obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d instellen voor ip camera Dericam
lastman
Vorige week ging mijn Thomson TG 712 kapot. Mede met hulp van deze site had ik een Dericam camera draaien via een geopende poort (99) en een dns server (NO-IP).
Kreeg nu een Huawei HG655 en het openen van de poort leek goed te gaan. Kan via interne netwerk de camera benaderen maar NO-IP (waar ik niets heb veranderd), "ziet niets". Weet ook niet wat ik in de tweede regel van het openen van nieuwe poort moet kiezen. Kies maar voor de eerste optie.Ongetwijfeld doe ik iets doms, maar na zoveel uur zie ik het ook niet meer scherp.
Hulp is zeer welkom!Wink
 
I R Baboon
Poort openen en NO-IP zijn twee verschillende dingen.
Maak eens een kiekje van de poort regels in het modem.
En zet dat op een picture upload site bv. imgur.com.
Dan kan ik zo zien of er wat fout is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Beste Baboon, Ik ben nu op mijn vakantie adres en na 2 uur klooien kan ik de camera alleen intern benaderen. Hier het plaatje van de poorttoewijzing, gelijk aan destijds de Thomson[img][img]
lastman voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Ik kan de camera bereiken.
Dus de poort is open.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Goedemorgen Baboon, helaas.Stress
Ik heb na al mijn vruchteloze pogingen het oude Thomson modem weer van stal gehaald en geconfigureerd. Dat ging zonder problemen. Waarschijnlijk heb je dat modem gezien.
Klopt het dat je bij Huawei ook niet op je eigen netwerk kunt controleren dat het werkt? Las dat in een lange draad van iemand die tweemaal een ander Huawei modem vroeg. Zie: 'Huawei HG566D met Magicon IPC-1 camera.'
Misschien moet er nog iets anders in dat modem veranderd?http://online.gebruikers.eu/images/smiley/stress.gif
 
I R Baboon
Het probleem zit dus hoe jij die poorten gaat testen.
Jij maakt gebruik van je WAN ip adres om de camera te bereiken.
Dat gaat niet via een Huawei. Wel via een Thomson.
Je moet via een andere verbinding testen (zoals ik dat doe) of via een proxy.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
lastman
Dat had ik al begrepen uit het door mij hiervoor geciteerde probleem. proxy is vast te moeilijk voor mij, dus ik ga vanavond bij mijn buurman checken. Weer hartelijk bedankt voor je input.
 
lastman
Beste Baboon,
Hoe eenvoudig kan het leven zijn. Ik heb de Huawei weer aangesloten, geprogrammeerd en met VPN op mijn smartphone gekeken (mijn buurman is paar dagen weg). En ja hoor: alles werkt. Maar ik kon natuurlijk niet weten dat Thomson wel met de eigen ip benaderbaar was en Huawei niet.
Ik dank je hartelijk voor je rustige en deskundige uitleg, net als 2 jaar geleden.Clap
Dit item kan dus gesloten
 
I R Baboon
Bedankt voor de complimenten en graag gedaan.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d instellen voor ip camera Dericam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie