obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
kan niet bellen via Orange
Henny
Ik heb sinds 31 juli een ADSL familie abonnement met telefonie bij Orange

De ADSL werkt prima, maar ik kan niet bellen, wel gebeld worden.

Naar talloze vragen via hun helpdesk waarmee je niet verder komt, telefoontjes, waar je dagen in de wacht staat, en faxen die ik heb verstuurd, ben ik nog niet veel wijzer geworden, dan het verhaaltje uw case staat nog open er wordt aan gewerkt, op mijn vraag hoelang dat ging duren, o dat kan wel 14 dagen worden, u wordt terug gebeld, maar ze zeggen er niet bij waneer.

Die 14 dagen duren onderhand al twee en een halve maand.

Heb onderhand 3 x een nieuwe Livebox gehad maar daar ligt het niet aan, het lampje voor telefonie brand wel, de fout ligt bij ons zeiden ze bij Orange, ja mooi, klaar ben je, vervolgens hoor je niets meer.

Kan nog steeds niet bellen, wel wordt ook de telefonie van mijn rekening afgeschreven.

Ja, fijne lokkertjes goed koop bellen 4 cent per gesprek, alles in een pakket, zo lust ik er nog wel een.

Ik kan dus helemaal niet bellen, als ik zo alle klachten lees over Orange, zakt de moed me echt in de schoenen.

Kan zelfs niemand bereiken om de heleboel af te zeggen,
ik vind dat ze enorm in gebreke blijven en hun service is in een woord gezegd ...........

Ik kom mijn verplichtingen na, maar Orange niet, en ik vind, dat je dan je contract moet kunnen beƫindigen, maar de vraag is bij wie??????

Of is hier iemand die me helpen kan.
 
Wanabo
De Livebox kan niet met pulse bellen het moet met toontjes (TDK). Controleer of je telefoon op wel met toontjes belt.

Dat is de eerste gedachte.

Maar zou je eens willen beschrijven hoe je LiveBox is aangesloten?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henny

Quote

Wanabo schreef:
De Livebox kan niet met pulse bellen het moet met toontjes (TDK). Controleer of je telefoon op wel met toontjes belt.

Dat is de eerste gedachte.

Maar zou je eens willen beschrijven hoe je LiveBox is aangesloten?


Mijn telefoon werkt gewoon op toon hoor, en alles is aangesloten zo als het staat beschreven in de bebruiksaanwijzing.

telefoon rechtstreeks op de Lifebox Lifebox rechtstreeks op de doos van de telefoon in de muur afstand ongeveer een meter.

Ik heb telefoon met behoud van mijn nummer van KPN aangevraagd. dacht eerst dat daar het probleem zat.

Maar kom er dus niet uit, als ik met mijn mobieltje het nummer bel dat ik van Orange heb gekregen, gaat hij gewoon over en als ik het numer bel dat ik van de KPN bel gaat hij ook gewoon over.

Ieder nummer dat ik bel via Orange geeft de bezettoon.
 
Wanabo
Kijk eens in de config van de LiveBox naar de volgende onderdelen.

Linker kant Diensten --> Telefonie
Staat dat geactiveerd?
Is je eigen netnummer ingevuld?
Bel eens een nummer en sluit af met een #

Tussen ISRA punt en Livebox moet een directe verbinding zitten. Er mag daar tussen niets anders aangesloten worden.

Als laatste "redmiddel" kun je de Livebox eens resetten.

Gebruik daarvoor de methode uit deze post --> Harde Reset
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henny

Quote

Wanabo schreef:
Kijk eens in de config van de LiveBox naar de volgende onderdelen.

Linker kant Diensten --> Telefonie
Staat dat geactiveerd?
Is je eigen netnummer ingevuld?
Bel eens een nummer en sluit af met een #

Tussen ISRA punt en Livebox moet een directe verbinding zitten. Er mag daar tussen niets anders aangesloten worden.

Als laatste "redmiddel" kun je de Livebox eens resetten.

Gebruik daarvoor de methode uit deze post --> Harde Reset


Heb alles nagekeken is geactiveerd netnummer is ingevuld als ik een nummer bel en afsluit met een hekje blijft het probleem hetzelfde

Heb een harde riset toegepast.

Heb de telefoon rchtstreeks op de wnadcontactdoos aangesloten en gebeld, dan krijg ik te horen u probeerd te bellen fia tele2 maar daarvoor moet u zich eerst aanmelden, daar snap ik dus helemaal niets van
 
Wanabo

Quote

Henny schreef:
Heb de telefoon rchtstreeks op de wnadcontactdoos aangesloten en gebeld, dan krijg ik te horen u probeerd te bellen fia tele2 maar daarvoor moet u zich eerst aanmelden, daar snap ik dus helemaal niets van


Hier heb je de oorzaak van het probeem te pakken!

Kennelijk is er in de KPN centrale iets niet correct aangesloten.

Ik zou dat melden bij de helpdesk van Orange en op spoedige oplossing aandringen.

Was je vorige provider soms tele2?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henny

Quote

Wanabo schreef:

Quote

Henny schreef:
Heb de telefoon rchtstreeks op de wnadcontactdoos aangesloten en gebeld, dan krijg ik te horen u probeerd te bellen fia tele2 maar daarvoor moet u zich eerst aanmelden, daar snap ik dus helemaal niets van


Hier heb je de oorzaak van het probeem te pakken!

Kennelijk is er in de KPN centrale iets niet correct aangesloten.

Ik zou dat melden bij de helpdesk van Orange en op spoedige oplossing aandringen.

Was je vorige provider soms tele2?


Ne dat was HCCNET en en de telefoon had ik gewoon via KPN mET hCCNET wa niets mis maar ik wou van mijn telefoon abonnement af vandaar dat ik alles in een bij Orange heb genomen.

Maar ben al 4 maanden een het klooien en kom er niet verder mee
de helpdesk bij Orange is werkelijk hopeloos en of ik nu bel of mail ik kom niet verder.
Vandaar dat ik hier julp aan het zoeken ben.
 
Wanabo
Ik kan me voorstellen dat de helpdesk niet aan een foute aansluiting in de KPN centrale denkt. Toch komt zoiets vaker voor.

De helpdesk probeert je met een standaard procedure te helpen. Als dat niet lukt dan snappen ze het zelf ook niet meer! Je moet aandringen op de 2e lijns ondersteuning, hier zitten de probleemoplossers. Hoe dat in de termonologie van Orange precies heet weet ik niet.

Geef aan dat het probleem niet door de helpdesk op te lossen is (je hebt ten slotte al meerdere keren gebeld en geen oplossing gekregen) en dat je vermoed dat het een probleem in de centrale zit (bellen via tele2 verhaal).

Heeft iemand anders nog ideeen of tips?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Henny

Quote

Wanabo schreef:
Ik kan me voorstellen dat de helpdesk niet aan een foute aansluiting in de KPN centrale denkt. Toch komt zoiets vaker voor.

De helpdesk probeert je met een standaard procedure te helpen. Als dat niet lukt dan snappen ze het zelf ook niet meer! Je moet aandringen op de 2e lijns ondersteuning, hier zitten de probleemoplossers. Hoe dat in de termonologie van Orange precies heet weet ik niet.

Geef aan dat het probleem niet door de helpdesk op te lossen is (je hebt ten slotte al meerdere keren gebeld en geen oplossing gekregen) en dat je vermoed dat het een probleem in de centrale zit (bellen via tele2 verhaal).


Heeft iemand anders nog ideeen of tips?


Heb net de KPN gebeld maar die weten niet hoe het werkt bij Orange.
ze kunnen me wel weer aansluiten bij hun zodat ik kan bellen, maar ja daar schiet ik ook niets mee op.

Zal morgen proberen Orange te bellen, al weet ik nu al hoe het gesprek zal verlopen, het is net of je een bandje afdraait, steeds dezelfde domme verhalen draadje zus en zo, even risetten, probeer dit en dat, heb je de Lifebox goed aangesloten.

Om over de onbeschofte manier van behandeling maar niet eens te praten. Ben dan wel een oude moeke van 64 maar gelukkig nog niet seniel

Heb er zelf wel niet veel verstand van, maar zelfs ik heb in de gaten dat ze gewoon onzin zitten te kletsen en niet weten waarover ze praten.

Ze geven toe dat de fout bij hun licht, maar ja daar schiet ik niets mee op als ze er niets aan doen.

Heb hier al meer zinnige dingen gelezen dan ooit op de helpdesk van orange.
 
Lizard
Klinkt alsof er in het toestel iets ingesteld staat dat er automatisch via tele2 gebeld wordt.
Kan je het met een ander toestel proberen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'kan niet bellen via Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie