obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ZyXEL Router en WAN instellingen
SKDJ
Het bericht dat ik naar Kassa heb verstuurd voor wie geinteresseerd is zich bij dit verhaal te willen aansluiten of daar aanvullingen op heeft:

"Beste Kassa,

een paar maanden geleden heb ik glasvezel via OnLine besteld. Sinds 27 juni zou die verbinding opgeleverd zijn. Helaas hebben ze me kapotte apparatuur gestuurd en onvolledig om het product alles in 1 te kunnen leveren met de aanbieding van gratis 2 HD decoders (2Tv toestellen) én twee maanden gratis.

Ik heb met veel geduld de klantenservice benaderd en gezien voorgaande ervaringen met dit soort bedrijven ga ik dit volhouden tot er een schadevergoeding tegenover staat (tot aan de rechter dus). Maar eerst wil ik er alles aan gedaan hebben.

Gelukkig zag ik vandaag dat de klanttevredenheid keihard naar beneden gegaan is in een paar weken tijd. Verder melden de laatste twee weken zich ineens een heleboel mensen met exact dezelfde klacht.

Het komt hier op neer als je ze doorleest: OnLine verkoopt dingen die ze niet bezitten. Ze verkopen iets dat ze misschien binnenkort hopen te bezitten maar ze hebben noch de fysieke apparatuur, noch de infrastructuur, laat staan het beheer hierover.

Ik probeer me voor te stellen wat mij in Nederland zou overkomen als ik mensen als kleine ondernemer producten zou verkopen die ík niet bezit maar de concurrentie wel, ongeacht of ik me voorgenomen had het later te gaan bezitten.

Ik vind dat Online al zijn alles in 1 abonnementen moet laten vervallen en mensen pas weer mag vragen zich aan te melden als ze ook daadwerkelijk de investering hebben gedaan die er voor nodig is om het product te bezitten.

Meer info:
https://www.klachtenkompas.nl/onlinenl?f_s_v=All&page=2

en http://online.gebruikers.eu/news.php

Ik hoop dat jullie dit als iets actueels beschouwen gezien de aanmeld data van de laatste berg klachten bij klachtenkompas.

Met vriendelijke groet,

Kai Tchong

Hopelijk kunnen we nog enigszins beloond worden voor ons geduld.

SKDJ
Inmiddels heb ik één onsympathiek gesprek gehad, één router toegestuurd gekregen, mis ik nog één HD Decoder en is er een totaal gebrek aan communicatie. Niet het juiste zenderpakket.

Komende week uitgebreid verslag want het werkt wél nu. Dus ik zal de nodige instellingen hie ook posten.

SKDJ
Ik heb net een PM beantwoord die me door een engelstalig iemand werd toegestuurd. Ik wilde mijn antwoord even delen maar ik vertaal het dus niet:

Sorry to respond so late. The thing is this. The saved configuration does not save the WAN settings, only the Lan settings. I would send you all my Mac adresses, security settings (such as my password) but nothing that will get you Online. This much I expected from my work experience. It was my reason NOT to install the firmware from te Zyxel website. I kind of knew the firmware would be custom firmware per ISP.

Yet. Because I was one of the early adapters I got the helpdesk to work with me and after four days of trying to get the Wifi stable (it would be turned off/ reset/ security turned of or any combination after saving ?? any possible setting more than the default). Very instable router so to speak.

So after a couple of days I decided to ask the supportdesk if it would be an idea to DO take the websites firmware to check if the instability was in the firmware. They agreed after which I had to return to my Tele2 ADSL because: yes, the hardware was instable. It would save settings in any consequent way AND eventough I made My personal Backup, it did not have the Online settings anymore.

Logically. I had already seen that there were several 'software devices', 'VLans' (for seperate routes for HDTV, IP telephony and internet) and such. These settings are not in the backup file. (Or I couldn't find them at that time).

After two months of patience my troubles and anyone else s were fully recognized. And when I decided to still give it a try, they sent me a new router with the right firmware. Somewhere along the way in those two months I of course have asked to upload the firmware or email it so I could reconnect but there were too much communication hick-ups from client to support-desk to (yep)-manager- to back-office to front-desk to client so that was to hard to execute. :-)

Well. Now, since two weeks I'm working with the 'new' router which most definitely is a Chinese cheap fancy fair price router. I have found many workarounds and setup order solutions to get my 15 network devices to all be online at the same time. I even bought a cheap 54Mbit wifi access point because the 32 maximum devices according to the setup instructions appeared to be more like 3 or 2.

It is a frustrating experience but at this point I can still say no to Online fiber at any time as long as they have not fully delivered their All-in-1 product. So far I bought a car and they sent me the car with only one wheel connected and all promised extra features where not installed. So now they sent me two more wheels and I'll await patiently. The reason for that is the fact that I'm driving for free because I still had one wheel laying around.

It seems all other buyers sent back the half backed product so very soon I will have all the attention I wanted. Monday they will call me about my latest issues. Last week they kept their promise to call back three times in a row. So all I can do is explain my very intensive solution to keep talking. I think the router interface promises functionality that the cheapo hardware can not handle. If so I can either go to Vodaphone free of cost or they buy better routers for their product to come to live.

Eitherway, I can't reset my router to default (without my private settings) anymore and this week the support desk discovered they could not do that either. Someone set it up for me that way from their side and they do not know how to undo that.

I just thought: if I can't help you; let's share the experience....

If you are not as demanding as I am I'm sure it will all work. I've got it stable with 15 network devices, three switches, using both wifi Access points and Mac Authentication. I only noticed my Zyxel wifi disappeared last night when I made an (IP) phone call. This time it reappeared this morning without intervention. (???Don't ask???) but I am partially happy and convinced I can get the best solution for the next ten years now.

My ping has been 4ms/ 98Mbit down/ 114Mbit upstream for days now with or without watching TV.

I'm almost there...:-)

Good luck with your decision on how to move forward with this product. Until 2007 I've had Online internet for 7 years without a complaint. I hope that company is still there after the fiber product implementation. They surely started selling before they could deliver.

SKDJ
Alle instellingen die nodig zijn om internet TV en bellen via glasvezel vermelden is teveel werk op dit moment. Ik heb het daar simpelweg te druk voor. Screenshots? Het zijn zelfs veel pagina's van de interface. Bovendien ben ik nog niet helemaal tevreden. Verder zijn er nog WAN toegang wachtwoorden nodig die ik (denk ik) niet heb. Het zou een stuk makkelijker zijn om de frimware op een FTP site te zetten zoals Canal digital dat ook voor andere routers al deed.

We wachten af. Maandag weer een telefoontje ingepland.

Tiger
Ik kan alleen maar zeggen Chapeau Chapeau voor je geduld en het vele werk wat jij gedaan hebt in deze ellende en ik wens jou een spoedige oplossing in deze.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZyXEL Router en WAN instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie