obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D met andere router in Bridge mode
I R Baboon
Firewall uitschakelen moet je nooit doen. Is een van de domste dingen die je kan doen.
Zoals eerder geschreven, de Huawei kent geen NAT loopback. Dus werkt je WAN ip adres niet via je eigen netwerk.
Alleen via een andere internetverbinding of via een proxy kan je de camera's testen.
Dat de Linksys dat kan is mooi, maar die krijgt geen WAN ip adres. De Huawei is niet in bridge.

Ik heb je poorten getest en ze werken.
Alle vier de poort regels werken prima. Op elk is een inlog scherm te zien van een camera.

Ik zou de overbodige poort regels in de Linksys wel weghalen.
Het is verstandig om alleen die poorten te openen, die je daadwerkelijk gebruikt.
Elke poort regel is immers een opening in je firewall.


Je weet niet wat NAT is?
Heel simpel. Het is een vertaler. De essentie van elke router.
Je krijgt maar één ip adres van je provider. Maar je hebt vele netwerkapparaten thuis staan.
Om al die apparaten te laten functioneren wordt NAT gebruikt.
Het WAN ip adres wordt vertaalt in een intern ip adres en vice versa.
NAT onthoudt waar welke data stroom naar toe moet.
Zo krijgt elke netwerkapparaat precies die data die het ook moet krijgen.

Dat is de basis functie van NAT.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
allornothing
"Zoals eerder geschreven, de Huawei kent geen NAT loopback. Dus werkt je WAN ip adres niet via je eigen netwerk."

Okay, I didn't understand what this meant before, but now I understand this restriction, and I can work with it (or without it!).

"Dat de Linksys dat kan is mooi, maar die krijgt geen WAN ip adres. De Huawei is niet in bridge."

Hmmmm.... so how do I bridge the Huawei? Just kidding! I'm happy with the present setup, now that I know it's limitations. Apart from the 'no NAT loopback' thing, everything seems to be working fine, and as before. LAN to LAN Teamviewer, scheduled overnight network drive backups (I use Syncback Free), and I can access all the cameras inside the LAN.

"Ik heb je poorten getest en ze werken.
Alle vier de poort regels werken prima. Op elk is een inlog scherm te zien van een camera."

Thank you for that, it's good to know.

"Ik zou de overbodige poort regels in de Linksys wel weghalen."

Done. They were ports open because of earlier PCs we had. However I'm not sure where the 8081 and 8888 came from. I don't remember doing them and they're not numbers I would choose when choosing a port...


WBggsRq


I may want to delete my uploaded screenshots from imgur, I'd like to attach them to the posts for anyone else who needs this thread, but it's not working for me. They are small jpg files within the size limit. Do you have any idea why that didn't work for me? I tried a few times.

Thank you so much for your help, I've learned a lot from you this last week which will help me in the future. Your patience with me has been very impressive, and half in english, too. Dank u wel!! You are like the ANWB breakdown man of the internet :-)

I think you can safely say that this case is closed. Happy day for you, I think! ;-)

All the best, and thanks again!

Alain
 
I R Baboon
Thank you for the compliments!

Glad it all worked out.

Try this. After you attach a file or picture to your post, select "antwoord plaatsen" instead of "antwoord bekijken"
Works most of the time.
The editing window is 30 minutes.
After that, you cannot edit your post any more.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
npbosch
Nav de start van dit draadje nog een vraag.

Ik heb een ASUS router achter de Huawei staan. Om de configuratie simpel te houden heb ik de Huawei in bridge gezet zoals hier uitgelegd is. Alles werkte.
Maar omdat ik soms de huawei moet resetten is het handig dat ik in de huawei GUI kan komen en dat gaat niet in bridge modus. Dan moet ik naar de meterkast lopen voor een harde reset.

Nu heb ik wifi en DHCP uit op de huawei, Lan huawei op 192.168.1.xxx. De ASUS heeft aan de WAN kant 192.168.1.x en aan de lan kant 192.168.2.xxx.
Werkt prima.

Maar ik heb het een en ander aan portforwarding ingesteld in de asus.
Ik lees steeds dat ik de firewall op de huawei NIET moet openzetten, maar in bovenstaande configuratie heb ik toch de firewall op de ASUS die alles tegenhoud? (Ik hang niets aan de lanpoorten op de huawei).

Heb de firewall op de Huwei nu aanstaan en heb het IP adres van de wan kant van de ASUS in de DMZ van de huawei gezet.
Betekent dat nu dat alle poorten naar dat IP adres (de ASUS) open staan?

Als dat zo is, wat is dan nog het verschil met de firewall geheel uitzetten?
In het 192.168.1.xxx huawei netwerk is namenlijk maar een IP adres actief, alleen dat van de ASUS.

Alvast dank voor een antwoord
 
mcoenraa
Hoi npbosch,

Huawei modem doe jij jou firewall en DHCP uit, Het is de bedoeling dat jou Huawei modem alleen als modem werk, voor de rest word jou asus router jou firewal en je poortfarding.

Als je op beide firewall aan houd krijg zeker problemen met portforwarding.
 
npbosch
Duidelijk. Maar mijn 2e vraag is of ik niet hetzelfde bereik met de firewall op de Huawei aan en de Asus in de DMZ van de Huawei. In dat laatste geval staan toch alle poorten naar dat specifieke IP adres open. Of zie ik daar wat over het hoofd?

Weer bedankt voor de hulp.
 
Basti2015
Je kunt voor de bridge modus de firewall in de Huawei volledig uitzetten, je hebt immers een firewall in je Asus router.

Ik weet niet of je een volledig pakket hebt incl tv? Want dan loop je tegen mijn probleem aan: TV werkt niet in de bridge modus. De TV module dient direct op de Huawei aangesloten te worden. En bij bridge modus kun je maar gebruik maken van 1 LAN poort (in dit geval wordt die dus gebruikt door de TV module).

Kan dit ook anders?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D met andere router in Bridge mode', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie