obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Opzeggen bij Verhuren (koop)woning
Almo
Beste Leden,

Wegens het verhuren van mijn koopwoning wil ik mijn ADSL van online opzeggen, de nieuwe bewoner wil iets anders aanvragen (vermoedelijk door de beperkte snelheid van 13mb/s.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en hoe ik dit het best kan aanpakken.
Op de website van Online en in algemene voorwaarde word dit onderwerp niet behandeld dus kan ik mijn info daar niet halen.

Groet,

Almo
 
I R Baboon
Opzeggen functioneert zo als bij elk ander contract.

Zit je binnen de vaste contractduur (1 of 2 jaar) moet je de resterende maanden van je contract afkopen.
Zit je in een contract van onbepaalde tijd (na afloop van de vaste termijn) heb je een opzegtermijn van één maand na aanvraag opzegging.
Ligt er dus maar aan wat je huidige situatie is.

Opzeggen gaat het snelste en beste via de helpdesk.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Almo
Het gaat om een tweejarig contract dat zeker nog een jaar doorloopt.

Mijn vraag is dus om het vroegtijdig te beëindigen met een geldige reden, zonder het contract af te kopen.
 
Lutz
Dat zal vermoedelijk niet lukken. Maar kan je niet je Online aansluiting verhuizen naar je nieuwe adres, totdat de contract afloopt?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Er zijn maar twee manieren om onder zulke omstandigheden het contract te beëindigen zonder afkoop:

Je wilt je aansluiting verhuizen. Maar Online kan niet leveren op het nieuwe adres.
Dan kan Online het contract niet vervullen en wordt het ontbonden.

Of je sterft....Overlijden is een geldige reden om kosteloos het contract te beëindigen. Niet te hopen voor je dat dit reëel wordt.


Ik zou proberen om het contract door te verkopen aan de nieuwe bewoners.
Zij het met een stevige korting voor hun kant.
Dan blijft de financiële schade beperkt voor je.
Gewijzigd door I R Baboon op 03 december 2014, 15:47
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opzeggen bij Verhuren (koop)woning', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Na opzeggen van Online beginnen de problemen pas. Klacht over Online : 8 16 mei 2018
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 14 13 dec 2017
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing : 7 13 nov 2016
Digitale TV opzeggen via online.nl account Algemeen : 4 28 dec 2015
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen : 5 28 mei 2015
Advertentie