obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Problemen Wifi verbinding Huawei met HP printer
HettyC
Hallo!

Recent heb ik mijn Sitecom draadloze router verwijderd en gebruik nu de wifi van het Huawei modem.
Sindsdien heb ik gedonder met printen.
M'n iMac kan m'n printer niet meer vinden. Dit kan ik verhelpen door de stekker uit m'n modem te halen en weer terug te doen, maar dat werkt maar totdat m'n printer weer in de slaapstand gaat en dan herhaalt het zich.
Online gebeld en die hebben me hierheen verwezen.
Iemand enig idee?

Ik las hier ergens dat Huawei HG655D niet samengaat met Apple.

Hoor graag iets!!
Hartelijke groet,
Hetty
 
I R Baboon
Als op de Huawei een oude firmware nog staat, kan je inderdaad problemen met Apple spullen krijgen.
Als de firmware op 050 eindigt, dan heb je de meest recente firmware.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HettyC
dankje Baboon, dat zit dan in ieder geval goed met die 050.
Maar werken doet t niet. ;-(
Nog meer opties?
 
Lutz
Zou het kunnen dat je geen vast ip adres aan de printer hebt toegekend?

Wat voor printer gebruik je?

Heb je al geprobeert de printer driver te verwijderen en opnieuw te laden?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
HettyC
Ik heb een HP Officejet Pro 8500
En van een vast IP adres weet ik niks, dus dat zou zo maar kunnen. Ik krijg ook een melding over m'n IP adres, dat er iets anders gebruik van maakt.
Ik zal eens kijken of ik daar achter kan komen
dank je
 
Lutz
Ik denk dat de sitecom router op een ander ip range heeft gezeten dan het Huawei modem. Alle computers zullen zich erop hebben aangepast dankzij DHCP, alleen de printer niet, die heeft een vast IP adres.

Oplossing: lees eens in de handleiding van de printer of die wel of niet een vast ip adres moet of mag hebben. Vervolgens configureer je de printer opnieuw, zodat die bij een vast ip adres buiten het range van de DHCP server zit.

Probeer anders een 192.168.1.10 Grote kans dat je dan buiten het DHCP range zit.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Lutz
Ik denk dat de sitecom router op een ander ip range heeft gezeten dan het Huawei modem. Alle computers zullen zich erop hebben aangepast dankzij DHCP, alleen de printer niet, die heeft een vast IP adres.

Oplossing: lees eens in de handleiding van de printer of die wel of niet een vast ip adres moet of mag hebben. Vervolgens configureer je de printer opnieuw, zodat die bij een vast ip adres buiten het range van de DHCP server zit.

Probeer anders een 192.168.1.10 Grote kans dat je dan buiten het DHCP range zit.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Precies wat Lutz schrijft.
Printer opnieuw installeren alsof je hem voor het eerst gaat gebruiken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HettyC
Zal nog wel wat gevogel worden, want zo heel veel computerkennis heb ik niet, maar ik heb al wel wat info gevonden.
Configureren lukte i.i.g. draadloos al niet, dus neem ik aan dat ik het beste de drivers kan verwijderen en opnieuw erop kan zetten. Klopt dat? ;-)
Hierbij ga ik er van uit dat ik dat configureren niet met een usb verbinding kan doen. Of wel?

Eerst even op vakantie.
Hartstikke bedankt!
 
I R Baboon
Hoezo?

Je hebt toch een handleiding bij gekregen?
Daar staat in hoe je moet installeren.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen Wifi verbinding Huawei met HP printer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie