obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706
mwjvl
Beste lezers,

Omdat mijn Speedtouch ST706 niet draadloos is heb ik er een Linksys WRT54GL als accespoint aan gekoppeld. Ik heb zelf een online bellen en internet abonnement. Volgens mijn router is de DCHP range van deze router 192.168.1.64 - 192.168.1.253. Omdat ik mijn accespoint een IP adres buiten de range van de router wil geven vraag ik mij af of ik bijvoorbeeld 192.168.1.6 kan gebruiken? Of is range 192.168.1.02 - 192.168.1.63 door Online gereserveerd voor Voip?

Iemand enig idee?

Mvg Maurice
 
Lutz
Ik ga ervaan uit dat de ST706 de router is met een DHCP server. Ik zal aan de WRT54GL het IP adres 192.168.1.6 gebruiken. Indien je gewoon je telefoon aan de router laat aangesloten is er niet aan de hand. VoIP wordt geconfigureert met porten, dat is wat anders dan een IP adres,
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mwjvl
Klopt; DCHP is aan op de router en uit op het accespoint Wink

Bedankt voor de snelle reactie en alles werkt naar behoren!

Mvg Maurice

(topic kan dicht)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
Advertentie