat bandbreedte voor internet tot 100Mbit.

Dat gebeurd dan met een ZyXEL VMG8324-B10A met customized firmware voor Online weet ik nu. En met die firmware geladen kon ik mijn SSID onmogelijk aanpassen. Ze hebben hem nogmaals van afstand ge-herinstalleerd. Na een uurtje of vier vijf pogingen doen waarvan zo'n vier uur in contact met 'de helpdesk' voor nieuwe glasvezel klanten (canal digitaal volgens mij).

Toen kon ik het niet laten en heb de laatste firmware van ZyXEL er op gezet zonder de instellingen even in screenshots vast te leggen.....ongeduld brak me op na alle uren en de fikse investering in T-Mobile (daar mag ik de rekening aan betalen). Beetje dom want ik ben zelf ICT-er en ik weet wel hoe het hoort.

Maar goed. Nu heb ik dus behoefte aan het juiste .bin bestand of misschien dat ik er met een paar screenshots ook wel kom.

O ja....ik vergeet te zeggen dat ik hem nu tjidelijk als switch gebruik en nu kan ik mijn eigen SSID en wachtwoord wél voeren zonder dat ie alle instellingen weer verliest als ik een apparaat een naam geef en die opsla.

(Dat is ook één van de dingen die me overkwam met die instabiele meuk die ik heb gekregen. De twee HD decoders moeten ook nog komen dus eigenlijk is er al anderhalve week van de toffe aanbieding (gratis twee maanden) af en ik heb nog helemaal niks!. Tijdens het WK!!!)
 
I R Baboon
Wij hebben nog geen ervaringen hier met glasvezel.
Dat is nog (te) nieuw.

Laadt het modem niet de Online firmware/instellingen op na een factory reset?
Internet zou over VLAN id 34 binnen komen. Probeer dat eens uit.

Achtergrond:
Online is een tijdje geleden overgenomen door dezelfde eigenaar als die van Canal Digitaal.
Canal Digtaal bood al glasvezel/internetdiensten aan en die worden nu samengevoegd met die van Online.
Dat proces is nog gaande en daarbij gaan ook dingen fout.
Gewijzigd door I R Baboon op 05 juli 2014, 20:52
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Het is mij niet duidelijk hoe je de Zyxel op glasvezel hoort aan te sluiten.
Zit daar niet een gewoon glasvezel modem tussen? Ik vond nog dit:
[url]
https://www.online.nl/fileadmin/klantenservice/documents/Genexis_OGG1012_Web.pdf[/url]

Maar zonder verdere toelichting is het moelijk gissen...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
SKDJ
Dag Lutz,
Dat is helemaal correct. En net als de 2 HD decoders kwam ik ook deze handleiding niet tegen terwijl deze wel in de papieren vermeld stond. Hoe het ook zij, die aansluiting is helemaal gelukt. Het verhaal is als volgt:

1. Met de eerste Firmware voor de Zyxcel VMG8324-B10A (uit de doos), verliep het aansluiten goed. Het wifi werkte op de standaard SSID naam en de code achterop de router. Speedtests wezen uit dat ik bedraad (volledig Gigabit) inderdaad een 100/100 glasvezelverbinding had. Op alle drie de PC's in mijn huis.

2. Onder de eerste tab zag ik mijn netwerk apparaten staan. 5 stuks op de kabel en 2 aan het wifi verbonden.

3. Toen ben ik naar de tweede tab, instellingen voor mijn wifi gegaan. Ik paste de SSID aan en het wachtwoord. Daarop bevestigde ik mijn keuze (apply). Toen verdween mijn wifi netwerk uit de lucht. Maar alles stond wel aangepast vermeld in de router.

4. Software reboot gedaan maar dat hielp niet.

5. Eerst maar eens de netwerk apparaten die ik wel zag een naam gegeven maar nadat ik deze had opgeslagen, (Of bij het opslaan van) stond ineens mijn wifi uit, zonder netwerknaam en zonder beveiliging (laagste niveau, geen WPA2 key meer)

6. Na een harde reset met het pinnetje achterin werkte alles weer in de default stand. Maar bij het herhalen van de handelingen gebeurde hetzelfde. Ik kon dus mijn SSID maar één keer aanpassen waarna alle andere aanpassingen mijn Wifi instellingen teniet deden.

7. Helpdesk gebeld. Bij het tweede telefoontje liet de bewuste dame me direct na de harde reset de SSID en het wachtwoord aanpassen, toen de router herstarten, en voor het eerst was het netwerk met mijn zelfgekozen naam in de lucht. Na het ophangen paste ik de device names weer aan en zo verloor ik mijn verbinding opnieuw.

8. 3uur later werd de firmware vanuit Online er een keer opnieuw op gezet. Daarna werkte alles in default settings als vanouds. En bij het aanpassen van de settings ging het als vanouds fout. Inmiddels was het laat op de avond en weekend.

9. Toen besloot ik de originele firmware van de ZyXEL site te gaan testen. En daarmee ben ik alle WAN instellingen van OnLine verloren (canal digitaal). Nu staat ie ingesteld als router en komt de verbinding via mijn oude ADSL lijn binnen


Gelukkig was die er nog, want anders had ik de wedstrijd tegen Costa Rica niet thuis kunnen kijken.
 
Lutz
Wat ik mij afvraag iks op je administratie rechten op de router hebt of niet. Ik ben nog niet eerder tegen gekomen dat men door de gebruiker gekozen SSID ging overschrijven zonder waarschuwing. Hetgeen kan betekenen dat Online opniuew probeert alles dicht te timmeren, en jij mag al proefkonijn spelen.

Tot nu toe heb je alleen ellende gehad met online. Kan je hun niet een termijn stellen om alles werkend te krijgen of gewoon de contract weer open breken?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
SKDJ
Volgens de helpdesk mensen waarvan ik er nu een stuk of vier gesproken heb, is het NIET gebruikelijk dat ik NIET mijn eigen beveiligingsinstellingen kan instellen. Ze hebben me dan ook steeds hierbij geprobeerd te helpen. Onder meer door de firmware update. Er is dus geen sprake van dichttimmeren gelukkig want dat dacht ik eerst ook. Daarover geen gezeur gehad dus.

Ik ben dus ook inderdaad Admin op de router.

Het wifi deel van de firmware is volgens mij gewoon f*cked up of het wifi deel van de router (geheugenchip). Want ook met de fabrieksfirmware gebeuren dezelfde vreemde verschijnselen bij het (anders) invullen van de wifi instellingen.

De backup van de configuratie die ik van de originele firmware had gemaakt blijken bij deze firmware niet te passen helaas. Daardoor ben ik nu alle gegevens kwijt om deze router te verbinden als netwerk gateway.
 
Lutz
Zou het kunnen zijn dat de router kapot is?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
SKDJ
Dat is de laatste optie. Als inderdaad niemand anders dit probleem kent bij het opslaan van nieuwe informatie is vermoedelijk iets in de router kapot. Ik zal je op de hoogte houden. Het wordt morgen gewoon weer eerste werk bellen met online/ canal digitaal.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZyXEL Router en WAN instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie